CARREFOUR, faţă-n faţă cu producătorii! Vezi cum poţi pătrunde pe piaţa supermarket-ului

Astăzi, Casa de Cultură a oraşului Titu a găzduit întâlnirea reprezentanţilor lanţului CARREFOUR cu legumicultorii din zona de sud a judeţului Dâmboviţa. Este prima astfel de acţiune ce are loc în  judeţ, în care reprezentanţii lanţului de supermarket-uri au discuţii directe cu producătorii. Întâlnirea a avut loc la iniţiativa deputatului Ionuţ Săvoiu şi a senatorului Valentin Calcan, prezenţi la discuţii, dar şi cu sprijinul autorităţilor locale şi judeţene.

CARREFOUR a fost reprezentat de Florin Căpăţână, director de calitate şi Silviu Diaconu, director produse proaspete. Cei doi au explicat producătorilor mecanismul prin care pot pătrunde pe piaţa CARREFOUR. În linii mari, lanţul doreşte să promoveze produsul românesc şi încurajează relaţia directă cu cei care produc, încercând pe cât se poate eliminarea speculei şi a intermediarilor. În linii mari, legumicultorii care vor să lucreze cu CARREFOUR trebuie să deţină sau să fie parte într-o formă asociativă economică care poate emite factură. Relaţia contractuală se stabileşte direct între cei doi jucători.  Întrucât CARREFOUR este distribuitor de produs în lanţul propriu, producătorii trebuie să-şi sorteze calitativ marfă pentru a corespunde cerinţelor contractuale, să o ambaleze şi eticheteze, iar preluarea se face doar de către centrul CARREFOUR Bucureşti, care nu este depozit de fructe şi legume, ci doar platformă de preluare şi distribuţie.

Deşi, interesaţi de colaborări de acest calibru, nu toţi producătorii din zonă au şi capacitatea de a susţine un contract cu un asemenea distribuitor. În lipsa unor forme asociative şi a unor depozite de păstrare a legumelor pentru a obţine pe ele un preţ corect, ţăranii sunt tentaţi să vândă intermediarilor de la care iau bani puţin, dar chas şi la momentul tranzacţiei.

Mulţi dintre cei prezenţi astăzi s-au arătat, însă, interesaţi de colaborare. În sudul judeţului, deşi toată lumea munceşte pământul, o singură firmă îşi vinde produsele prin CARREFOUR. Este vorba despre un producător de varză murată din Slobozia Moară. Celebrul cartof de Lunguleţu nu a ajuns deocamdată pe rafturile supermarket-ului. În sprijinul pătrunderii pe piaţă, CARREFOUR oferă şi asistenţă pentru producători, dar şi flexibilitate în funcţie de caracteristicile produsului şi capacitatea de producţie a viitorului colaborator.

În luna aprilie, CARREFOUR, la iniţiativa aceloraşi parlamentari, va avea o discuţie similară şi în zona de nord a judeţului, la care sunt invitaţi pomicultorii.

carrefour_1


Valeriana heidelbergcement


Gurmand + Raiman caleatargovetilor
Daca ti-a placut acest articol il poti distribui:

Lasă un răspuns

Info politica de confidentialitate

Statistici Trafic Google Analytics
Statistici Trafic.ro