În anul 1923, Costică Cristache deschidea o brutărie cu capacitatea de 240 kg de pâine zilnic, avându-i angajaţi pe Marin şi Gheorghe Cristache.
În 1929 consimţeau să plece la muncă în străinătate dulgherii Ion Ivan, Constantin Ivan, Gheorghe Spiridon Ivan şi Dumitru Răducu, la solicitarea de muncitori calificaţi a statului francez.
În ianuarie, al aceluiaşi an, o comisie economică era constituită pentru a distribui porumb şi grâu populaţiei sărace; aceasta îi avea în componenţă pe primarul Constantin Tache Ivan, preotul paroh Ion Mitrescu, învăţătorul Constantin Dumitra, notarul Gheorghe Rădulescu şi pe locuitorii fruntaşi Gheorghe Popescu şi Nae Ion Joiţa.
Pe drumurile comunei se arăta, tot în 1929, autocamioneta marca Chevrolet 12 CP, proprietatea lui Constantin N.G.Mateescu, condusă de Dumitru Mateescu, având o capacitate de 12 locuri, care efectua curse pe traseul Cândeşti-Dragodăneşti-Priboiu-Tătărani-Măneşti-Târgovişte.
Era semnalată, tot acum, prezenţa a zece străini pe raza comunei: şapte sârbi (Ştefan Stoicovia, Costea Gheorghevici, Tănase Demovici, Costea Lazarovici şi Vanghele Stoian), doi greci (Gheorghe Lambride şi Dumitru Polimera) şi albanezul Naum Dumitriu.
În septembrie 1929, medicul circumscripţiei Dragomireşti, care nu mai vizitase din luna aprilie comuna, constata existenţa unui focar de dizenterie aici, încheiat cu decesul unui copil.
Şoselele ce străbăteau comuna Măneşti erau: şoseaua judeţeană Târgovişte-Câmpulung (1km), şoselele vecinale sau intercomunale Olari-Măneşti-Tătărani (2,5km), Hula-Ungureni-Scheiu (4,6km) şi şoselele comunale Linia bisericii (1,5km), Nedeleşti (800m), Scărlăteşti (1km), Simeşti (1,4km).
Radu Alexandru STATE este doctor în istorie, consilier principal la Serviciul Județean Dâmbovița al Arhivelor Naționale și ardelean de Târgoviște…