ortooxacell kiss2022.gif Flax

Dâmbovița: Concurență acerbă pentru posturile de directori de școli din județ

Peste 300 de candidați s-au înscris pentru posturile de directori/directori adjuncți de școli, pe o perioadă determinată, până la organizarea concursului la nivel național, de către minister.

Doritorii au avut posibilitatea să depună în perioada 21 iulie-7 august, la secretariatul ISJ Dâmbovița, o scrisoare de intenție, însoțită de CV, prin care se înscriau să ocupe, pe perioadă determinată, funcții de director sau director adjunct în unitățile de învățământ din județul Dâmbovița.

Potrivit informațiilor oferite de IȘJ Dâmbovița, mandatele tuturor directorilor de școli expiră pe 31 august, iar normele pentru concursul de ocupare a funcțiilor de directori de școli nu au fost încă publicate, deși ministerul a anunțat că se va organiza acest concurs în toamnă.

istrateActuala politică educațională promovată de Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița pornește de la premisa că un management performant este o garanție sigură a optimizării sistemului educațional în ansamblu. Așa că preconizatul concurs pentru funcțiile de director/director adjunct va fi punctul de pornire pentru adoptarea unui nou model de conducere în învățământul dâmbovițean – modern, descentralizat și responsabil, în care autoritatea liderului școlar va fi asigurată de competență.

Sintetizând rezultatele obținute în acest domeniu la sfârșitul anului școlar 2014-2015, ajungem la concluzia că este nevoie de o schimbare radicală a modului de gândire actual. În opinia noastră, reconstrucția managementului educațional se va baza pe schimbarea de mentalitate și de atitudine, pe motivarea cadrelor didactice și a elevilor, pe profesionalizarea managementului și responsabilizarea colectivă. Apreciem că targetul de performanță al unei școli se raportează la cel puțin 10 indicatori: procentul de promovabilitate la sfârșitul anului; abandonul școlar/repetenția; promovabilitatea la examenele naționale; raportul dintre profesorii titulari și suplinitori; gradele didactice; distincții; rezultatele la olimpiade/concursuri școlare; numărul și calitatea cursurilor de formare continuă; proiecte/parteneriate educaționale; gradul de cuprindere al absolvenților de liceu în universități, ș.a.

Provocarea la care Inspectoratul Școlar a reacționat într-o manieră inedită a fost determinată de păstrarea unui procent de aproximativ 80% din vechii directori, măsură menită să confere sistemului educațional o anumită stabilitate în raport cu schimbarea și care să ofere, în același timp întregii comunități un oarecare confort psihic.

În același timp, procedura instituită prin depunerea unei scrisori de intenție din partea altor cadre didactice care vizează accederea într-o funcție de conducere a oferit o mai bună imagine a resurselor umane disponibile în managementul instituțional din județ.”-Gabriela Istrate, inspector școlar genral adjunct IȘJ Dâmbovița

La finalizarea acestui demers, și-au depus opțiunea pentru 223 posturi de director/director adjunct un număr de 326 profesori. De remarcat un aspect interesant: 31 dintre actualii directori nu și-au mai depus candidatura. Singura școală pentru care nu există nicio scrisoare de intenție este Școala Gimnazială Iedera. În schimb, Colegiul Național ”Vladimir Streinu” Găești are 8 candidați pe 2 locuri. La Școala Hulubești s-au înregistrat 4 cereri pentru un post de director, iar la Școala Specială Târgoviște 6 cereri pentru cele 2 posturi. Alte școli pentru care există înregistrate câte 3 cereri pentru 1 post: Școala Gimnazială Buciumeni, Școala Gimnazială Dobra, Școala Gimnazială Fântânele-Cojasca, Clubul Copiilor Pucioasa, Școala Gimnazială Pătroaia-Vale, Școala Gimnazială Pietrari, Liceul Tehnologic ”Constantin Angelescu” Găești, Școala Gimnazială Ulmi.

În alte unități școlare există câte 5 scrisori de intenție pentru 2 posturi de director: Liceul Tehnologic ”Constantin Brâncoveanu”, Școala Gimnazială Petrești, Școala Gimnazială Corbii Mari, Liceul Tehnologic Voinești.

Situația cu 2 înscriși pentru 1 post se regăsește la Colegiul Național ”Ienăchiță Văcărescu”, Colegiul Național ”Constantin Carabella”, Colegiul Național ”Constantin Cantacuzino”, Colegiul Economic ”Ion Ghica”, Liceul Teoretic ”Petru Cercel”, Liceul Teoretic ”I. H. Rădulescu”, Școala Gimnazială Coresi Târgoviște.

De asemenea, sunt 97 de posturi cu o singură opțiune.

Unde există concurență, există și progres. Selecția va fi realizată în cadrul Consiliului de Administrație al I.Ș.J. Dâmbovița, în prezența liderilor de sindicat și va avea drept criteriu determinant performanța managerială. Din evaluarea întreprinsă în această perioadă a reieşit că toţi directorii din învățământul dâmbovițean s-au străduit, dar rezultatele sunt diferite. O formulă de succes nu există. Oamenii sunt diferiţi, la fel şi situaţiile şi acţiunile, iar lumea este într-o continuă transformare. Iată de ce managementul este o provocare. Fiecare manager trebuie să-şi creeze propriile reguli de supravieţuire şi succes. Inteligenţa managerială este diferită de cea academică. Ea nu se învaţă din cărţi, cel mult se dobândeşte prin cultivarea unor aptitudini specifice. ”- Gabriela Istrate, inspector școlar genral adjunct IȘJ Dâmbovița

Distribuie:

Lasă un comentariu

Agenda Politică Locală

psd pnl usr aur
MedcareTomescu romserv.jpg novarealex1.jpg hymarco fierforjat.gif
Trimite știrea ta > 0737 449 352 > [email protected]

CITEȘTE ȘI

Gopo
Foah ConsultOptic
Newsletter Gazeta Dambovitei
Introdu adresa ta de e-mail si vei fi la curent cu cele mai importante stiri din Targoviste si din judetul Dambovita.
E-mailul tau nu va fi facut public

Parteneri media