În perioada 2015 – 2017, Liceul “Voievodul Mircea” din Târgovişte desfăşoară proiectul cu finanţare europeană ACTCITY – “PARTICIPATIVE CULTURE” – THE WAY TO BE A EUROPEAN ACTIVE CITIZEN (ACTCITY – calea de a deveni un cetăţean european activ), proiect sponsorizat în cadrul programului european ERASMUS+ (Acţiunea-cheie KA2 – Cooperare pentru inovaţii şi schimburi de bune practici):
Proiectul este coordonat de către Liceul “Voievodul Mircea”, Târgovişte, România, şi reuneşte un număr de şapte şcoli partenere din Grecia, Lituania, Turcia, Portugalia, Franţa şi Spania (Catalonia):
- VILNIAUS SALININCKU GIMNAZIJA, Vilnius, Lituania
- ISTITUTO UGO MURSIA, Carini, Sicilia, Italia
- KARAMURSEL 100.MESLEKI VE TEKNIK ANADOLU LISESI, Karamursel, Turcia
- AGRUPAMENTO DE ESCOLAS DE SANTA MARIA MAIOR, Viana do Castello, Portugalia
- EVENING HIGH SCHOOL OF AIGALEO, Atena, Grecia
- INS LLUIS DE PEGUERA, Manresa, Spania
- EIC LICP TOURCOING, Franţa
Proiectul ACTCITY presupune derularea a 4 reuniuni manageriale transnaţionale pentru profesori şi 2 activităţi transnaţionale de învăţare la care participă elevi ai liceului, nominalizaţi în urma unor criterii de selecţie riguroase (interviu în limba engleză, media 10 la purtare, rezultate şcolare deosebite, disponibilitatea implicării în activităţile proiectului). Pe lângă aceste reuniuni, profesorul coordonator menţionează şi desfăşurarea unui simpozion internaţional, un eveniment axat pe diseminarea activităţilor şi produselor finale realizate în cei 2 ani de derulare a proiectului.
Prin implementarea acestui proiect, profesorii coordonatori din cele 7 ţări şi-au propus:
– Dezvoltarea potenţialului civic al elevilor, prin implicarea lor în acţiuni non formale şi, în special, prin introducerea unui curs online nou, pe tema cetăţeniei active, urmârind, de asemenea, şi diminuarea fenomenului de părăsire timpurie a şcolii;
– Dezvoltarea conştiinţei identităţii europene, prin activităţi care promovează valorile comune partenerilor din proiect, cu scopul de a educa cetăţeni europeni implicaţi în problemele comunităţii (la nivel local şi european);
– Creşterea toleranţei prin construirea unor punţi culturale de legătură între membrii parteneriatului, cu scopul eliminării discriminării între naţiuni;
– Cunoaşterea sistemelor educaţionale ale partenerilor, prin schimburi de bune practici, prin gândirea unui curriculum comun, prin analiza făcută în mod direct asupra mai multor curriculum-uri din ţările partenere.
Dar, cel mai mare câştig al acestei iniţiative, îl reprezintă, de departe, experienţele elevilor implicaţi în proiect, participanţi la reuniunile transnaţionale:
Experiența mea în ACTCITY a fost ceva nou, am ieşit din zona mea de comfort prin intermediul acestui proiect , am vizitat locuri minunate şi am ajuns să leg prietenii cu nişte persoane fantastice! Vorbind aproape tot timpul în limba engleză am ajuns să am mai multă încredere şi să nu-mi mai fac griji pentru accentul meu, clar m-a ajutat foarte mult ! Faptul că am ajuns atât de departe prin intermediul acestui proiect este cea mai importantă realizare a mea la momentul actual! (Cristina, elevă în clasa a XI-a, Liceul Voievodul Mircea)
Prof. Daniela IONESCU –coordonator proiect
Prof. Mihaela STĂNCESCU – membru în echipa managerială
Acest proiect a fost finanţat cu spijinul Comisiei Europene.
Aceast material reflectă numai punctul de vedere al autorului şi Comisia nu este responsabilă pentru eventuala utilizare a informaţiilor pe care le conţine.