ortooxacell kiss2022.gif Flax

Cum arată viitorul în lumea adidașilor: Nike, roboți și un pantof handsfree

O expoziție la Muzeul de Design din Londra explorează puterea culturală a adidașilor și inovațiile care îi modelează.

 

În februarie 2005, prima pagina a unui ziar din New York vorbea despre cea mai recentă tendință în materie de adidași Nike: „Sneaker Frenzy: Hot Shoe Sparks Ruckus”. Pasionații de adidași, acea felie de societate pentru care o ediție limitată este la fel de așteptată ca și Crăciunul, știa exact ce tip de adidași provocase agitație în fața unui magazin de îmbrăcăminte de stradă. Dar, pentru newyorkezii obișnuiți, ideea că oamenii ar putea sta la coadă peste noapte pentru a obține una dintre cele 150 de perechi de adidași Nike Dunk SB Low Staple „NYC Pigeon” era absurdă.

 

În ziua de astăzi, o pereche de adidași care a declanșat „Revolta Porumbelului”, așa cum este cunoscută în cercuri restrânse, a fost vândută pentru aproape 25.000 de lire sterline pe site-urile de revânzare.

 

Aceasta a apărut alături de alte modele de cult într-o expoziție fascinantă la Muzeul de Design din Londra, intitulată „Sneakers Unboxed: Studio to Street”. Aceasta prezintă transformarea pantofului sport funcțional într-un semnificant cultural.

 

Peste un miliard de perechi de adidași au fost vândute în 2020, iar cererea pentru adidași rari este în creștere: în aprilie, o pereche de Nike Air Yeezy 1 purtată de Kanye West s-a vândut cu 1,8 milioane de dolari la licitație, triplând recordul anterior pentru o pereche de adidași.

 

Dar ce inovații vor modela adidașii din viitor? „Ceea ce este interesant este că adidașii nu s-au schimbat prea mult”, spune Ligaya Salazar, curatorul expoziției. „Cineva descoperă vulcanizarea [un proces de întărire a cauciucului natural într-o stare mai durabilă pentru tălpile pantofilor], cineva descoperă cum să lipească cauciucul vulcanizat de pânză și iată-i, apar adidașii. Și din anii 1900 până în anii 1950 și ’60, nu arătă prea diferit.”

 

De atunci, ne-am bucurat de câteva salturi memorabile în inovație, cum ar fi introducerea Gore-Tex, o țesătură impermeabilă, în 1979, tehnologia Reebok’s Pump, lansată în 1989, cu o cameră de aer în interiorul unui pantof care permite utilizatorului să creeze o potrivire personalizată prin umflarea sau dezumflarea pompei, precum și Nike Shox, lansat în 2000, și care a anunțat o descoperire amortizată și un slogan memorabil: „Boing-ul a revenit”.

 

În zilele noastre, vă veți putea bucura în curând de primul pantof handsfree de la Nike, Go FlyEase. Acesta are un toc pliabil care permite purtătorului să se încalțe, fără să-și folosească mâinile. Apoi, există un prototip din 2019 care explorează o tracțiune mai bună în condiții umede datorită tehnologiei Hydro-Grip, dezvoltat de MIT. Modulele hidrogel din talpă se extind la contactul cu apa și împing afară știfturi de cauciuc.

 

Creșterea numărului de pasionați de sex feminin – o categorie trecută cu vederea de mult timp de către industria adidașilor – este, de asemenea, recunoscută. Se remarcă o pereche rară de adidași Nike argintii, cu tălpi sclipitoare, create pentru magazinul de modă din Paris Colette, cu ocazia celei de-a 15-a aniversare. Salazar recunoaște că s-a străduit să includă modele de adidasi adaptati femeilor: „există un pic mai multă influență creativă feminină [care se infiltrează în industrie], dar este încă destul de efemeră”.

 

Cu toate acestea, lucrurile se schimbă. Un site din SUA pentru revânzare verificată a adidașilor, care a susținut expoziția, prezice că baza sa de utilizatori pentru femei, care a crescut cu peste 100% în 2020, va continua să crească; site-ul vinde acum mai mulți adidași pentru femei la fiecare patru ore decât în ​​tot anul 2016 combinat.

 

Sustenabilitatea este, de asemenea, un aspect important al adidașilor din viitor. Un robot poate țese partea superioară a unor adidași care pot fi confecționați la specificația exactă a sportivilor, reducând risipa și făcându-i super ușori. Aceștia vor fi disponibili la sfârșitul anului 2021. Adidașii pot fi acum realizați și din Mylo, o alternativă din piele cultivată din miceliu. Salazar insistă, totuși, că deșeurile sunt cea mai mare problemă de mediu. „Pentru mine, viitorul este un model ‘la cerere’. Adevărul este că producem miliarde de pantofi pe an, dintre care doar o parte sunt cumpărați.”

Distribuie:

Lasă un comentariu

Agenda Politică Locală

psd pnl usr aur
MedcareTomescu romserv.jpg novarealex1.jpg hymarco fierforjat.gif
Trimite știrea ta > 0737 449 352 > [email protected]

CITEȘTE ȘI

Gopo
Foah ConsultOptic
Newsletter Gazeta Dambovitei
Introdu adresa ta de e-mail si vei fi la curent cu cele mai importante stiri din Targoviste si din judetul Dambovita.
E-mailul tau nu va fi facut public

Parteneri media