Automobil Club Român le oferă membrilor săi de peste 100 de ani, de la înființarea lui, o serie întreagă de facilități și servicii de calitate.
Filiala ACR Dâmbovița numără în prezent, peste 300 de membrii, care, în această calitate, au o serie de beneficii, așa cum spune directorul ACR Târgoviște, Nicolae Badea, care lucrează aici de 25 de ani, din care ultimii cinci ca director, și pentru care mașinile au devenit o pasiune, chiar dacă trebuie să fie disponibil, zi și noapte, pentru a-și face datoria atunci când este solicitat de vreun membru care are o problemă cu autovehiculul său, dar și de cei care nu sunt membri, chiar dacă aceștia plătesc mai mult.
Fiecare membru are un carnet care atestă calitatea sa de membru, din care i se oprește o filă de fiecare dată când apelează la serviciile ACR, pentru care plătește, lunar, 350 de lei, cu 100 de lei în plus, taxa de înscriere, pentru membrii noi, în primul an. Din acești bani, el beneficiază de întreținerea autovehiculului, asistență rutieră, depanare, cazare la prețuri mai mici la hotelurile ACR din țară, reducere 40% pentru ITP, permis internațional de conducere, ajutor orice județ din țară și în străinătate, în cazul în care rămâne în pană și multe altele. Filiala ACR Dâmbovița numără aproximativ 20 de membrii fideli de peste 40 de ani, așa cum am aflat de la directorul filialei județene, care spune că aceștia le vor lăsa vorbă și urmașilor să plăătească taxa în continuare. Chiar dacă membrii ACR au o serie întreagă de facilități, directorul filialei județene a propus la ultima ședință de filială reducerea taxei pentru ITP să fie gratuită, lucru care i-ar scuti pe membrii de 65 de lei pentru non membri și 39 de lei, pentru membrii.
Și, pentru că în ultimul timp, au loc foarte multe accidente rutiere, am încercat să aflăm părerea unui șofer care conduce de peste 20 de ani și cunoaște piesele unei mașini ca pe propriile buzunare, despre acest fenomen.
Nicolae Badea crede că pentru obținerea permisului de conducere ar trebui reintrodus poligonul. „În urmă cu 23 de ani, când am făcut eu școala de șoferi, am dat poligon și pe camion și am fost unul dintre cei mai buni. Poligonul este o probă de îndemânare. În ceea ce privește legislația pe care o avem, este bună, dar elevii nu învață, sunt delăsători”, spune Nicolae Badea.
Pasiunea sa pentru mecanică, moștenită de la tatăl său, care a lucrat în cadrul ACR mulți ani, nu este împărtășită de copii, având în vedere că sunt fete, dar acesta le sprijină și le învață cum să conducă, pentru a obține permisul de conducere.