“Introducere în tipărirea 3D”: un atelier-punte între două proiecte europene Erasmus+

În data de 19 februarie 2019, echipa de implementare a proiectului Erasmus+ “IoT in Education – We are the Makers” (cod 2017-1-DE03-KA201-035615), în care Universitatea “Valahia” din Târgoviște este partener, a organizat un workshop cu titlul “Introducere în tipărirea 3D”, pentru participanții din țară și din străinătate ai unui alt proiect ERASMUS+, intitulat “STEAM JAM” (cod 018-1-BE02-KA229-046854_4).

În cadrul workshop-ului, invitații au lucrat pentru prima dată cu un software de modelare 3D pentru crearea de obiecte personalizate, pe care ulterior le-au tipărit folosind imprimante 3D. Tot în cadrul activității, invitații au aflat de existența resurselor dedicate cadrelor didactice, disponibile on-line, prin accesarea website-ului proiectului “IoT in Education – We are the Makers” – http://www.wemakers.eu/: un manual de introducere în tipărirea 3D și o serie de scenarii didactice de integrare a tehnologiei de tipărire 3D în activitatea didactică.

Întâlnirea membrilor celor două proiecte a reprezentat și o oportunitate de diseminare, fiecare echipă fiind informată cu privire la activitățile din cadrul celuilalt proiect.

Ambele proiecte încearcă să promoveze activități specifice învățării STEAM (știință, tehnologie, inginerie, arte și matematică), care propun stimularea inovației în rândul cadrelor didactice și elevilor, dar și a imaginației și creativității elevilor, prin implicarea activă a acestora în demersuri educaționale interdisciplinare,  permițându-le astfel să realizeze conexiuni între diferite discipline.

Unul dintre oaspeți, Emmanouil Kontogiannakis – Grecia, a subliniat importanța cunoașterii de către elevi a tehnologiilor de imprimare 3D: “Astăzi am învățat lucruri noi, foarte utile în practică, așa că după întoarcerea în Grecia voi prezenta colegilor mei, în detaliu, această tehnologie a prezentului și a viitorului foarte apropiat. Suntem și noi, în școala noastră, pe cale să cumpărăm imprimante 3D, deci acest proiect și activitățile care privesc tipărirea 3D ne sunt mai mult decât folositoare!”. În plus, Michel Goeman – Belgia, a precizat: “Participarea cadrelor didactice și mai ales a elevilor la activități STEAM îi pregătește mult mai bine pentru a face față noilor provocări, mai cu seamă în viitoarea carieră. De altfel, elevii sunt încurajați să experimenteze folosind obiecte întâlnite în viața de zi cu zi, chiar să proiecteze sau să reproiecteze produse, sub îndrumarea cadrelor didactice, utilizând printre altele – cum este și în cazul de față -, tehnologiile de imprimare 3D.”

Participanții la acest atelier au fost:

– membri din echipa proiectului “IoT in Education – We are the Makers”: Conf.dr.ing. Ana-Maria Suduc (coordonatorul local al proiectului), Prof.univ.dr. Gabriel Gorghiu, Conf.dr.ing. Mihai Bîzoi – toți de la Universitatea “Valahia” din Târgoviște;

– membri din echipa proiectului “STEAM JAM”: Directoarea Școlii Gimnaziale “Tudor Vladimirescu” Târgoviște, Prof. Marina Loredana Oană, cadre didactice din această instituție școlară: Prof. Lb. Engleză Liliana Păunescu (coordonatorul local al proiectului), Prof. Înv. Primar Cătălina Catalina, Prof. Matematică Luminița Simona Ion, Prof. Înv. Primar  Raluca Delia Babiuc-Moroșanu, Prof. Înv. Primar Roxana Mănescu, Michel Goeman, Anja Pacco, Sylvie Perquy (Belgia), Sara Priede (Spania), Bethan Williams, Ffion Owen (Țara Galilor), Chiara Bussi, Maura Carbone (Italia), Emmanouil Kontogiannakis (Grecia).


Valeriana heidelbergcement
Paleologu
Iohanis


Gurmand + Raiman caleatargovetilor
Daca ti-a placut acest articol il poti distribui:

Lasă un răspuns

Info politica de confidentialitate

Statistici Trafic Google Analytics
Statistici Trafic.ro