Deputatul USR, Daniel Blaga, a prezentat astăzi, de la tribuna Parlamentului o declarație politică pe tema proiectului de modernizare a DN71, București – Târgoviște. Deputatul spune că lucrarea nu respectă reglementările legale legate de autorizare și că nu se poate încadra în termenele de execuție.
„Proiectul de extindere la patru benzi a Drumului Național 71, pe tronsonul Bâldana Târgoviște a fost prezentat ca o mare victorie administrativă, după un an de lucrări. Vedem însă altceva un șantier în care regulile se aplică doar pe hârtie, iar legea este tratată ca un obstacol, nu ca un cadru de protecție. Organizarea de șantier a fost mutată fără avize și fără actualizarea acordului de mediu. Stația de asfalt funcționează fără acord de mediu. La fel și stația de betoane. Hotărârile de Consiliu local emise în favoarea constructorului au fost anulate în instanță, însă lucrările continuă nestingherite. Acordul de mediu a fost încălcat din primele zile, iar modificările aduse traseului nu au fost evaluate în nici o procedură oficială. În realitate, după un an de la deschiderea lucrărilor, tronsonul de 5 km este declarat 80% realizat pe teren, însă lucrările sunt fragmentate, iar restul drumului de peste 30 de km a primit autorizația de construire acum câteva zile. În aceste condiții, cine mai crede că termenul de execuție poate fi respectat? La fel de grav, sute de proprietari s-au trezit cu notificări de expropriere întemeiate pe documentații vechi și neactualizate. Garduri, anexe și curți întregi urmează să fie expropriate, deși proiectul nu are o trasare clară a drumului. În unele locuri, zidurile de sprijin au fost ridicate chiar în fața porților caselor, blocând accesul la proprietate. Așa ceva este inacceptabil. O administrație responsabilă nu poate moderniza infrastructura, călcând în picioare legea și dreptul de proprietate. Drumul acesta ar fi trebuit să aducă dezvoltare și siguranță rutieră. Astăzi însă, este un exemplu de improvizație și abuz. O lucrare începută cu deficiențe juridice și derulată fără autorizațiile necesare, iar totul pe bani europeni. Respectarea legii nu este un moft birocratic și nici o opțiune. Fiecare semnătură dată pe un act ilegal compromite nu doar proiectul, ci și încrederea cetățenilor că marile investiții se pot face corect. DN 71 București Târgoviște riscă să rămână un monument al complicității dintre autorități și constructor. În loc să fie un exemplu de modernizare, România are nevoie de drumuri, dar are și mai mare nevoie de respect față de lege, pentru că fără lege, orice kilometru de drum nu este cu adevărat câștigat.” a precizat deputatul Daniel Blaga.
 





 
		 Facebook
 Facebook WhatsApp
 WhatsApp TikTok
 TikTok




































 
