Ionuț Săvoiu, despre propunerile actualului guvern pentru DN 71: “În loc de un proiect matur, vom avea două, de la zero”

Cu Bâldana – Titu la a treia procedură de contractare și cu Bâldana – Târgoviște – Sinaia într-o situație neclară, Dâmbovița continuă să fie privată de investiții majore în infrastructura rutieră majoră care leagă județul de capitală țării, cu care este vecin. Șansele sunt mici pentru acest an așa cum a subliniat fostul manager public al județului, Ionuț Săvoiu.

Sumele prevăzute in bugetul pe anul 2021 pentru proiectele de modernizare a DN7 Bâldana – Titu și DN71 Bâldana – Târgoviște – Sinaia sunt derizorii.

Circa 2 mil RON pentru DN7 și circa 7 mil RON pentru DN 71. Praf în ochii dâmbovițenilor din partea coaliției de guvernare sau încercarea acestora de a consfinți și prelungi starea de blocaj în care ne aflam de ani buni la contractarea lucrărilor. În rest este vorbade  peste 211 mil RON la Bâldana – Titu și peste 1.500 mil RON la Bâldana – Sinaia asigurați din fonduri europene nerambursabile, doar în credite angajament care cu actual ritm nu vor mai ajunge in județ în cadrul actualului Programului Operațional Infrastructura Mare.” a declarat Săvoiu.

Acesta spune că în punctul în care ne aflăm există soluții în pixul actualului Guvern: “Dacă i-ar interesa cu adevărat soarta economică a acestui județ, în timp ce filozofează pe marginea soluțiilor tehnice ale proiectului de modernizare a DN71, mai bine ar accelera formalitățile de contractare pentru Bâldana – Titu și Târgoviște – Sinaia și ar clarifica situația contractuală de la Bâldana – Tâgoviște. Ar fi de asemenea important ca Guvernul actual să aprobe cu celeritate Hotărârile de Guvern ale exproprierilor pentru DN 71 care se află în dezbatere publică pe site-ul Guvernului din martie 2020. Tot la fel de important ar fi să răspundă pozitiv solicitării din ianuarie a președintele  CJD, Corneliu Ștefan, făcută în numele acestui județ pentru asocierea CJ Dămbovița cu CNAIR în vederea realizării din fonduri europene conform OUG101/2020 a variantelor de ocolire pentru Târgoviște,  pentru traseul DN71 la Fieni-Pucioasa și pentru Racari incluzând aici și intravilanele Contești și Tărtăsești.”

Săvoiu l-a contrazis pe Ministrul Transporturilor care a declarat că extinderea DN 71 nu este fiabilă din cauza faptului că trece mai mult de 50% prin localități: “Vreau să precizez încă o dată, am mai făcut-o și în scris cu alte ocazii, aproape jumătate din traseu nu trece prin localități, proiectul de modernizare implică rezolvarea unor elemente de siguranță a circulației, pe care drumul actual nu le are și zilnic constatăm un număr nenumărat de accidente care vin din aglomerarea de pe traseu și depășiri nepermise sau în situații limită care se transformă într-un accident fatal. De asemenea, proiectul are în vedere rezolvarea joncțiunilor cu celelalte drumuri de interes județean sau de interes local prin sensuri giratorii, în așa fel încât traficul să decurgă normal și să nu aibă loc accidente, toată lumea are în memorie accidentul tragic de acum câțiva ani de la Nucet și accidentele în lanț din zona drumului local Văcărești-Lazuri. Aceste lucruri vor fi rezolvate, dacă proiectul se desfășoară, și vom salva vieți omenești.

Mi-aș dori ca întreaga comunitate dâmbovițeană să fie foarte atentă la ce se întâmplă cu aceste investiții majore și să se exprime foarte deschis, cu subiect și predicat, pe acest subiect, deoarece am văzut, pe de-o parte, poziții foarte tranșante din partea acelora care efectiv au inițiat și au depus eforturi pentru realizarea acestor proiecte și pe de altă parte luări de poziții ale lăudătorilor de serviciu ai USR. Trebuie să înțeleagă că în loc de un proiect matur, legal, în curs de contractare, vom avea două proiecte noi, unul de la zero, pe un traseu care nu este încă definit, iar aprobarea traseului și realizarea formalităților poate să dureze ani de zile, iar pe de altă parte un proiect care trebuie să-l refacem, de modernizare a drumului Bâldana-Târgoviște și Târgoviște-Sinaia, care aruncă de fapt modernizarea rețelei de drumuri naționale din județul Dâmbovița la un termen de realizare în perspectiva următorilor 5-10 ani. Mi-aș dori foarte mult ca mediul de afaceri din Dâmbovița, organizațiile nonguvernamentale, să se pronunțe pe acest subiect și să ia poziție”.

Distribuie:
corneliu radupopa USRPLUS

Regata Turbnobio

Valeriana Gurmand + Raiman

Trimite știrea ta > 0737 449 352 > [email protected]

#Citeste si:



Newsletter Gazeta Dambovitei
Introdu adresa ta de e-mail si vei fi la curent cu cele mai importante stiri din Targoviste si din judetul Dambovita.
E-mailul tau nu va fi facut public
Flax Gopo
Webhosting Armand Media Star Sistems Security - Paza si protectie

Lasă un răspuns

Info politica de confidentialitate

Cititorii Gazetei - Google.com
Cititorii Gazetei - Trafic.ro