Toamna protestelor: Instructorii auto ies în stradă: “O gaşcă de băieţi deştepţi vrea să ne scoată de pe piaţă”

Federaţia Naţională a Instructorilor Auto din România, prin preşedinte Petru Bordeianu, a transmis presei ca instructorii auto se pregătesc de proteste. Totul din cauza unui ordin al Ministerului Transporturilor prin care instructorii nu mai pot şcolariza ca Persoane Fizice Autorizate (PFA), ci sunt obligaţi să înfiinţeze şcoli de şoferi.  “În Europa civilizata, cursantii se duc la Autoritatea Competenta, doar cu buletinul de identitate si sustin examenul la proba teoretica, iar dupa ce sunt declarati admis, dintr-o piata libera au posibilitatea sa-si aleaga instructorul auto sau au posibilitatea sa se initieze in taina sofatului cu cineva care are permis de conducere mai vechi de 10 ani, care poate sa fie mama, tata, unchiul, vecinul, etc. Iar la noi in Romania, o gasca de baieti destepti vrea sa ne scoata de pe piata desi avem atestate profesionale, autorizatii de functionare, experienta mare, o clientela formata in ani de munca asidua si platim statului roman impozite si dari destul de consistente”. a precizat Bordeianu.

În unele dintre oraşele din România, instructorii auto vor protesta pe 18 august, urmând ca ulterior mitingurile să se mute în capitală, în faţa Guvernului.

Vezi si: DÂMBOVIŢA: Sindicaliştii ies în stradă! Vor interveţia statului pentru salvarea COS aflat în pericol de faliment

…………………………………………………………………………………..

Iată textul integral al Federaţiei Naţionale a Instructorilor Auto din România

Ca urmare a aparitiei mass-media a unor articole despre scolile de soferi si despre modificarile preconizate de OMT nr. 733/2013 care a fost repus in circulatie, pentru o informare corecta si precisa cititorilor, dorim sa va facem urmatoarele precizari, pe care va rugam sa le dati publicitatii:

  • OMT nr.733 a fost elaborat si publicat in 2013 cand Ministrul Transporturilor era Relu Fenechiu. Ordinul este dupa chipul si asemanrea lui, nu avea cum sa iasa mai bun.
  • Inca in faza de proiect a acestui Ordin i s-au adus numeroase critici din partea Consiliului Concurentei, (prevederile sale vor avea drept consecinta “disparitia de pe piata a instructorilor autorizati, dar si a scolilor mici”), Consiliului National Pentru Combaterea Discriminarii (care a si amendat Ministerul Transporturilor pentru prevederile discriminatorii cuprinse in Ordin), specialistilor din mediul universitar pedagogic (sunt incalcate principii didactice elementare, alcatuirea grupelor de cursanti este contraproductiva, cadrele din scolile de soferi nu beneficiaza de o formare corespunzatoare, etc.).
  • Ministerul Transporturilor nu a tinut cont de niciuna din aceste critici, nici de numeroasele amendamente propuse in Comisia de Dialog Social si a publicat Ordinul in forma initiala.
  • Ordinul a fost atacat in justitie de instructorii auto, scoli de soferi, organizatiile sindicale si profesionale ale formatorilor auto care au obtinut castig de cauza la cele mai multe Curti de Apel din tara .
  • Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Auto din Romania, COTAR a facut cerere de interventie accesorie in favoarea sustinerii OMT 733/2013 (de fapt ei sunt autorii acestui ordin, reprezentantii lor avand un interes direct in eliminarea concurentei din piata) sustinand ca reprezinta interesul a peste 10.000 de instructori auto si profesori de legislatie rutiera, fluturand in fata autoritatilor statului roman, inclusiv in fata ICCJ, o hotarare judecatoreasca care chipurile le-ar da drept de reprezentare a sectorului nostru de activitate. Am cerut Tribunalului Bucuresti care a pronuntat sentinta 2FED/18.01.2013, prin care COTAR-ul afirma sus si tare ca reprezinta interesele tocmai acelora pe care vor sa-i scoata de pe piata si am constatat ca de fapt in acel dosar sunt doar cinci patroni de scoala de soferi care declara ca au impreuna aproape 6300 de de angajati (instructori si profesori), documentele depuse la dosar fiind nereale. Stiti cumva de existenta vreunei scoli de soferi, nu numai din Romania, ci si din intreaga Europa care sa aiba peste 1300 de angajati ??????? Falsul e grosolan.
  • Ministerul Transporturilor a facut recurs iar Inalta Curte de Casatie si Justitie a casat hotararile Curtilor de Apel din tara, acceptand influentele COTAR-ului.
  • In iunie 2017 Ministerul Transporturilor a hotarat repunerea in circulatie a OMT nr 733/2013 si a publicat Ordinul in Monitorul Oficial cu precizarea ca prevederile sale se vor aplica de la 1 septembrie 2017 si a motivat acest lucru prin incheierea ultimului Ori, Ministerul Transporturilor nu avea dreptul sa faca acest lucru, deoarece pe rolul instantei ICCJ mai este in procedura de filtru dosarul nr. 647/26/2013 inregistrat in 17.07.2013 – obiect suspendarea executarii OMT 733/2013 de la C.A. Constanta. De asemenea, exista Decizia nr. 1798/2015 prin care ICCJ a respins recursul inaintat de MT impotriva Sentintei nr. 461/2013 a C.A. Timisoara prin care S.C. Mini Company IrimiaS.R.L.. a obtinut suspendarea OMT 733/2013 si nu s-a judecat pe fond posibilitatea anularii in tot sau in parte a dispozitiilor acestui act normativ.
  • In luna iulie reprezentantii instructorilor auto si a scolilor de soferi din intreaga tara au protestat in fata Guvernului impotriva OMT 733/2013 si a atitudinii Ministerului Transporturilor, pregatind in acelasi timp si o actiune la CEDO.
  • Reprezentantii protestatarilor s-au intalnit cu Ministrul Transporturilorsi cu Ministrul pentru Dialog Social care au promis ca in perioada 07. -11.08. 2017va avea loc la sediul MT-ului o intrunire cu participarea tuturor partilor pentru a se gasi solutii pentru deblocarea situatiei. In data de 08.08.2017 am fost anuntati ca aceasta intrunire se amana pentru data de 16.08.2017. Pe, 14.08. 2017 ni s-a comunicat ca data acestei intruniri va fi anuntata miercuri 16.08.2017! Iata in ce maniera se tin guvernantii nostri de cuvant !!!!!!
  • In aceste conditii, formatorii auto din intreagatara au hotarat sa reia protestele in fata guvernului pana se va gasi o posibilitate de Dialog Reala.
  • In contextul in care coeficientul de promovabilitate inregistrat de scolile de soferi este foarte scazut, iar numarul accidentelor de circulatie comise de tinerii absolventi ai acestor scoli este in crestere, in contextul in care unitatile de formare a viitorilor conducatori auto au devenit niste S.R.L-uri iar denumirea de scoala este doar aparenta, Ministerul Transporturilor ar trebui sa regandeasca activitatea acestor unitati pe baza unor reforme structurale elaborate de specialisti din toate domeniile implicate; de altfel, hotararea ICCJ se refera doar la legalitatea Ordinului, nu si la oportunitatea acestuia.Consideram ca un asemenea demers, care ar lua in consideratie si bunele practici ale invatamantului auto din Europa, este o solutie viabila si nu forme organizatorice experimentale, a caror eficienta nu poate fi anticipata. Speram ca intrunirea propusa sa aiba loc, sa se tina cont de aceste considerente si sa fie identificate niste solutii care sa se inscrie pe linia interesului general al societatii romanesti. Nu uitati faptul ca in Europa civilizata, cursantii se duc la Autoritatea Competenta, doar cu buletinul de identitate si sustin examenul la proba teoretica, iar dupa ce sunt declarati admis, dintr-o piata libera au posibilitatea sa-si aleaga instructorul auto sau au posibilitatea sa se initieze in taina sofatului cu cineva care are permis de conducere mai vechi de 10 ani, care poate sa fie mama, tata, unchiul, vecinul, etc. Iar la noi in Romania, o gasca de baieti destepti vor sa ne scoata de pe piata desi avem atestate profesionale, autorizatii de functionare, experienta mare, o clientela formata in ani de munca asidua si platim statului roman impozite si dari destul de cosistente.
  • De ce Ministerul Transporturilor intervine atat de brutal in sectorul nostru de activitate, ignorand mecanismele economiei de piata, care a produs atat de mult bine tarilor occidentale ???????? Daca sunteti curiosi sa aflati raspunsul uitati-va pe declaratiile de avere ale angajatilor MT si ARR care au interese in domeniul nostru de activitate si veti vedea cu uimire ce de banet incaseaza de la baietii destepti, care vor sa inlature concurenta din piata.

 

Presedinte,

Bordeianu Petru


Daca ti-a placut acest articol il poti distribui pe:


Gurmand + Raiman

Un gand despre “Toamna protestelor: Instructorii auto ies în stradă: “O gaşcă de băieţi deştepţi vrea să ne scoată de pe piaţă”

  • 17 august 2017 at 10:50
    Permalink

    Corect. De ce nu se vrea ????
    Concurenta sa rezolve piata.
    Pregatire sa primeze si nu afacerea.
    Interesele celor specificati se pare ca sunt mai mari decat vietile oamenilor

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Politica de confidentialitate (click pe acest link)


#Citeste si:

Newsletter Gazeta Dambovitei
Introdu adresa ta de e-mail si vei fi la curent cu cele mai importante stiri din Targoviste si din judetul Dambovita.
E-mailul tau nu va fi facut public
Hotel Pestera Angajeaza - Locuri de munca Webhosting Armand Media Flax Gopo Star Sistems Security - Paza si protectie
Andrei House Livas locuri de munca
Statistici Google Analytics
Statistici Trafic.ro