Patru cadre didactice din Liceul de Arte „Bălașa Doamna” au participat, în al doilea an de acreditare Erasmus+, la cursuri de formare, în urma cărora și-au dezvoltat competențele profesionale. Diseminarea informațiilor s-a realizat în cadrul ariilor curriculare și în consiliile profesorale.
Două deplasări ale cadrelor didactice din proiectul Erasmus+ Acțiunea-cheie 1 – Formare profesioanlă (VET) au avut loc, în acest an, în perioada 24-28 iulie, în Cehia, beneficiar: prof. Andreea Clara Dumitru – catedra Pian complementar și Corepetiție, respectiv în perioada 31 iulie – 4 august , în Portugalia, beneficiar: prof. Andrei Radu – catedra Suflători și Percuție.
Cursul “ICT in Education”, din Praga, a avut drept obiective: însușirea unor cunoștinţe necesare pentru introducerea tehnologiilor digitale în orele de curs; dezvoltarea de competenţe-cheie, precum competenţele digitale; dezvoltarea gândirii critice, prin intermediul media și alfabetizarea digitală; promovarea utilizării tehnologiilor digitale, pentru a spori calitatea și relevanţa educaţiei de masă la toate nivelurile. Cursul “Conflict Management in Schools”, din Porto, a avut drept obiective: dezvoltarea competențelor de predare, dintr-o perspectivă diferită, pentru a-i învăța pe elevi cum să abordeze conflictele și cum să le soluționeze; dezvoltarea competențelor educaționale, prin intermediul învățării experiențiale; dezvoltarea competențelor educaționale, în scopul creșterii capacității elevilor de a se integra într-un colectiv și de a-și dezvolta capacitățile de relaționare și de comunicare.
În cadrul unui alt proiect Erasmus+ Acțiunea-cheie 1 – Educație școlară (SCH), două cadre didactice, prof. Carmen Antonescu, din aria curriculară Matematică și Științe și prof. Mihaela Corina Nicolae, din aria curriculară Limbă și comunicare, au participat, în perioada 17-22 iulie, în Italia, la cursul “Mindfulness for Teachers: a Hands-on Approach”. Acest curs a avut ca obiective: dezvoltarea competențelor pedagogice a cadrelor didactice, în scopul îmbunătățirii competențelor sociale, civice, de comunicare ale elevilor, cât și a abilităților de viață ale acestora; dezvoltarea competențelor de colaborare, învățare reciprocă; dezvoltarea competențelor de predare, în scopul reducerii stresului elevilor și a învățării de tehnici privind managementul emoțiilor.
Finalitățile cursurilor, pentru toate cele patru cadre didactice, constau nu doar în dezvoltarea competențelor didactice și împărtășirea către colegi a experiențelor educaționale, ci și aplicarea la clasă a noțiunilor acumulate și susținerea unor lecții demonstrative, în școală și în afara ei, realizarea unor workshop-uri, în colaborare cu alte instituții educaționale din județ, precum și a unor activități cu elevii.
Proiectul este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene în cadrul Programului Erasmus+, acţiunea KA1, proiecte de mobilitate. Informațiile fur-nizate reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorului, iar A.N.P.C.D.E.F.P și Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care este folosit conținutul acestor informații.