15 parlamentari au cerut explicații, care s-au transformat în sesizare la poliție, cu privire la un spot realizat înainte de Referendumul pentru redefinirea familiei de către agenția Papaya Advertising. Este vorba despre „Copiii referendumului” , inspirat din popularul serial transmis în România de HBO „The Handmaid’s Tale“ (Povestea Slujitoarei), un film despre o societate distopică totalitară. În clip sunt inserate sigla PSD, portretele lui Dragnea și Tăriceanu, dar și sloganul de campanie „Îndrăzneşte să crezi!” Reîntoarcerea la valorile tradiţionale este subliniată de o scenă ce are loc în faţa Casei Poporului şi în care mai multe femei sunt arse pe rug. „Depinde de noi ce viitor le pregătim. Dacă vă pasă, staţi acasă“, este mesajul care încheie clipul Papaya Advertising.
Printre cei 15 parlamentari se numără și senatorul de Dâmbovița, Titus Corlățean. Acesta deschide lista de semnături, conform facsimilelor publicate de Vlad Petreanu. Corlățean este membru al Bisericii Penticostale și a fost un susținător înfocat al Referendumului.
Cei 15 parlamentari, printre care cei mai mulți PNL (Vezi aici lista completă) au adresat, pe 10 octombrie, Autorității pentru Protecția Copilului întrebarea: „Copiii folosiți în spotul video Papaya Advertising au acceptul părinților pentru a filma în acest videoclip și dacă s-a respectat interesul superior al copiilor?” Autoritatea a transmis întrebarea acestora poliției, alături de o petiție, deși toți copiii care apar în spot aveau „contracte pe care agenția de casting le semnează cu părinții și care ajung la Autoritate” a explicat Robert Tiderle de la Papaya Advertising, după audierea de la poliție.
Sesizarea pare a fi o răzbunare după eșecul Referendumului. Papaya Advertising s-a remarcat și în timpul protestelor anti guvernamentale când a anunțat că dă liber angajaților care merg să protesteze.