Erasmus + ACŢIUNEA CHEIE 2 – grant european pentru activitățile de tineret

 

Zepişi Simona Valinda- voluntar  DECL Târgovişte şi

profesor la Colegiul Naţional “Ienăchiţă Văcărescu” Târgovişte

 

  În calitate de membru al Asociaţiei “Dezvoltarea Europeana a Comunităţii Locale” (DECL), cu sediul în Târgovişte, am participat în perioada 01-05.02.2015 la un seminar “APPETISER – An introduction on how to use the ‘Erasmus+ Youth in Action’ Programme for international youth work”. Seminarul a avut loc în Manchester- Anglia şi a fost organizat de Youth in Action NA din UK (National Agency).

   În urma unei selecţii riguroase la nivelul celor două agenţii (cea din România şi cea din UK), Agenţia Naţională din România mi-a acordat un grant (pentru deplasare) din secţiunea TCA (Transnational and Cooperation Activities) a bugetului alocat Acţinii cheie 2 (Parteneriate strategice- Domeniul Tineret), iar Agenţia Naţională din UK, un grant pentru participarea la seminar.

  La seminar au participat 30 de persoane din 15 tări europene. Doi dintre participanţi au participat din dublă perspectivă –voluntar într-un ONG şi profesor, doi participanţi ca profesori şi restul lucrători/voluntari la nivelul unor ONG-uri care au în program lucrul cu tinerii.

   Obiectivele seminarului au fost:

  • asigurarea unui cadru unde participanţii să se întâlnească, să împărtăşească din experienţele lor, să dobândească cunoştinţe şi încredere pentru munca în proiecte internaţionale
  • deschiderea „apetitului” participantilor pentru  lucru la nivel internaţional
  • asigurarea oportunităţii ca participanţii să testeze cadrul de învăţare non-formal şi învăţarea interculturală
  • oferirea unei prime experiențe puternică pozitivă de lucru internațional de tineret
  • motivarea participanţilor să folosească  “Erasmus + | Tineretul în acțiune”
  •  explorarea posibilităților de sprijin pentru activități internaționale de tineret oferite de “Erasmus + | Tineretul în acțiune”.

    Seminarul s-a desfasurat efectiv  pe perioada a trei zile de activitate intensă. Activităţile principale ale seminaralui au fost:

-Cunoaşterea reciprocă a participanţilor; investigarea de către traineri a aşteptărilor participanţilor.

– Bazarul organizaţiilor – Fiecare participant a realizat un poster de prezentare a organizaţiei. Fiecare participant a prezentat activitatea organizaţiei pe care o reprezenta. Acest cadru a contribuit la o mai bună cunoaştere a participanţilor, a organizaţiilor pe care le reprezintă, a posibilităţilor şi compatibilităţilor în eventualitatea unor colaborări ulterioare între asociaţii.

– Împărtaşirea experienţeler (abordări de muncă pentru tineret locale). Participanţii au împărtăşit din experienţa lor la nivel local în ceea ce priveşte: incluziunea socială, participarea şi implicarea tinerilor, învăţarea non-formală, calitatea lucrului cu tinerii, competenţe dobândite de către tineri).

– Învăţare interculturală  (teorie şi practică) -Au fost prezentate noţiuni teoretice despre învăţarea interculturală. Pentru partea practică au fost utilizate două exerciţii de comunicare interculturală „Three colours”.

– Educaţie/învăţare non-formală. Au fost prezentate concepte teoretice pentru întelegerea educaţiei non-formale în Erasmus+ Tineret în Acţiune, a fost definită educaţia non-formală în comparaţie cu educaţia formală şi informală (au fost puse în evidenţă diferenţele).Au fost folosite metode de învăţare activă pentru înţelegerea principiilor de bază în educaţia non-formală.

– Trainerii au prezentat informaţii suplimentare despre programul “ Erasmus + Tineret în acţiune” (obiective generale,acţiuni, cine poate participa, ţări cu care se poate colabora, termene de aplicare, buget,etc)

– Prezentarea unor bune practici

– Discuţii despre valoarea muncii tineretului internaţional

– Informaţii despre Youthpass (ca instrument de validare şi recunoaştere a învăţarii non-formale în contextul –  Erasmus + Tineret, ce conţine, pentru cine este)

– Reflecţii asupra celor învăţate ( Ce am învăţat?, Ce pot face cu ceea ce am învăţat?)

– Evaluarea seminarului (au fost aplicate chestionare de evaluare)

   Pe parcursul pauzelor, în cele trei zile, participanţii din cele 15 tări au adus produse tradiţionale pe care le-au prezentat şi oferit pentru degustare celorlalţi participanţi. În plus, au adus hărți, afișe, cărți poștale, pliante prin care au promovat propria ţară la nivelul tuturor participanţilor.

    Beneficii ca urmare a participării la seminar:

– mi-a oferit posibilitatea unui prim contact cu organizaţii de tineret din Europa

– am întâlnit oameni cu experienţă în organizarea unor proiecte internaţionale pentru tineri

– schimb de idei de activităţi locale în context internaţional

– am învăţat cum să pun accentul  pe educație / învățare non formală și învățare interculturală (piloni de baza în  lucrul internațional cu  tinerii)

– am înteles mai bine priorităţile şi oportunităţile noului program  ERASMUS+

 Cei intersaţi de domeniul Tineret, care doresc să participe la astfel de semniarii, pot utiliza: https://www.salto-youth.net/tools/european-training-calendar/ şi http://www.eurodesk.ro.

   erasmus (1)erasmus (3)erasmus (4)erasmus (5)

 


Valeriana heidelbergcement

Gurmand + Raiman
Daca ti-a placut acest articol il poti distribui:

Lasă un răspuns

Info politica de confidentialitate

Cititorii Gazetei - Google.com
Cititorii Gazetei - Trafic.ro