La CJPC DTA s-au inregistrat in perioada ianuarie – iunie 2013, 283 reclamatii, fiind cecetate si solutionate 269 de reclamatii
Din cele 269 de reclamatii cercetate au fost intemeiate si solutionate favorabil 106, neintemeiate 118, redirectionate catre alte institutii 25, nesolutionabile si clasate 20. S-au inregistrat pe produse alimentare 29 reclamatii, pe produse nealimentare 98 reclamatii , iar pe prestari servicii 156 reclamatii.
Situatia celor mai reclamate produse si servicii se prezinta astfel;
1. Telefoane mobile -36 reclamatii
2. Servicii de telefonie fixa si mobila – 38 reclamatii
3. Servicii bancare – 21 reclamatii
4. Servicii energie electrica – 11 reclamatii
5. Utilitati gaze– 9 reclamatii
6. Piese auto – 9 reclamatii
7. Servicii de internet – 8 reclamatii
8. Produse electrocasnice – 8 reclamatii
9. Servicii alimentatie publica – 7 reclamatii
10. Servicii postale – 6 reclamatii
Sfaturi pentru consumatori:
Consumatorul trebuie sa stie faptul ca are pentru produsele reclamate , in primul rand un drept legal de a putea reclama orice lipsa de conformitate a produsului in termen de 2 ani de la livrare, cu conditia ca lipsa de conformitate sa nu fie lui imputabila ( ca de exemplu, nerespectarea instructiunilor de utilizare date de producator etc.) In afara de acest drept, consumatorul poate beneficia si de garantia oferita in mod voluntar de catre vanzator in conditiile mentionate de acesta.
Prin urmare, consumatorul are doua posibilitati de a rezolva problema in cazul unui produs neconform;
1.consumatorul poate utiliza dreptul legal de a reclama lipsa de conformitate aparuta in cei 2 ani de la livrare cu conditia ca aceasta sa nu ii fie imputabila;
2. consumatorul poate apela la avantajele oferite de garantia comerciantului in conditiile stipulate de aceasta.
Pentru rezolvarea reclamatiei trebuie sa urmati trei pasi;
Pasul 1 – Contactati vanzatorul
Strangeti toate documentele pe care le puteti prezenta ca dovezi, inclusiv bonul de plata
Tineti o evidenta a evolutiei reclamatiei
Raportati defectul vanzatorului cat de repede posibil, preferabil in scris si pastrati o copie.
Pasul 2 – Contactati Comisaratul judetean pentru protectia consumatorilor din judetul
dumneavoastra.
Pasul 3 – Contactati Autoritatea Nationala Pentru Protectia Consumatorilor.
Sustineti reclamatia dumneavoastra in scris oriunde este posibil.
Pastrati copii ale tuturor chitantelor, facturilor etc. Niciodata nu trimiteti documentele originale.
Faceti personal reclamatia si solicitati sa vorbiti personal cu persoana responsabila de rezolvarea problemei dumneavoastra.
In cazul in care faceti reclamatia telefonic trimiteti documentele doveditoare prin fax, posta sau e-mail si solicitati raspuns scris.
COMISAR SEF ADJ.
BUCUR DAMIAN CONSTANTIN