În luna octombrie a acestui an vor fi trimise, către Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării, rapoartele finale ale celor două proiecte Erasmus+, derulate, în ultimele 15 luni în Liceul de Arte „Bălașa Doamna”, Târgoviște, unul dintre ele fiind în domeniul Formare profesională, iar celălalt, în domeniul Educație școlară.
În domeniul Formare profesională, în cadrul proiectului Erasmus+ cu numărul 2023-1-RO01-KA121-VET-000119860, 20 de elevi ai claselor a XI-a, de la specializările: Muzică, Arte plastice, Arhitectură, au participat, în perioada 12 februarie – 1 martie 2024, la stagii de practică, în cinci firme situate în Milano, Italia, în cadrul cărora elevii au lucrat, timp de 6 ore, în fiecare dintre cele 19 zile prevăzute în contract. Elevii nu și-au îmbunătățit doar competențele digitale, ci și alte competențe, de comunicare, sociale, personale, interculturale, și-au pus în valoare calitățile, abilitățile, creativitatea.
De asemenea, trei cadre didactice de specialitate din liceu au participat, în perioada 1-5 iulie, a.c., la o activitate de job-shadowing, derulată de către organizația „Cultura e Dintorni”, din Milano. În cele cinci zile de activitate, cele trei profesoare au avut prilejul să observe procesul didactic derulat într-o școală de muzică italiană, felul în care se desfășoară orele cu elevii din ciclul primar și gimnazial, metodele, tehnicile utilizate, modul în care poate fi integrată componenta digitală în acest demers educațional.
În domeniul Formare profesională, în cadrul proiectului Erasmus+ cu numărul 2023-1-RO01-KA121-SCH-000122735, în perioada 22-26 aprilie, a.c., 13 elevi ai claselor a VII-a, au participat la activități ce au contribuit la dezvoltarea competențelor digitale, în două școli din Mersin, Turcia: „Mersin Bahçeşehir College” și „Çankaya Şehit Mert Kaya Secondary School”. Elevii au participat la ore de informatică, la cursuri susținute de către profesorii din școlile partenere, iar după terminarea acestor cursuri au vizitat obiectivele din orașele Mersin și Tars, au luat parte la evenimentele prilejuite de ceremoniile dedicate Zilei Copilului din țara-gazdă.
În perioada 10-14 iunie, 13 elevi ai claselor a IX-a au luat parte la activități derulate într-o școală din Slovacia, „Stredná Odborná Škola Elektrotechnická Trnava”, participând la ore de teorie și la ore de practică în domeniul informaticii, în domeniul designului grafic, ore susținute de către profesorii de informatică din școala parteneră. Pentru oaspeți, a fost organizată și o activitate culturală, elevii români descoperind elemente ale istoriei Slovaciei, prin intermediul vizitei la obiectivele din orașul Trnava.
În cadrul aceluiași proiect, două cadre didactice au participat la câte o activitate de job-shadowing, în două școli din Italia: Liceo Statale “Marie Curie” din orașul Giulianova și Liceo Scientifico Statale „Galileo Galilei” din localitatea Potenza, în perioada 29 aprilie-3 mai, respectiv în perioada 13-17 mai. Cei doi profesori români au asistat la ore de limba engleză, susținute de către colegii italieni, observând asemănările și deosebirile dintre sistemul nostru de învățământ și cel al țării-gazdă, au asimilat noțiuni despre sistemul de educație din Italia, precum și despre metodele utilizate la clasă, și-au însușit diferite tehnici moderne, utilizate la orele de curs, au experimentat predarea câtorva ore de limba engleză, la câteva clase, în liceele respective.
Proiectul este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene în cadrul Programului Erasmus+, acţiunea KA1, Formare profesională. Informațiile furnizate reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorului, iar A.N.P.C.D.E.F.P. și Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care este folosit conținutul acestor informații.