Rolul melatoninei în tulburările de somn

Melatonina este un hormon esențial pentru funcționarea corectă a organismului uman. Melatonina este responsabilă de somn, care la rândul lui poate contribui foarte mult la dispoziția și la puterea de concentrare din timpul zilei. Cu toate astea, dacă vrei să iei suplimente alimentare trebuie să ții cont de câteva aspecte ca să nu ai de suferit.
Descoperită la sfârşitul anilor 50, melatonina mai poate fi produsă şi la nivelul măduvei osoase, leucocitelor, tractului gastrointestinal, retinei etc. Deşi melatonina este produsă şi de alte ţesuturi, sursa principală este glanda pineală. Numită şi „hormonul somnului” sau „hormonul întunericului”, melatonina este eliberată pe timp de noapte şi „spune” organismului cînd este timpul să doarmă.

Poate că nu ştiai dar omul este singurul mamifer care poate să îsi modifice pattern-urile legate de somn şi odihnă în mod voluntar şi intenţionat. Evident vorbim aici despre adultul care decide singur ora la care vrea să adoarmă şi când vrea să se trezească. Există pe planetă vieţuitoare care pot hiberna (dormi săptamani, luni) sau sunt reptilele cu sânge rece care pot intra într-o fază de tip „criogenizare” atunci când este foarte frig şi care se trezesc la viaţă când se încălzeşte vremea.

Oamenii de ştiinţă au descoperit că în cazul unei persoane sănătoase, somnul are 4 etape.

  • Etapa 1- Aici este momentul când omul nu-şi aduce aminte să fi adormit. Poate să apară şi în urma oboselii când poate să adoarmă involuntar la locul de munca sau, mai grav, la volan. Dar în cazurile normale este momentul când „te fură somnul‟ cum se spune în popor. Tot acum au loc acele tresăriri involuntare sau spasme musculare;
  • Etapa 2 – Aici vorbim de somnul efectiv, normal, obişnuit când omul poate fi trezit cu uşurinţă de un zgomot, de o vibraţie, de vocea unei persoane;
  • Etapa 3 – Este somnul cu unde lente (Slow Wave Sleep)  adică perioada în care avem somnul cel mai adânc şi toate zonele creierului acţionează sincronizat;
  • Etapa 4 – REM (Rapid eye movement) – este acel moment al somnului când au loc mişcările rapide ale ochilor pe sub pleoape. E practic perioada în care omul visează.

Beneficiile melatoninei în tulburările de somn

În ultimii ani, melatonina a fost prezentată ca o rezolvare la toate problemele de somn. De când s-a descoperit această legătură între melatonină și odihnă, viața multor oameni a devenit mai ușoară. Melatonina a venit ca o soluție pentru îmbunătățirea somnului natural.

Principala sarcină a melatoninei în organism este reglarea ciclurilor de noapte și de zi sau a ciclurilor somn-veghe. Întunericul face ca organismul să producă mai multă melatonină, ceea ce anunță organismul să se pregătească de somn. Lumina scade producția de melatonină și anunță organismul să se pregătească să fie treaz.

Cum se administrează melatonina

Melatonina se ia cu o oră sau două (ideal) înainte de culcare. Doza nu trebuie să fie mare, indicat ar fi între 1 și 3 miligrame.

Dacă iei melatonină pentru schimbarea fusului orar, începe tratamentul cu câteva zile înaintea deplasării.

Pentru ca pastila să fie cât mai eficientă, e bine să eviți să ai vreo lumină aprinsă atunci când dormi.

Din fericire, în momentul de faţă, găseşti foarte multe produse naturiste online pe bază de melatonină. Esteto.ro este unul dintre magazinele online de unde le poţi comanda în siguranţă.

Distribuie:

Locuri de munca

Valeriana Gurmand + Raiman

Trimite știrea ta > 0737 449 352 > [email protected]

#Citeste si:



Newsletter Gazeta Dambovitei
Introdu adresa ta de e-mail si vei fi la curent cu cele mai importante stiri din Targoviste si din judetul Dambovita.
E-mailul tau nu va fi facut public
Flax Gopo
Webhosting Armand Media Star Sistems Security - Paza si protectie

Lasă un răspuns

Info politica de confidentialitate

Cititorii Gazetei - Google.com
Cititorii Gazetei - Trafic.ro