În perioada 19 februarie-12 martie, a avut loc evaluarea psihosomatică a copiilor din județul nostru, realizată cu scopul de a identifica dacă preșcolarii care urmează să frecventeze clasa pregătitoare sau clasa I dispun de prerechizitele necesare integrării în învățământul primar. Evaluarea psihosomatică a vizat abilităţile cognitive și socio-emoţionale dobândite pe parcursul anilor petrecuţi la grădiniţa de copii.
Potrivit informațiilor oferite de Cristina Marin, directorul Centrului Județean de Asistență și Resurse Educaționale, evaluarea s-a desfășurat în 124 locații, de către un număr de 49 evaluatori.
1354 cereri au fost depuse de părinți / tutori legali, în perioada înscrierii pentru evaluare, dintre acestea 1223 cereri, pentru clasa pregătitoare, 124 cereri, pentru clasa I și 7 cereri, fără să fie specificat. .
Au fost evaluați psihosomatic 1354 copii și au primit recomandare pentru înscrierea în clasa pregătitoare 1088 copii, clasa I, 102 copii, grupa mare (învățământ preșcolar), 148 copii, și evaluare CJRAE DB (CES), 43 copii.
Potrivit directorului CJRAE, copiii se pot prezenta, în continuare, pentru evaluare.