DN 71, DN 7, Drumul Expres Găeşti – Târgovişte – Ploieşti… în analiza vicepreşedintelui PSD Dâmboviţa, Ionuţ Săvoiu! În cadrul conferinţei de presă de azi de la PSD Dâmboviţa, Ionuţ Săvoiu a trecut în revistă problemele cu care se confruntă în prezent proiectele de modernizare şi extindere a celor două drumuri naţionale, respectiv DN 71 şi DN 7, unde se pare că lucrurile nu stau tocmai pe roze. Acesta nu a uitat nici de Drumul Expres Găeşti – Târgovişte – Ploieşti care se află momentan la stadiul de contractare a studiului de fezabilitate unde, spune liderul social democrat, este necesar să se intervină asupra soluţiei tehnice.
„V-am promis că vă ţin la curent şi sunt permanent atent la ceea ce se întâmplă la Comania Naţională de Infrastructură Rutieră (CNAIR). Suntem după câteva săptămâni în care am asistat le evoluţii care merită menţionate. Suntem în fază de evaluare pentru DN 71 Bâldana – Târgovişte, iar sectorul de drum Târgovişte – Sinaia este anulat, practic procedura nu se derulează în momentul de faţă şi am ridicat trei semne de întrebare – care este motivaţia reală care stă în spatele acestei anulări, iar întrebarea este pentru Ludovic Orban care a venit şi a făcut precizări în ceea ce priveşte derularea acestor proiecte.
În al doilea rând aş vrea să ştiu când se reia procedura pe Târgovişte – Sinaia pentru că şi cetăţenii din nordul judeţului merită să meargă pe o infrastructură rutieră renovată şi de asemenea vreau să întreb ce se întâmplă dacă întârzâierea acestei proceduri de achiziţie publică pe Târgovişte – Sinaia va însemna o întârzâiere a podului de la Pucioasa, de la intrare în Pucioasa, dinspre Târgovişte, şi de la ieşire din Pucioasa spre Fieni. A treia întrebare pe care o pun este când se va relua procedura şi aş vrea să avem răspunsul la aceste întrebări cât mai scurt. Vreau să vă asigur că pe 27 septembrie când d-ul Corneliu Şrefan va fi preşedinte al CJD o să urmărim cu foarte mare atenţie şi o să adresăm permanent întrebări pentru a creşte nivelul de concentrare pe aceste obiective de investiţii din judeţul Dâmboviţa”, a menţionat Ionuţ Săvoiu.
Drumul Expres Găeşti – Târgovişte – Ploieşti… necesită corecţii
,,Pe de altă parte asistăm la un progres, după doi ani, după mai bine de 5 ani de când a fost pus, ca subiect, de Guvernarea PSD în Masterplanul de Transport, este vorba de investiţia Drumul Expres Găeşti – Târgovişte – Ploieşti. Am asistat la contractarea studiului de fezabilitate. Vizavi de acest subiect sunt câteva aspecte care trebuie menţionate. În caietul de sarcini, documentaţia de atribuire a acestui proiect, a fost prezentat un traseu care pleacă din Găeşti, din zona Ioneşti, din autostradă, trece pe la sud de Târgovişte în localitatea Viişoara şi undeva se duce prin comuna Ulmi, prin zona Secţiei de Drumuri de la intrare din Târgovişte, prin intravilanul comunei Ulmi şi mai departe trece Ialomiţa şi se duce spre Ploieşti. Am ridicat un serios semn de întrebare vizavi de acest traseu din două motive.
În primul rând consider că traseul trebuie amendat, trebuie modificat şi coborât undeva spre sud. Cred că proiectanţii ar trebui să ţină cont de această condiţionalitate vizavi de dezvoltarea Platformei Industriale de la sud de Târgovişte, unde avem câţiva investitori care au ridicat fabricile şi sunt în fază de producţie. Pe de altă parte ştim că acest proiect conţine două ocolitoare, ocolitoarea Găeşti şi ocolitoarea Târgovişte, inelul 2. Practic cele două ocoliri sunt legate de acest proiect al Drumului Expres Găeşti – Târgovişte – Ploieşti, dar vreau să menţionez că aceste variante de ocolire nu sunt complete până când nu prevedem la Găeşti o semilună de ocolire dinspre DN 7, de la sud de Găeşti către nord – estul Găeştiului, iar la Târgovişte ocolitoarea trebuie să aibă semilună vestică.
Vreau să spun că proiectul, cum este acum, nu prevede aceste două segmente. Ce înseamnă acest lucru? Înseamnă că autorităţile locale trebuie fie să solicite includerea acestor segmente în proiectul Drumului Expres sau să deruleze proiecte paralele care să fie corelate cu proiectul Drumului Expres. Sunt două aspecte poate puţin mai tehnice care trebuie să fie pe masa autorităţilor locale şi sunt convins că echipa de la CJD care va fi condusă de Corneliu Ştefan va ştii să pună întrebările care trebuie şi să susţină aceste discuţii în mod documentat şi cu efecte concrete pentru un proiect susţinut şi ridicat pe masa Guvernului şi a autorităţii în domeniu de PSD în anul 2015. Consider util să precizez paternitatea acestui proiect, primul Guvern care a avut în vedere o investiţie cu impact major în dezvoltarea judeţului Dâmboviţa şi apropierea municipiului Târgovişte, a zonei economice din centrul judeţului, de cele două coridoare importante de transport de la nivel naţional, Autostrada A3 Bucureşti – Braşov şi Autostrada A 1 Coridorul 4 – Bucureşti – Piteşti – Sibiu”, a completat liderul social democrat.
Licitaţia pentru DN 7 lărgire la patru benzi Bâldana – Titu… amânată din nou
„Tot legat de infrastructura rutieră vreau să vă anunţ că am studiat în sistemul de achiziţii publice, chiar în această dimineaţă, licitaţia pentru DN 7 lărgire la patru benzi Bâldana – Titu şi a fost din nou amânată, cu termen de depunere pe 10 septembrie. Deci suntem încă în stand by şi adresez o întrebare premierului Ludovic Orban, ce se întâmplă cu această achiziţie pentru că suntem la a patra prelungire de termen de depunere. Deci, în continuare proiectul Bâldana Titu nu este în evaluare. După evaluare urmează perioada de contractare, după care se fac contestaţiile şi pot să apară prelungiri de termene”, a declarat Ionuţ Săvoiu, vicepreşedinte PSD Dâmboviţa în conferinţa de presă de la PSD Dâmboviţa.