Pe 7 decembrie teatrul Tony Bulandra este gazda unui spectacol de excepție. Scrisă de Slawomir Mrozek și pusă în scenă de Laszlo Vadas, „Petrecerea” are că piese centrale trei personaje care sunt măcinate de aceeaşi dramă, lipsa apartenenţei. Nu etnică sau religioasă, ci socială. Petrecerea la care vor să participe se transformă într-un ideal, o necesitate, un element cheie care le da identitate, siguranţă şi în ultimă instanţă le poate aduce fericirea. Se fac şi compromisuri neţinându-se cont de forma pe care trebuie să o aibă petrecerea. Sunt acceptate nuntă, înmormântarea sau orice alt fel de “petrecere” convenţională, dar cum niciuna nu funcţionează se recurge la petrecerea initiala-joacă de copii. Dar lucrurile devin şi mai dramatice în momentul în care realizează că, adulţi fiind, şi-au pierdut inocenta şi nu se mai pot juca.
Slawomir Mrozek, dramaturg, dar şi grafician polonez, părintele teatrului absurdului din Plolonia, tara cu o dramaturgie strălucită dacă ne gândim la Stanislaw Witkiewicz, Witold Gombrowicz sau Tadeusz Rozewicz, este şi un virulent critic al guvernului comunist din ţara sa. Acest lucru îl determină să emigreze în diferite state, din Italia în Franţa sau Mexic pentru a reveni în ţara natală după căderea regimului comunist. Exilul nu îi diminuează forţa cu care scrie, dar un accident vascular o face. Astfel decide să părăsească Polonia pentru a doua oară, de această dată definitiv, şi se stabileşte în sudul Franţei unde, după cum declară chiar el, vrea să se odihnească, iar climatul îi priește.