Zona Lac 2 Priseaca, din apropierea Municipiului Târgoviște, a fost, în serile de 12 și 14 iunie 2019, gazda unui eveniment deosebit datorat interesului pentru misterele și frumusețea astronomiei, văzută și simțită de sute de elevi ai Colegiului Național„Constantin Cantacuzino” din Târgoviște.
Astfel, în fiecare dintre cele două seri, însoțiți de directorul Colegiului, prof. Silvia Mareș, părinți și de cadrele didactice ale claselor pregătitoare Step by Step- prof. Călin Gabriela, pregătitoare B- prof. Radu Marioara, clasa I A- prof. Manole Adriana, clasa a III- a B-prof. Bejinaru Claudia, clasa a III-a Step by Step- prof. Ciovlică Isabela, clasa a V-a A- prof. Dragomir Cristina, clasa a XI-a profil pedagogic- prof. Radu Florentina și clasa a IV-a B- prof. Miricioiu Alexandra, coordonatorul acțiunii, elevii cantacuzini au trăit o experiență inedită de învățare, sub atenta îndrumare a președintelui Societății Astronomice Române de Meteori, domnul Valentin Grigore. Astfel, aflând de la dânsul de harta cerului, au învățat să folosească planisfera, instrument care arată poziția constelațiilor pe cer noaptea, în funcție de oră și data din an, au descoperit semnificația unor noțiuni precum ,,constelații”, „meteor”, „meteorit” și au identificat poziția pe cer a Stelei Polare, plecând de la Carul Mare și Carul Mic, aflând astfel punctele cardinale. Prin telescoapele puse la dispoziție și mânuite de membrii Societății Astronomice Române de Meteori, George Tănase și Ionuț Negoescu, copiii au putut observa planeta Jupiter și sateliții galileeni ai acesteia și au explorat vizual relieful Lunii, cu cratere și munți.
Activitatea desfășurată a încheiat proiectul eTwinning pe care Colegiul Național „Constantin Cantacuzino” din Târgoviște îl derulează în parteneriat cu profesori și elevi din Azerbaidjan, Republica Moldova și Turcia, intitulat „Universe, new frontiers”. Acesta își propune să dezvolte la elevi competențe STEM, printr-o abordare interdisciplinară, din perspectiva mai multor discipline de studiu, bazată pe experimente, aplicații care vizează realitatea înconjurătoare.
Acest gen de activități nonformale este apreciat în rândul elevilor cantacuzini deoarece facilitează învățarea interdisciplinară, prin proiecte.