Părinții spun adesea copiilor că vor obține tot ce vor în viață, că sunt puternici, curajoși și să nu aibă teamă de nimic. Această tactică a părinților nu prea mai dă rezultate deoarece părinții nu iau la socoteală, mai nou, şi Social Media.
În opinia psihologului Alexandru Pleşea, cunoscut opiniei publice drept Antrenorul Minţii, Social Media a creat un sistem de referinţă fără precedent, în care încrederea şi popularitatea unui om este clasificată, în mod artificial şi superficial, în funcţie de numărul de like-uri primite pe Facebook sau Instagram.

Mai mult decât atât, specialistul afirmă că este demonstrat ştiinţific că dopamina se eliberează și la folosirea excesivă a platformelor Facebook și Instagram, aceasta modificând încrederea și doza emoțională normală la om. “Dacă alcoolul, fumatul și jocurile de noroc au restricții de vârsta, Facebook și Instagram nu au, acestea fiind folosite de aproape orice adolescent în zilele noastre. Părinții pierd lupta educației pentru că Social Media deja educă pe mai multe planuri, toate în raport cu aspectul fizic, și nu cu latura emoțională primită de la părinți. Adolescenții au ajuns să nu mai stea după aprobările părinților, ci după aprobările venite prin Social Media, de la colegi și prieteni virtuali, astfel încrederea și dezvoltarea normală a tănârului încep să aibă de suferit. În acest mod, relațiile autentice își pierd substanța și tinerii se transformă în căutători de recompensă imediată. Instagram și Facebook sunt două instrumente care, în ultimii ani, arată mai mult a iluzie decât a realitate. Au inventat filtre care nu arată realitatea, și chiar dacă suntem depresivi, acolo arătam colorați, cu ochii mari și bine dispuși. Ele distorsionează realitatea și produc reacții care nu sunt naturale în tineri și adulți”, conchide psihologul Alexandru Pleşea.
…………………………………………………..
Alexandru Pleşea, cunoscut opiniei publice drept Antrenorul Minţii, este psihoterapeut şi hipnoterapeut şi trainer în programare neuro-lingvistică. A studiat natura minţii umane în trei sisteme educaţionale diferite – Statele Unite ale Americii, Marea Britanie şi România şi de peste 10 ani organizează cursuri şi traininguri în România, cu scopul de a-i face pe oameni să afle ce posibilități au când își folosesc resursele intelectuale și să arate abilitățile pe care mintea noastră încă le are latente.