După ce în luna mai a anului trecut, cunoscutul retailer de încălțăminte Aldo a testat prima sa experiență de cumpărături în timp real în America de Nord, specialiștii estimează anul acesta o creștere a cumpărăturilor în timp real în industria de încălțăminte de până la 300%.
Deși cumpărăturile live nu vor înlocui niciodată cu adevărat experiența de a face cumpărături personal, acestea sunt o alternativă excelentă pentru clienții ale căror obiceiuri de cumpărături s-au schimbat, oferind o alternativă inedită de a experimenta o marcă și produsele acesteia.
Experții estimează că streaming-ul live va fi o tendință de top în industria de încălțăminte în 2022
Potrivit experților Promo-codes.ro, o resursă de informații și cupoane de reduceri pentru piața din România și Europa, cumpărăturile în flux live nu sunt o noutate absolută. În 2021, în China, au existat aproximativ 617 milioane de utilizatori de streaming live, iar piața de comerț electronic în timp real a totalizat 305 miliarde de euro, reprezentând o creștere de 384% față de 2019.
La nivel mondial specialiștii estimează că streaming-ul live va fi o tendință de top în 2022, piața fiind așteptată să atingă 25 de miliarde de euro până în 2023.
Acest lucru se datorează în mare parte faptului că acest tip de experiență poate avea o conversie foarte mare, cu rate de implicare de peste 300% și poate genera zeci de mii de vizualizări și timpi de vizionare live de peste 10 minute.
Retaileri importanți din întreaga lume experimentează programe de cumpărături în timp real
Retailerii importanți precum Nordstrom, Boohoo, Footshop, Salamander sau Zappos experimentează, de asemenea, acest tip de cumpărături în timp real.
În timpul acestor evenimente clienții pot pune întrebări cu privire la produse, pot urmări diverse sfaturi oferite de vedete foarte cunoscute despre cum trebuie purtată încălțămintea sau accesoriile și pot cumpăra produsele pe care le văd. Mai mult decât atât, utilizatorii pot obține cod reducere Footshop, Salamander sau alte coduri de reducere oferite de astfel de e-shopuri, pe care le pot folosi inclusiv la achizițiile ulterioare.
Cumpărăturile în timp real de încălțăminte le oferă clienților oportunitatea de a interacționa live
Conform specialiștilor în retail, categoria produselor de încălțăminte și acesorii este deosebit de atractivă pentru consumatori anul acesta, iar prin acest tip de experiențe, clienții pot vedea produsele de aproape, dar și în diferite contexte și pot primi informații și sfaturi foarte utile. Mai mult decât atât, cumpărăturile în timp real sunt o modalitate excelentă prin care brandurile pot crea relații pe termen lung cu clienții: cu cât aceștia știu mai multe lucruri despre un brand, cu atât se pot implica mai mult și se simt mai conectați.
Un alt motiv pentru care acest element al experienței de cumpărături al ecosistemului de retail, live streaming-ul va continua să evolueze este creșterea considerabilă a numărului de dispozitive mobile și a clienților care realizează achiziții prin intermediul acestora. Se estimează că mai mult de jumătate din vânzările cu amănuntul din comerțul electronic în 2022 se vor realiza de pe astfel de dispozitive.