kiss2025a.jpg Euroguard InCaseEnergy 	oneminamed_nav.gif

TABLETA de MIERCURI: Pompiliu ALEXANDRU – Cum să faci bani făcuți în bătaie de joc?

            Cunosc oameni bogați care muncesc enorm. Au plecat de jos, de la lopată, cum se spune, iar acum mașinăria merge aproape singură. Ușor nu este nici acum, nici când erau la nivelul de „lopată”. Aceștia cunosc valoarea banului și știu cât să ceară sau să ofere pe o marfă. Apoi, cunosc oameni săraci lipiți, de care banul nu se „prinde” deloc. Nu pentru că ar fi puturoși. Există un procent mic de oameni care sunt săraci din cauza ghinioanelor sau a fricii de a se aventura. Muncesc din greu pentru puțin. Apreciază acel puțin și nici măcar nu visează că își vor schimba vreodată condiția.

            Nu are rost să vă povestesc acum despre categoriile noi – bombardierii sau cocalarii cu mașini luxoase, peste puterile lor, de aceea apelând la „pe lângă lege” – îi cunoașteți prea bine. Am să vă vorbesc despre o categorie debilă, care nu știe cum a aterizat în preajma banilor. Este vorba despre cei care se prefac a munci, sau chiar muncesc ceva, dar își supraevaluează munca într-un fel de neimaginat. Pot fi chiar directori sau patroni. S-au văzut ieșiți din sărăcie, își imaginează că au reușit în viață datorită unor abilități extraordinare pe care le au, că sunt oameni cu „patent”, cu „brevete”, inegalabili în domeniul finanțelor. Ei formează genul „cu firmă mare”, cu renume, seriozitate și, bine înțeles, care oferă calitatea nr. 1 pe piață. Îi găsești pe internet, dai telefon pentru a întreba despre un produs sau pentru a încheia un contract, iar când îți răspund la telefon, ai un șoc inițial – de aici câteva secunde în care rămâi descumpănit căci nu ai idee unde ai sunat, dacă e greșeală sau ce atitudine să adopți – căci vocea este una dogită și vădit deranjată. Vă mai aduceți aminte de reclama aceea cu un interlop care vindea mașina și răspundea la telefon în timp ce mânca semințe și se enerva când se puneau prea multe întrebări despre mașină: „Ce, băh, vrei să ți-o dau și pe mama?!” Cam așa este și cu individul nostru. Are voce de interlop, dogită de băutură și accente de cartier, este monosilabic și te întrebi dacă individul chiar vrea să vândă ceva. Îți vorbește despre niște prețuri fixe, bătute în cuie de Dumnezeu, nejustificat de mari, iar dacă îl deranjezi cu vreo întrebare care lui să i se pară sensibilă, îți dă răspunsul definitiv: „Băh, dacă vrei să cumperi, iei, dacă nu, caută în altă parte!” Ce, nu are dreptate? Acestei categorii scăpătate și arogante îi corespunde și cea a muncitorului care-și supraevaluează munca. Este cel care vine să îți strângă un șurub și cere 100 de lei, vă mai aduceți aminte de acest exemplu. Da, știu, „dacă vrei calitate, atunci iei un profesionist care știe să strângă șurubul bine!” Numai că și ei știu asta, și se dau a fi mari meseriași. Nu mai știi care-i care, căci toți s-au „urcat” pe internet și toți spun că oferă „seriozitate și profesionalism”. Cum să faci triajul? Eu zic să o luăm de la voce și atitudine. Căci nici ăștia, nici patronii scăpătați nu se pot dezbăra de acea voce scârbită prin care îți arată în mod direct că te urăsc și că tu, client posibil al lor, nu meriți nimic altceva decât să fii jecmănit. Toți ceilalți oameni sunt proști în ochii lor, „iar pe prost e păcat să nu-l jecmănești!”

Distribuie:

Lasă un comentariu

Contact / Trimite știrea ta > 0737 449 352 > [email protected]
MedcareTomescu romserv.jpg hymarco

CITEȘTE ȘI

Metex oneminamed Gopo
kiss2025a.jpg dsgmotor.gif
novarealex1.jpg ConsultOptic memco1.jpg
Newsletter Gazeta Dambovitei
Introdu adresa ta de e-mail si vei fi la curent cu cele mai importante stiri din Targoviste si din judetul Dambovita.
E-mailul tau nu va fi facut public

Parteneri media