ANUNȚ
CONSILIUL DE ADMINISTRAȚIE AL SPITALULUI ORĂȘENESC PUCIOASA
JUD. DÂMBOVIȚA
Organizează CONCURS pentru ocuparea funcției de MANAGER – PERSOANĂ FIZICĂ, pe perioadă determinată de 4 ani, în conformitate cu prevederile Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare, cu prevederile Ordinului ministrului sănătății nr. 1520/2016 privind aprobarea Regulamentului de organizare și desfășurare a concursului pentru ocuparea funcției de manager persoană fizică din spitalele publice din rețeaua Ministerului Sănătății, modificat cu prevederile OMS nr. 5521/06.11.2024, precum și cu prevederile Regulamentului de organizare și desfășurare a concursului de manager – persoană fizică la Spitalul Orășenesc Pucioasa, aprobat prin Hotărârea Consiliului Local al Orașului Pucioasa nr. 106/26.06.2025.
Concursul va avea loc la sediul Spitalului Orășenesc Pucioasa, str. Republicii nr. 95, Jud. Dâmbovița, în perioada 28.07/2025 – 16.09.2025, în două etape, după cum urmează:
- Etapa de verificare a îndeplinirii de către candidați a condițiilor stabilite în anunțul de concurs, care va avea loc în data de 1. 09.2025, ora 13.00.
- Etapa de susținere publică și de evaluare a proiectului de management, care se va desfășura în data de 10. 09.2025, ora 10.00.
Condiții de participare:
- are cetățenia română sau cetățenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spațiul Economic European (SEE) sau cetățenia Confederației Elvețiene;
- cunoaște limba română, scris și vorbit;
- are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul Muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- este aptă din punct de vedere medical și psihologic să exercite funcția de manager; Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către mediculde familie sau de către unitățile medicale abilitate, respectiv pe bază de evaluarea psihologică organizată prin intermediul unităților specializate acreditate în condițiile legii;
- îndeplinește condițiile de studii și vechime în specialitatea studiilor, prevăzute la art. 176 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare, respectiv:
e.1.) este absolvent de studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în: medicină -specializarea medicină, medicină dentară – specializarea medicină dentară, ştiinţe juridice sau ştiinţe economice;
e.2.) este absolventă cu diplomă a studiilor universitare de master în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei sau cu diplomă conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia absolvenţilor de medicină- specializarea medicină şi medicină dentară- specializarea medicină dentară;
e.3.) are cel puţin 5 ani vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei;
- f) îndeplinește condiția de absolvire a unor cursuri de perfecționare în management sanitar sau management al serviciilor de sănătate, avizate de Ministerul Sănătății în baza criteriilor de calitate stabilite prin ordin al ministrului sănătății prevăzut la art. V din Ordonanța Guvernului nr. 37/2022 pentru modificarea și completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății și a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum și stabilirea unor alte măsuri în domeniul sănătății, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 328/2022;
- g) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securității naționale, contra autorității, contra umanității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni de fals ori contra înfăptuirii justiției, infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcției pentru care candidează, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea;
- h) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcția, de a exercita profesia ori de a desfășura activitatea de care s-a folosit pentru săvârșirea infracțiunii sau față de aceasta nu s-a luat măsura de siguranță a interzicerii ocupării unei funcții sau a exercitării unei profesii;
- i) nu a comis infracțiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare.
📌Puteți urmări canalul nostru de WhatsApp accesând linkul de mai jos 👉https://whatsapp.com/channel/0029VaA0mwD9Bb5wjpzNBo1D
Dosarul de înscriere se depune la Comp. RUNOS pâna la data de 28.08.2025 ora 12.00 și trebuie să conțină următoarele documente:
- a) cererea de înscriere la concurs;
- b) copia actului de identitate sau a altui document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
- c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
- d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului;
- e) copia carnetului de muncă, a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
- f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
- g) adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate, cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului, și avizul psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităților specializate acreditate în condițiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
- h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu a comis infracțiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare;
- i) curriculum vitae, model comun european;
- j) proiectul de management; k) declarație pe propria răspundere a candidatului că proiectul de management este conceput și realizat integral de către candidat;
- l) declarație pe propria răspundere privind conformitatea cu originalul a copiilor de pe documentele depuse la dosarul de înscriere.
Candidații interesați pot efectua o vizită la Spitalul Orășenesc Pucioasa în data de 04.08.2025, începând cu ora 10.00.
Mass-media și persoanele interesate să participe la susținerea publică a proiectului de management, vor transmite până la data de 08.09.2025, ora 10.00, pe adresa de email [email protected] solicitările de participare, cu precizarea numelui și prenumelui persoanei interesate.
Participarea persoanelor interesate precum și a mass-media, se face după confirmarea intenției de participare de către comisia de concurs.
Orice persoană poate propune întrebări pentru candidați, menționând candidatul căruia îi este adresată întrebarea, cu condiția ca aceste întrebări să aibă legătură cu proiectul de management.
Nu se adresează candidatului întrebări referitoare la opiniile sale politice, activitatea sindicală, religie, etnie, sex, stare materială și origine socială.
Întrebările vor fi adresate prin email la adresa [email protected] , până la data de 08.09.2025, ora 10.00. Nu pot fi adresate direct întrebări de către persoanele aflate în sala unde se desfășoară proba de concurs, cu excepția membrilor comisie de concurs.
Relații suplimentare se pot obține la numărul de telefon 0787765571 – Comp. R.U.N.O.S.
BIBLIOGRAFIE
- Din domeniul legislației:
- Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările și completările ulterioare – Titlul VII Spitalele
- O.M.S. nr. 914/2006, pentru aprobarea normelor privind condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească un spital în vederea obţinerii autorizaţiei sanitare de funcţionare, cu modificările şi completările ulterioare
- Ordinul MS nr. 446/2017 privind aprobarea Standardelor, procedurii şi metodologiei de evaluare şi acreditare a spitalelor
- Ordinul MS nr. 921/2006 pentru stabilirea atribuţiilor comitetului director din cadrul spitalului public
- Ordinul nr. 1384/2010 privind aprobarea modelului – cadru al contractului de management și a listei indicatorilor de performanță a activității managerului spitalului public, cu modificările și completările ulterioare
- Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare
- Hotărârea Guvernului României nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările și completările ulterioare
- Ordinul Secretariatului General al Guvernului nr. 600/2018 privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităţilor publice
- Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare
- Ordinul MFP nr. 1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidența şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificările și completările ulterioare
- Ordinul MS nr. 1043/2010 privind aprobarea Normelor metodologice pentru elaborarea bugetului de venituri și cheltuieli al spitalului public, cu modificările și completările ulterioare
- H.G. nr. 521/2023 Hotarare pentru aprobarea pachetelor de servicii si a Contractului-cadru care reglementează condițiile acordării asistenței medicale, a medicamentelor și a dispozitivelor medicale Anexa 1, Anexa 2 – Cap. I, Cap. II, Cap. III, Cap. V, Cap. VI și Cap. XIII
- Ordinul MS nr. 1857/2023 – Ordin privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Hotărârii Guvernului nr. 521/2023 pentru aprobarea pachetelor de servicii și a Contractului-cadru care reglementează condițiile acordării asistenței medicale – Anexele nr. 7, 8, 9, 10, 11, 11A, 11B, 12, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 22A, 23C, 23D, 25, 26, 41, 42, 45, 49, 50
- O.M.S. nr. 1101/2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare
- O.M.S. nr. 1761/2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private, evaluarea eficacităţii procedurilor de curăţenie şi dezinfecţie efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecţia mâinilor în funcţie de nivelul de risc, precum şi metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare şi controlul eficienţei acestuia, cu modificările şi completările ulterioare;
- O.M.S. nr. 1226/2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţi medicale.
- O.M.S. nr. 1224/2010 privind aprobarea normativelor de personal pentru asistența medicală spitalicească.
18.Legea 46/2003 privind drepturile pacientului, cu modificările și compltările ulterioare
- Din domeniul managementului:
Managementul Spitalului – Școala Națională de Sănătate Publică și Management Sanitar- Editura Public H Press, 2006
TEMELE PROIECTULUI DE MANAGEMENT
- Planificarea și organizarea serviciilor de sănătate la nivelul Spitalului Orășenesc Pucioasa
- Siguranța și satisfacția pacientului
- Managementul calității serviciilor medicale
- Managementul resurselor umane
- Performanța clinică și financiară a activității Spitalului Orășenesc Pucioasa
Candidații aleg una dintre temele de mai sus și dezvoltă un proiect de management care vizează Spitalul Orășenesc Pucioasa, intr-un volum de maxim 15-20 pagini, tehnoredactate pe calculator, cu caractere Times New Roman, mărimea 12, spațiere la un rând, conform structurii de mai jos:
- Descrierea situaţiei actuale a spitalului – 1 p
- Caracteristici relevante ale populatiei deservite
- Structura unitatii
- Resurse umane
- Activitatea spitalului
- Situatia dotarii
- Situatia financiara
- Analiza SWOT a spitalului (puncte tari, puncte slabe, oportunitãţi, ameninţãri) – 2 p
- Identificarea problemelor critice – 0,5 p
- Selecţionarea unei probleme/unor probleme prioritare, cu motivarea alegerii fãcute – 0,5 p
- Dezvoltarea proiectului de specialitate pentru problema prioritarã identificatã/problemele prioritare identificate – 6 p
- a) Scop – 1 p
- b) Obiective – 1 p
- c) Activitãţi – 1 p
– definire (0,25 p)
– încadrare în timp – grafic Gantt (0,25 p)
– resurse necesare – umane, materiale, financiare (0,25 p)
– responsabilitãţi (0,25 p)
- d) Rezultate aşteptate – 1 p
- e) Indicatori – evaluare, monitorizare – 1 p
- f) Cunoasterea legislaţiei relevante – 1 p
PRESEDINTELE CONSILIULUI DE ADMINISTRATIE, BREBENE MARINELA