Magazinele, obligate prin lege să schimbe sau să repare produsele neconforme, aflate în garanție

Ȋncepand de ieri, 28.02.2016, legislaţia (Legea nr. 449/2003) privind garanţiile produselor cumpărate de consumatori a fost modificată conform recentului act normativ emis de Guvern (9/2016.).

Potrivit noilor reglementări, consumatorii sunt îndreptăţiţi fie să ceară repararea sau înlocuirea (fără costuri pentru ei, inclusiv, de exemplu, pentru transport, diagnosticare sau manoperă), în maximum 15 zile calendaristice a unui produs neconform, care s-a stricat în perioada de garanţie, fie să beneficieze de o reducere corespunzătoare a preţului sau de desfacerea a contractului de vânzare-cumpărare.

Până în prezent, magazinele, cu excepţia celor online, nu erau obligate să preschimbe, la cerere, produsele cumpărate.

De asemenea, perioada de garanţie va fi prelungită cu numărul de zile în care produsul a fost defect.

De ştiut este că produsele de folosinţă îndelungată trebuie să fie însoţite de certificatul de garanţie emis pe baza garanţiei comerciale şi, dacă reglementările în vigoare prevăd, de declaraţia de conformitate, precum şi de cartea tehnică ori de instrucţiunile de folosire, instalare, exploatare, întreţinere, eliberate de producător.

Atunci când va fi vorba de înlocuirea produselor defecte cu produse de folosinţă îndelungată, în cadrul termenului de garanţie, acestea din urmă vor avea un nou termen de garanţie, care va curge de la data preschimbării.

Persoanele nemulţumite se pot adresa Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, entitate împuternicită prin lege să sancţioneze vânzătorii pentru nerespectarea legii.


Valeriana

Gurmand + Raiman
Daca ti-a placut acest articol il poti distribui:

Lasă un răspuns

Info politica de confidentialitate

Cititorii Gazetei - Google.com
Cititorii Gazetei - Trafic.ro