Târgoviștenii sunt preocupați de aspectul lor. O demonstrează și numărul crescut al spațiilor de tip barbershop din oraș, care funcționează în mare parte doar pe programări. Amenajate în general pe stil retro-vintage, barbershop-urile invită clienții la o experiență cu aer exclusivist, fenomen care înregistrează o amploare însemnată și în Târgoviște. “Fenomenul a avut într-adevăr o evoluție spectaculoasă. Clienții sunt mai preocupați pentru înfățișarea lor și sunt din ce în ce mai deschiși către nou”, a remarcat Vlad, care lucrează în domeniu de 13 ani. “În plus, frecvența de tuns este mai mare acum. Acum 13 ani se tundeau la un interval de o lună – o lună jumătate, acum la două săptămâni sau sunt clienți care vin săptămânal” explică el.
Tinerii sunt cei care apelează cel mai des la serviciile unui barber, pentru că spun ei le crește încredere în sine, însă vârstele clienților variază de la 2 ani, la 60+. Darius și Andrei sunt printre copiii care vin cu entuziasm la barber pentru o tunsoare actuală pe care o doresc stilizată la final cu ceară de păr și parfum. Pentru că și produsele folosite au evoluat, sunt din ce în ce mai multe, mai costisitoare, dar în același timp mai calitative, acestea contribuind de asemenea la crearea unui look fresh și sofisticat în același timp. “Se cere pudră de volum, ceară, nu se mai poartă gelul în păr. Trebuie să vii mereu cu ceva nou și să fii în pas cu ce se cere. Moda se schimbă anual și ne adaptăm”, spune Andrei Mircea, care s-a specializat în barbering – frizerie în străinătate și lucrează de 12 ani în domeniu.
Antonio Marin este mai tânăr în branșă. A absolvit liceul economic, ca tehnician în activități economice și lucrează ca frizer modern de doi ani. Spune că e o meserie frumoasă și îi încurajează și pe alți tineri să o îmbrățișeze. “Nu e o muncă grea, e curată, îți permite să avansezi în timp, și sunt și satisfacții bănești, iar tineretul este atras de ramura asta, barbershop. Avem doi colegi de la liceu care fac part time și învață meserie. Există cursuri specifice pe nivele de pregătire, dar cel mai important este să ai cunoștințe pe care să începi să tunzi și să razi ca să poți avansa” consideră el.
Cât privește costurile pentru răsfăț, ele pleacă de la 40 de lei pentru un tuns și în jur de 100 de lei – tuns, ras, spălat. Pentru un look mereu fresh târgoviștenii scot din buzunar lunar de la 200 de lei. „Trebuie să fiu mereu fresh”, motivează Alexandru, în vârstă de 15 ani .„Îmi place să mă aranjez. Fratele meu mai mare m-a adus la frizer și mă inspiră să am grijă de mine. Cheltui, dar merită”, ne-a împărtășit Gabi, în vârstă de 16 ani.
Necesitate, trend sau moft, serviciile și atmosfera dintr-un barbershop transformă mersul la frizer într-o experiență deconectantă și energizantă
Oana Berliba-Soare