În primăvara anului 1899 şoseaua ce lega Măneşti de Dragomireşti era distrusă pe o porţiune considerabilă, de revărsarea râului Dâmboviţa, consiliul comunal hotărând schimbarea direcţiei acesteia, „prin spatele casei locuitorului Dumitru Bănică, începând din şoseaua comunală Coada Butoiu spre Dragomireşti, până în râul Dâmboviţa, care porţiune de şosea urmează a se deschide prin proprietatea d-lui Dumitru Costacopol, din raza acestei comuni”;
În aprilie 1900, prin ordinul 3026, subprefectul Plăşii Dâmboviţa îl revoca din funcţie pe primarul Nae Mateescu, întrunirea din 30 aprilie a consiliului comunal dându-l câştigător cu unanimitate de voturi, pe Mihai Lăzărescu;
La 13 mai, inspecţia aceleiaşi oficialităţi judeţene ducea la destituirea notarului comunal Ion Ionescu, pentru „neglijenţă în serviciu şi insubordonare”, în locul acestuia consiliul alegându-l pe Ghiţă Grigorescu;
În acelaşi an, Iosif Bunescu, I.Anastasescu şi M.A.Ghica, din Rucăr solicitau prin Ministerul Lucrărilor Publice, înfiinţarea unei căi ferate înguste Rucăr-Dragoslavele-Bădeni-Cetăţeni-Gemenea-Izvoarele-Gheboieni-Lucieni-de unde s-ar fi bifurcat spre Găeşti şi Târgovişte. Pentru acest proiect trebuia să se obţină acceptul tuturor consiliilor din comunele implicate. Consiliul cătunului Gheboieni(care aparţinea comunei Măneşti) accepta proiectul, în şedinţa sa din 29 iulie, dar cu două restricţii: linia ferată ar fi trebuit să se construiască pe lângă şoseaua existentă, pentru a se evita tăierea pomilor fructiferi ai locuitorilor şi calea ferată să aibă obligatoriu legătura Lucieni-Târgovişte. Din păcate proiectul nu s-a materializat.
Radu Alexandru STATE este doctor în istorie, consilier principal la Serviciul Județean Dâmbovița al Arhivelor Naționale și ardelean de Târgoviște…