Vineri, 24 februarie, în Piaţa Tricolorului din Târgovişte, Liceul „Voievodul Mircea” a organizat cea de-a patra ediţie a evenimentului deja consacrat « Liceul Voievodul Mircea iubeşte româneşte ». Pe parcursul a 3 ore, elevii au împărţit trecătorilor mărţişoare, calendare, pliante cu oferta educaţională pentru anul şcolar 2017 – 2018 şi pliante informative dedicate proiectului european ACTCITY – Calea de a deveni un cetăţean european activ.
Sub sloganul « Dăruieşte dragoste de Dragobete », elevii beneficiari ai proiectului au vrut să arate târgoviştenilor că sărbătoarea românească a dragostei, departe de a fi lăsată pradă uitarii, este promovată şi apreciată de generaţia tânără. Acest eveniment face parte din secţiunea proiectului intitulată « Let’s celebrate together ! », prin care fiecare şcoală parteneră se angajează să sărbătorească evenimente importante din cultura fiecarei ţări implicate în proiect. Proiectul cu finanţare europeană ACTCITY, al cărui coordonator este Liceul „Voievodul Mircea”, se desfăşoară în perioada 2015 – 2017 şi este sponsorizat prin programului european ERASMUS+ (Acţiunea-cheie KA2 – Cooperare pentru inovaţii şi schimburi de bune practici). Scopul principal îl reprezintă stimularea culturii participative în rândul adolescenţilor, încurajarea acestora de a gândi critic, de a se implica în aspecte ce ţin de societate şi de realitatea care îi înconjoară.
„Proiectul finanțat prin programul Erasmus+, ACTCITY, continuă seria celor 5 proiecte europene desfașurate în cadrul liceului nostru încă din anul 2008. Proiectul acesta are ca tema dezvoltarea culturii participative în rândul elevilor de liceu, implicând școli din alte 7 țări europene : Franța, Portugalia, Spania, Italia, Grecia, Turcia, Lituania. Proiectul propune un produs intelectual inovativ – un curriculum pe tema cetațeniei active europene.
Cred că aceste proiecte au avut o importanță deosebită atât pentru elevii Liceului „Voievodul Mircea”, cât și pentru profesori. Reuniunile din cadrul proiectului sunt adevărate schimburi de experiență între elevi și profesori. Interesant este să observi cum tineri din țări diferite, din culturi diferite, tineri care nu s-au întâlnit niciodată formează un grup omogen, armonios, legând prietenii care, în unele cazuri, durează și după terminarea proiectului.” (Daniela Ionescu , coordonatorul proiectului).
Daniela IONESCU – coordonator proiect
Mihaela STĂNCESCU – membru al echipei manageriale