Dacă ai prietenii potriviți în Primăria Târgoviște, poți câștiga 40.000 de euro în 10 minute

Cum nu vii tu Țepeș?” Ideal ar fi ca Țepeș să nu se întoarcă în Cetate doar cu țepe aduse bugetului local, dar cum rețeta este patentată, trebuie să ai doar prietenii potriviți și lucrurile sunt mai mult decât simple.

Descălecarea modernă a lui Vlad Țepes întrupat în Dracula și al său festival târgoviștean au costat bugetul local, numai în acest an, 217.647 lei (aproximativ 40.000 de euro). O manifestare modestă care nu a adus Târgoviștei nici un turist în plus și nici vreo recunoștere, măcar, regională. Cu banii, însă, este o adevărată poveste…

În această vară, Primăria Târgoviște a inițiat o achiziție directă pentru „Serviciile de organizare evenimente artistice în cadrul Festivalului Medieval Dracula 2017”. Valoarea contractuală s-a ridicat la 217.647 lei, atribuirea fiind câștigată de Sprint Media Group SRL. Aici intervin prietenii! Achiziția directă inițiată de primărie a fost urcată în SEAP la ora 17:03, iar  Sprint Media Group SRL a câștigat la 17: 13. Fix 10 minute a durat ca Sprint Media Group SRL  să primească 40.000 de euro pentru a-i aduce pe Lupii Albi la Târgoviște

Cine are timp să verifice poate vedea că oferta Sprint Media Group SRL, postată pe 26 mai, seamănă izbitor cu solicitarea de servicii a primăriei Târgoviște. Sprint Media Group SRL anunța că are un spectacol cu Bogdan Jianu, fix omul pe care primăria Târgoviștea îl cerea pe 15 iunie, la ora 17:03. Este evident că nici o altă societate nu putea câștiga licitația, pentru că Jianu era deja „rezervat” de Sprint Media Group SRL. (Rețeta va fi folosită ulterior și pentru zilele municipiului).

Tot pentru cei atenți la detalii, pe 14 iunie, în unele site-uri aflate în realații contractuale cu primăria Târgoviște a apărut programul festivalului Dracula. Chiar Alina Dumbravă, consilierul pe probleme culturale al primăriei, a transmis programul tuturor organismelor de presă, pe 15 iunie, la ora 17:02, adică cu un minut înainte de ca primăria Târgoviște să inițieze achiziția serviciilor. De unde putea ști Alina Dumbravă care este programul Festivalului și de ce îl  promova public dacă Primăria Târgoviște nu avea achiziționate serviciile? Mai mult, în aceeași după amiază, înainte de momentul achiziției, primarul municipiului Târgoviște a susținut o conferină de presă cu același subiect – programul festivalului. Este evidentă alocarea cu dedicație a contractului de servicii, oficialii primăriei vorbind despre niște servicii pe care, încă, nu le achiziționaseră.


Mai punem la socoteală și faptul că festivalul ale cărui servicii de organizare au fost achiționate pe 15 iunie la ora 17:13, a început pe data de 16 iunie. Pare că Sprint Media Group SRL este vrăjitoarea Samanta a organizatorilor de evenimente, dacă a reușit să facă texte, decoruri, costume, afișe, pliante și tot tacâmul pe parcursul unei singure nopți. În cadrul conferinței de presă, de care aminteam mai sus, reprezentantul Gazeta Dâmboviței a reușit să îi supere atât pe Alina Dumbravă, cât și pe primarul Cristian Stan, punctând faptul că un festival nu se organizează într-o noapte, iar că organizarea unei conferințe de presă de promovare cu câteva ore înainte este o bătaie de joc. Deranjată de punctul nostru de vedere, Alina Dumbravă a afirmat că festivalul este promovat în presa centrală, dând câteva exemple, cu valoare de autodenunț.

Doar două exemple.

Pe 12 iunie, okmagazine.ro, scria că  „Soţul Juliei Jianu, protagonist într-un show medieval. Bogdan Jianu şi Asociația Culturală Lupii Albi lansează o nouă invitaţie iubitorilor de teatru şi de evenimente în aer liber. În perioada 16 – 18 iunie 2017 se va desfăşura cea de-a IV-a ediție a Festivalului Medieval Dracula la Târgoviște, în Cetatea celor 33 de Voievozi.”  Vă remintim că achiziția a fost făcută pe 15 iunie,ora 17:30. Dar Jianu știa de pe 12 iunie ca va juca la Târgoviște cu Lupii Albi și invita la eveniment, ceea ce demonstrează că achiziția în SEAP e doar o formalitate  care să dea o spoială de legalitate.

Tot pe 12 iunie, apropoTV :  „Spectacol grandios: DRACULA – COROANA. Ioan Isaiu, Elvira Deatcu, Vlad Miriţă, Bogdan Jianu fac parte din distribuţie. Şi anul acesta, Asociaţia Culturală Lupii Albi va pune în scenă un spectacol grandios – DRACULA – COROANA, cu reevocarea mai multor momente din viata voievodului. Scenariul de anul acesta, al patrulea dintre cele prezentate pana acum la Targoviste….” În articol apare și programul festivalului.

Și cum despre istorie este vorba, să vedem căre este istoria recentă a relațiilor Primăriei Târgoviște, prin oamenii ei, și Asociația Lupii Albi.

În 2016, Festivalul Dracula a fost organizat direct de către Asociație. 190 000 de lei este suma aprobată în buget, la începutul anului, care coincide cu suma care apare în oferta din 13 iunie 2016, depusă de către asociație. Ori foarte buni ghicitori cei din asociație, ori prietenii le-au spus exact cât să treacă în hârtii.  Oferta în 13 iunie, festival în 16 iunie, cam ca în 2017!

În 2015, Asociația Lupii Albi a depus o ofertă în 11 mai pentru realizarea Festivalului Medieval Dracula. A evaluat costurile la 221.000 lei (aproximativ 50.000 de euro). Primăria a fost însă generoasă. La sfârșitul lunii mai, prin hotărâre de consiliul s-au mai alocat 89.000 de lei (aproape 20.000 de euro), pentru servicii de masă și cazare a organizatorilor!

Sărbătorile Cetății 2015 – Eveniment organizat tot de Asociația Lupii Albi, la prețul promoțional de 1.000.000 de lei. Inițial au fost alocați doar 614.000 de lei, dar, la câteva zile înainte de eveniment, Primăria Târgoviște a suplimentat cheltuielile cu 537.000 de lei. Aceeași poveste și la Sărbătorile Cetății 2016, când bugetul inițial de 400.000 de lei a fost suplimentat cu 30.000 pentru anumite servicii printre care și o repetiției a Asociației.

Dincolo de evidență, un oraș întreg știe că legătura Lupilor Albi cu Primăria Târgoviște este consilierul cultural Alina Dumbravă. Cum de altfel orașul vorbește și despre importanța „Dracula’s Girl” în administrația locală târgovișteană. Nu este nimic rău în a organiza evenimente culturale de inspirație istorică la Târgoviște. Dimpotrivă! Dar documentele și sumele din ultimii ani arată că nu este vorba despre a promova un oraș, cel mult a promova o persoană și, mai ales, este vorba de cheltuirea, cu dedicație, a banului public. Vrea Târgoviștea evenimente reale de promovare turistică? O poate face printr-o licitație reală de proiecte, la care să poată participa cu concepte culturale noi și altcineva, în afară de, deja, tradiționala Asociație.

 


Locuri de munca Restaurante


Gurmand + Raiman

 

Daca ti-a placut acest articol il poti distribui pe:

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Te rugam sa citesti politica de confidentialitate (click pe acest link) si sa bifezi casuta de mai jos daca accepti termenii si conditiile privind comentariile


#Citeste si:

Newsletter Gazeta Dambovitei
Introdu adresa ta de e-mail si vei fi la curent cu cele mai importante stiri din Targoviste si din judetul Dambovita.
E-mailul tau nu va fi facut public
Hotel Pestera Angajeaza - Locuri de munca Webhosting Armand Media Flax Gopo Star Sistems Security - Paza si protectie
Andrei House Livas locuri de munca