Pe 18 noiembrie, 2016, la Universitatea Valahia din Targoviște, în cadrul Conferinței Internaționale ,,Multidimensional Education & Professional Development. Ethical Values” s-a desfășurat workshopul cu tema: ,,Deontologie și valorizare în evaluarea didactică” moderat de lect. Univ, dr. Gabriela Alina Anghel din cadrul Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic și Conf. Univ. Dr. Gica Pehoiu de la Facultatea de Geografie. La atelier au participat cadre didactice din învățământul universitar și preuniversitar care, pe parcursul atelierului au identifiat bune practici educaționale utilizate în evaluarea didactică în contextul deontologiei profesionale și valorizării educabililor. In cadrul workshopului s-a analizat evaluarea din perspectivă paradigmatică în contextul reconsiderării rolului evaluării în educație, modalităților de evaluare și rolul deontologiei în activitatea de evaluare diactică. Deasemenea, s-au dezbatut aspectele legate de procesul de măsurare a rezultatelor elevilor în învatare în contextul respectării principiilor specifice deontologiei profesionale.
,, Tema workshop-ului a fost extem de interesantă și incitantă pentru participanți, dovadă fiind recunoașterea faptului că în educaţie, posmodernismul solicită o reconsiderare a modelului în evaluare în contextul paradigmei valorilor în educaţie: valori importante pentru evaluator, evaluat, societate și însuși procesul de evaluare”, Lect. Univ. Dr. Alina Anghel.
,, Atelierul a permis participanților să reflecteze asupra valorilor etice ale evaluării didactice, mai exact ,,A evalua fără a devaloriza” parafrazând pe francezul Gerrard Vecchi: ,,Evaluer sans devalue” -” -Conf. Univ. Dr. Gica Pehoiu.