În contextul reconfigurării curriculare inițiate de Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice, prin Institutul de Științe ale Educației, astăzi a avut loc consultarea publică organizată de Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița, cu tema Repere pedagogice ale noilor politici curriculare – premise, modele, determinări educaționale, în vederea analizării variantelor de plan-cadru pentru învățământul gimnazial, din perspectiva relevanței pentru parcursul educațional, cu accent pe noul profil de formare al elevilor.
Au participat reprezentanți ai Universității Valahia Târgoviște, ai autorităților publice locale, ai organizațiilor sindicale, ai părinților, elevi reprezentând Consiliul Județean al Elevilor Dâmbovița, cadre didactice din unitățile școlare din Municipiul Târgoviște, inspectori școlari și reprezentanți ai organizațiilor non-guvernamentale.
Dezbaterea a evidențiat rolul planului-cadru în asigurarea suportului educațional necesar formării personalității elevului, în dezvoltarea unui sistem de competențe-cheie adecvat. Într-o atmosferă interactivă, cu un schimb de opinii foarte bine argumentate, s-a apreciat nevoia adoptării unui plan-cadru care să asigure un raport optim între timpul de învățare și cel de recreere al copiilor. Totodată, s-a reliefat ideea organizării mai temeinice a activităților non-formale care ar putea să ușureze și chiar să sporească atractivitatea activităților formale, de învățare propriu-zisă. În opinia participanților la dezbatere, opționalele reprezintă componenta flexibilă a planului-cadru, contribuind la dezvoltarea unor competențe transversale.
Conducerea ISJ Dâmbovița mulțumește tuturor participanților la dezbatere pentru interesul dovedit și pentru punctele de vedere pertinente aduse în discuție. Aceste opinii vor fi sintetizate și prezentate Ministerului Educației în scopul definirii noului plan-cadru pentru elevii claselor V-VIII.