La finalul lunii august, a.c., se va încheia, în Liceul de Arte „Bălașa Doamna” Târgoviște, proiectul Erasmus+, de tip KA1, Mobilități Școlare, cu nr. 2024-1-RO01-KA121-SCH-000229985, aflat în al IV-lea an de acreditare. Unul dintre obiectivele acestuia a fost dezvoltarea competențelor digitale ale elevilor, lucru ce s-a realizat prin intermediul activităților din cadrul mobilității de grup, desfășurate de către 8 elevi din clasele a IX-a A – profil Muzică, a IX-a B – profil Arte plastice și a IX-a C – profil Arhitectură, în Liceo Statale „Marie Curie”, din Giulianova, Italia, în perioada 26-30 mai. Cele cinci zile de activitate au inclus participarea, alături de elevii italieni, nu numai la ore de informatică, la ore de limbi străine, ore de arte, dar și vizite culturale. Elevii români și-au dezvoltat competențe-cheie, capacitatea de comunicare, de lucru în grup, gândirea critică, competențele sociale, civice, comunicarea în limba engleză, și-au pus în valoare calitățile, talentul, abilitățile.
Iată câteva dintre impresiile participanților:
- „Mi s-a părut impresionant că aspectul liceului era unul artistic, plin de picturi pe pereți ce reprezentau anumite teme precum: știința, muzica, actoria, sportul, istoria, etc. Chiar dacă acest liceu era unul științific, nu ducea lipsă de creativitate și frumos.” (Loredana Cazacio)
- „Laboratorul de informatică era bine echipat, fiecare elev având acces la un laptop. Am lucrat în echipă folosind diferite aplicații, iar exercițiile au fost concepute astfel încât să ne încurajeze cooperarea și implicarea activă. Mi-a plăcut atmosfera de lucru – calmă, dar productivă.” (Rebeca Cătălina)
- „În fiecare zi, în laboratorul de informatică, am avut activități numeroase. Am lucrat în PowerPoint, Word și Excel împreună cu elevii școlii. Au fost zile practice și interesante, pentru că am învățat lucruri noi.” (Sofia Curcan)
- „Joi, am vizitat Roma și Vatican. Am fost foarte impresionat și emoționat de aspectul și de sentimentul oferit de Basilica San Pietro, care mi s-a părut una dintre cele mai uluitoare minuni arhitecturale pe care le-am văzut în viața mea.” (Rareș Dobrescu)
- „Am participat la lecții alături de elevii italieni. Am observat modul în care sunt structurate orele, accentul pus pe colaborare și implicare. Unele lecții au fost susținute în limba engleză, ceea ce ne-a permis să contribuim activ și să schimbăm idei cu colegii din Italia.” (Francesca Duțescu)
- „Încă din prima zi, am descoperit cât de expresiv este limbajul gesturilor în cultura italiană și cum un simplu semn al mâinii poate transmite prietenie și respect. În clasă, am organizat jocuri de cunoaștere: elevii italieni s-au prezentat folosindu-se de cuvinte și gesturi, iar ospitalitatea lor m-a făcut să mă simt imediat binevenit.” (Radu Lupașcu)
- „Am participat la o lecție interesantă de limba chineză, unde am învățat expresii simple și am încercat să scriem câteva caractere. Elevii italieni s-au implicat cu entuziasm, iar atmosfera a fost activă și plină de curiozitate. Accentul a fost pus pe diversitatea lingvistică și metodele moderne de predare.” (Larisa Rizescu)
„Vineri, după ultimele activități, ne-am primit certificatele Erasmus și ne-am luat rămas-bun de la prietenii pe care ni i-am făcut în această perioadă. Ne-am simțit minunat și am încercat să ne bucurăm din plin de ultima noastră zi, alături de ei.” (Ana-Maria Tomescu)
Proiectul este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene în cadrul Programului Erasmus+, acţiunea KA1, proiecte de mobilitate. Informațiile furnizate reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorului, iar A.N.P.C.D.E.F.P. și Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care este folosit conținutul acestor informații.
Coordonator proiect,
Prof. Mihaela Corina Nicolae