În luna mai, comisarii CJPC Dâmbovița au efectuat acţiuni tematice de control conform Planului anual de acţiuni emis de ANPC Bucureşti precum şi acţiuni proprii de control, acţiuni de colaborare cu alte instituţii publice, comunicare şi consiliere după cum urmează:
-Consiliere operatori economici şi persoane fizice;
-Conferinţe de presă, comunicate referitoare la controalele efectuate in această perioadă;
-Inregistrarea, cercetarea şi soluţionarea reclamaţiilor la produsele alimentare, nealimentare şi prestări servicii conform competenţelor legale;
–Respectarea prevederilor legale la comercializarea produselor textile;
-Respectarea prevederilor legale la comercializarea articolelor de incălţăminte;
-Verificarea modului de respectare a conformităţii, calităţii produselor/serviciilor, condiţiilor de comercializare şi etichetare a alimentelor comercializate de : unităţile de alimentaţie publică
(unităţi fast- food, restaurant auto-servire, bufet tip expres, pizzerie, snack-bar etc- restaurante, terase, rotiserii, braserii, berarii, etc.) atât din mediul urban cât si din mediul rural:
-Respectarea prevederilor legale privind siguranţa jucăriilor, vândute atât direct cât şi on-line;
-Respectarea prevederilor legale din domeniul protecţiei consumatorilor privind comercializarea, conformitatea, modul de etichetare, prezentare şi publicitatea laptelui de consum produselor lactate acide, a untului şi a brânzeturilor;
– Respectarea prevederilor legale din domeniul protectiei consumatorilor privind comercializarea maşinilor de tuns iarbaă coaselor (trimmere) electrice.
Au fost intocmite 114 documente de control si anume: 49 PVC-uri, 59 PVCC din care 30 cu amenzi, fiind incasate amenzi contraventionale in valoare de 13000 lei.
In această lună s-au inregistrat 31 reclamaţii şi s-au cercetat şi solutţonat 43 de reclamaţii din care 14 au fost intemeiate, 3 redirecţionate, 22 neintemeiate.
In urma controalelor efectuate au fost constatate următoarele abateri de la legislaţia in vigoare:
-lipsă etichetă informare la produsele alimentare si nealimentare, precum şi lipsa traducerii in lb română a informaţiilor inscrise pe ambalaj;
-neafişarea in unitate la loc vizibil a unei plachete cu nr.de telefon TEL- INFO Consumator, nr de telefon şi adresa CJPC DTA;
-nefişarea programului de funcţionare, codului unic de inregistrare, precum şi denumirea unităţii;
-neafişarea preţurilor de vânzare;
-lipsa elementelor de informare şi caracterizare a produsului;
-neincadrarea in data limita de consum;
– neafişarea avertismentelor privind fumatul;
– comercializarea ţigarilor la bucată