4 Martie, Ziua Mondială a Obezității: În Romania, 6 din 10 adulți au probleme cu greutatea

Ziua Mondială a obezității este sărbătorită în fiecare an in data de 4 martie de catre Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS) cu scopul de a creste la nivel global gradul de constientizare asupra prevenirii si gestionarii obezitatii.

Obezitatea este una dintre cele mai mari provocari ale sistemului actual de sanatate la nivel mondial, intrucat se datoreaza unor factori multipli, unii fiind in afara controlului nostru-factori genetici, hormonali sau de mediu. Este declarată ca fiind o boala cronică , cu complicații metabolice/ sau nonmetabolice, care trebuie evaluate, monitorizate si tratate de către o echipă multi-disciplinară. Managementul obezității trebuie să continue o perioada lungă de timp, în care pacientul poate beneficia si de terapie cognitiv-comportamentală ( individuală / sau de grup) care să -l susțină in schimbarea noilor obiceiuri de viață. Deci focusul nu este numai pe scăderea in greutate , dar și pe schimbari mentale, pe un nou mod de gândire și acțiune, cât și  pe tratamentul complicațiilor asociate.

 

Recomandari utile pentru managementul obezității :

-O scadere de numai 5% din excesul ponderal poate sa imbunatateasca starea de sanatate, dar si complicatiile date de greutate- Boli cardiovasculare, Diabet zaharat tip 2, Boli osteoarticulare, Apnee in somn, Boli digestive, Depresie, Tulburari cognitive.

-Incepe prin a da RESET la modul de gandire si actiune legat de ceea ce alegi sa mananci, de cat mananci, cat si de cum mananci!

-Citește eticheta produselor pe care le cumperi, pentru a face alegeri sanatoase, evitand EXCESUL DE SARE (>1,5 g /100 g)/ZAHAR (>15g/100g) SI GRASIMI (>20g/100g).

-Incearca sa reduci portiile, nu neaparat alimentele favorite. Pentru asta, imparte farfuria intelgent ( ½ legume, ¼ carne sau peste si ¼ amidonoase sau fainoase)

-Stabileste un orar al meselor, pentru a evita portii mari la ultima masa! Cina trebuie sa fie ½ din portia de la pranz!

-Planifica meniul zilnic, cat si lista de cumparaturi!

-Gătește cât mai mult acasă, pentru a controla calitatea alimentelor consumate!

-Mănâncă la masa, relaxat, fără alte activitati concomitente ( TV, PC, citit etc) care te vor distrage de la senzatia6 de satietate! Mananca CONȘTIENT , mestecă LENT, te va ajuta sa reduci portia!

-Aloca timp suficient pentru un somn de calitate! Ta va ajuta sa reduci poftele pentru alimente hipercalorice, bogate in zahar si grasimi.

 

Sursă: reginamaria. ro


Regata Valeriana

Gurmand + Raiman
Daca ti-a placut acest articol il poti distribui:

Lasă un răspuns

Info politica de confidentialitate

Cititorii Gazetei - Google.com
Cititorii Gazetei - Trafic.ro