Un nou ghid lansat la Senat propune un cadru concret prin care mediul de afaceri poate colabora cu şcolile şi liceele din România. Documentul, coordonat de Elena Lotrean, profesor şi fondator Rethink Education, vine ca răspuns la nevoia de a reduce decalajul dintre ceea ce livrează şcoala şi aşteptările pieţei muncii.
“România are nevoie de implicarea mediului de afaceri în modernizarea curriculumului liceal
România se zbate între două realități: tineri care termină școala fără competențe clare și companii care caută cu disperare forță de muncă calificată
Rezultatul? Șomaj în rândul tinerilor, deficit de profesioniști, o economie care pierde oportunități.
Soluția este colaborarea directă între școli, autorități și mediul de afaceri prin pilotarea planurilor-cadru pentru liceu.
În cadrul conferinței „Educația în Schimbare – Parteneriate pentru educație”, organizată de Comisia pentru Învățământ din Senat și Rethink România, am discutat despre cum putem construi parteneriate care să aducă tinerilor locuri de muncă sigure și bine plătite, companiilor oameni pregătiți, iar economiei stabilitate și competitivitate.
Tot acum a fost lansat Ghidul pentru implicarea companiilor în proiecte de pilotare a planurilor-cadru alternative pentru liceu – un instrument concret pentru ca mediul privat să se implice în arhitectura curriculară.
Concluzii importante:
- Avem nevoie de o rețea extinsă de școli și companii partenere;
- Sunt necesare stimulente fiscale pentru firmele care investesc în formarea duală;
- Învățământul dual trebuie să devină proiect de țară, nu doar o excepție.
Apropierea actorilor economici de școală este esențială. Avem deja exemple de succes și cred cu fermitate că pilotarea planurilor-cadru pentru liceu poate multiplica aceste inițiative și le poate transforma în modele educaționale de succes. Învățământul dual nu este un moft, ci o șansă reală pentru viitorul României.” a precizat Adelina Dobra, senator USR de Dâmbovița și președintele Comisiei pentru învățământ, știință și inovare din Senat.