În perioada 2-19 aprilie, psihologii din fiecare județ vor stabili care sunt copiii capabili să-şi asume responsabilitatea de elev și care ar mai trebui să rămână la grădiniță, în grupa mare, potrivit informaţiilor publicate de Ministerul Educaţiei. Testarea este de fapt o evaluare a dezvoltării psihosomatice şi cuprinde 20 de întrebări simple la care cei mici trebuie să răspundă.
Evaluarea este obligatorie pentru copiii care împlinesc şase ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2013 şi vor să se înscrie în clasa pregătitoare, precum şi cei care împlinesc şapte ani în aceeaşi perioadă şi se consideră pregătiţi să intre în clasa I.
Pentru a vedea în ce măsură un copil este apt pentru a merge la şcoală, psihologii vor urmări mai multe criterii în evaluarea acestora: vorbire, abilitatea de a citi şi a scrie, număratul şi socotitul (recunoaşte numeralele până la zece; recunoaşte formele geometrice; aranjează obiectele de la mai mare mai mic), comunicare socială (împarte obiectele cu alţii; ascultă când este în grup; iniţiază conversaţii), dezvoltare emoţională (face diferenţa dintre bine şi rău; este capabil să îndeplinească o sarcină până la capăt), dezvoltare fizică ( ţine creionul cu degetele, nu în pumn; poate încheia nasturi, fermoare; colorează o imagine fără a depăşi conturul).
La întâlnire pot participa şi părinţii, iar rezultatul se va comunica pe loc.