Elevii francezi, găzduiţi de Colegiul Economic Ion Ghica zilele acestea, în cadrul parteneriatului pe care îl au cu Institutul de Meserii din Hautes-Alpes (Franţa), (vezi aici detalii) unde învaţă aceştia, şi-au prezentat astăzi produsele tradiţionale în faţa agenţilor economici târgovişteni, ce-i drept puţini la număr.
Printre producătorii care au dat curs invitaţiei Colegiului Economic s-au numărat Kaufland, Imdia SRL, Hotel Nova, Hotel Valahia, complexul turistic al SC Carpatmontana SA, dar şi Camera de Comerţ Dâmboviţa şi Prefectura Dâmboviţa.
Entuziaşti şi dornici să-şi vândă produsele specifice ţării lor, tinerii francezi şi-au prezentat cât mai atractiv produsele, de la brânză de toate felurile, până la bomboane cu miere oferind invitaţilor ocazia să le încerce pe loc.
Din păcate, singura reuşită concretă reuşită a tinerilor francezi a fost în afara judeţului nostru, la Sinaia, unde, în excursia organizată pentru ei de Colegiul Economic, ieri, au reuşit să-şi vândă două dintre produse, încheind două contracte cu un magazin alimentar.
Mâine dimineaţă, elevii francezi vor părăsi ţara noastră, după o săptămână foarte încărcată, aşa cum spune Suzana Ilie.
În viitorul apropiat urmează ca şi elevii Colegiului Economic să fie găzduiţi de liceul francez, pentru a-şi promova produsele. “Trebuie întâi să identificăm nişte produse tradiţionale româneşti pe care, ulterior, să le ducem în Franţa. Vestea bună este că ei doresc să importe lână, pentru izolantul pe care îl produc ei, miere, pentru producătorul acesta de bomboane bio, pe bază de miere, care doreşte să-şi diversifice gama, pentru care are nevoie de miere românească. Eu cred că va fi o oportunitate de dezvoltare economică pentru judeţul nostru, iar prin proiectul acesta încercăm să ieşim în afara şcolii şi să trecem în zona economică pentru a face ceva pentru viitorul judeţului”, spune Suzana Ilie, directorul Colegiului Economic Târgovişte.