Evaluarea Națională 2025 a debutat astăzi, 23 iunie, cu proba scrisă la Limba și literatura română. Potrivit datelor oficiale, 3752 de candidați au fost așteptați în cele 110 centre de examen din județ, însă 229 dintre aceștia nu s-au prezentat la testare.
Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița a anunțat că examenul s-a desfășurat în condiții normale, fără incidente majore. Elevii s-au conformat cerințelor și au respectat măsurile de siguranță impuse.
Timpul efectiv de lucru pentru proba scrisă a fost de 120 de minute.
Au beneficiat de prelungirea timpului de lucru alocat (cu maximum două ore), candidații pentru care s-a aprobat această solicitare de către Comisia Județeană, în baza procedurii emise de Ministerul Educației cu privire la asigurarea condițiilor de egalizare a șanselor pentru elevii cu deficiențe de vedere, deficiențe de auz și tulburări de neurodezvoltare.
Mâine, 24.06.2026, începe evaluarea digitalizată la proba scrisă de Limba și literatura română, în centrul de evaluare organizat la Colegiul Național ,,Ienăchiță Văcărescu” Târgoviște.
Pe platforma națională digitalizată, la nivelul județului Dâmbovița, au fost încărcate 3752 de lucrări la disciplina Limba și literatura română.
Conform calendarului aprobat, următoarele probe vor avea loc pe 25 iunie, când va fi susținut examenul la Matematică, iar pe 27 iunie va avea loc proba la Limba și literatura maternă.
În data de 03.07.2025 se afișează rezultatele inițiale (până la ora 12.00). Depunerea cererilor de vizualizare se face între orele 14:00 – 17:00, iar vizualizarea lucrărilor scrise și depunerea contestațiilor, între orele 17.00—18.00.
În perioada 04 – 05.07.2025, candidații pot vizualiza lucrările și pot depune contestații între orele 09:00 – 17:00. Soluționarea contestațiilor se realizează în perioada 06 – 09.07.2025, iar pe data de 10 iulie 2025 se afișează rezultatele finale după soluționarea contestațiilor.
Evaluarea Națională 2025 este un moment important pentru absolvenții de clasa a VIII-a, scopul principal fiind acela de a măsura cunoștințele dobândite în timpul celor patru ani de școală și de a-i ajuta pe elevi să facă tranziția către învățământul liceal.