Vocile poeziei pot fi uneori auzite dacă sunt citite cu atenție acele anumite expuneri ale lor pe partituri special scrise ca să poată fi ascultate, urmărite și apropiate de cititorul/ascultător al lor, de cine se apropie de ajuns pentru ca ele, poemele, să se poată lăsa ascultate și păstrate în memoria cititorului cât mai mult timp de-a lungul lecturii și ale adăugării sunetelor cuvintelor ei. Toate aceste voci sunt îmbrăcate în cuvinte așezate pe partitura care ne înfățișează formele în care poezia se lasă văzută, citită și ascultată de cititor.

Vasile Gribincea ne invită în COERENȚA LABIRINTICĂ, Volum Alternativ/Continuu să urmărim desenul lui desfășurat pe partitura care îi poate spune poezia în cele mai ample și desfășurate forme pe care el le-a găsit și în care și-a putut așeza complexitatea, fluența și coerența poeziei pe care o scrie și pe care (ne-)o spune, a poeziei pe care el o face în modul alternativ sau în cel continuu, fiindcă acestea sunt stările care mențin și echilibrează călătoria textului (lui) poetic.
ai văzut zori întunecându-se
cu viteza răspândirii unui virus.
planuri tăiate. neliniștea
ca mercurul împrăștiindu-se. viața
dusă mai departe de
cine te vedea(i) alături mai departe.
distanțarea
ca o nouă limbă
de circulație mondială. corpul dovedit
o dată în
plus o unitate de măsură fără egal
pentru absență
(și vulnerabilitate și firește nu doar)…
Ne apropiem cât se poate de încet de înțelegerile și ascultările oferite de fiecare notă pe care partitura poetică a lui Vasile Gribincea ne-a dezvăluie, ne-o apropie de stările și de momentele propice înțelegerii și ale lecturii care se lasă ascultate odată cu fiecare poem descâlcit în sunete și în formele lor de ascultare și de spunere. Coerența se desface din încorsetarea labirintică în desenul acaparator al partiturii care îi pune (de)formările grafice în cuvinte amplificate mereu de stări propice lecturii și înțelegerii lor.
un robinet nici închis nici deschis
atât de
aproape/
departe
prietenia
și dragostea-
ca viața
de moarte
Toate formele de înțelegere și de așezare ale vieții în stările și în cuvintele propuse de manifestele și de manifestările poeziei, ale artei sunt așezate de Vasile Gribincea pe partitura volumului său și alternativ, și continuu iar ascultarea și lectura lor se poate desfășura mai departe împreună cu, sau în cheile puse la dispoziție de poet și de impresiile/extazele lui notate aici.
Anna Maria Hefele și vocea ei atingând note diferite în
același timp
Marc Chagall, Autoportret cu 7 degete(+ziua de naștere a
artistului)
Timpul din Mâinile care desenează ale lui Escher
Timpul din Sărutul lui Klimt
Beethoven, Sonata lunii&Debussy, Clar de lună&George
Enescu, Pârâu sub lună
Muzica lui Adrian Enescu pentru La țigănci
Kamadeva lui Mihai Eminescu și vocea lui Dorin Liviu
Zaharia
Mahler, Debussy, Ravel, Stravinski(…) în Sinfonia lui Berio
Toccata lui Aram Haciaturian& Toccata lui Paul
Constantinescu
Tangourile lui Piazzolla&Tangourile lui Schnittke
Zbigniew Preisner&Van den Budenmayer
Frank Zappa&Francesco Zappa
Nils Frahm- Toilet Brushes[- More(live in London)]
Jeroen van Veen, Prelude No. 25 in A minor& Yann Tiersen,
Comptine d’un autre ėtė
Emily Dickinson, It will be Summer- eventually&
Emanuele Casale, PROMISE….
Partitura (de)scrisă/compusă de Vasile Gribincea, pusă pe notele lui personale și ascultată împreună cu cuvintele alese de el să (ne-)o spună, este una deschisă spre fiecare paranteză desfăcută anume de timp pentru a-i umple cu mișcările lui spațiile și încăperile care pot să încapă aceste împrejmuiri ale lumii amestecate și reașezate în cuvinte de timpuri, de timp, de tempo-uri și de cât mai multe dintre înfățișările lor dispuse să se facă cunoscute și apropiate de cititor prin/în poezie, prin și în stările lui adăugate, recunoscute alternativ și/sau continuu.
Timpul când Orice și când Altceva
Timpul Alternativ/Continuu ca Triunghiul lui Penrose
Ne vom aminti de aproape toate
(ca) de 70 de ori câte 7
Ne vom regăsi
pe când nici devreme nici târziu nu va fi
Citim poemele din COERENȚA LABIRINTICĂ exact de pe partitura compusă și scrisă de Vasile Gribincea pentru ca poezia să (îi) fie înțeleasă și citită alternativ/continuu așa cum i-a desenat el traseele pentru ca să le parcurgem cu atenția necesară înțelegerilor propuse de el, iar mai departe să putem observa și cuprinde
și toată frumusețea care urmează
să fie descoperită
dar și fiecare pas făcut împreună cu sunetele și cu cuvintele acestor poeme în care se amestecă și se lasă după aceea decantate firesc cât mai multe dintre indusele și amplificatele povești ale vieții prinse și descrise prin nodurile acestei țesături în care Vasile Gribincea își îmbracă și își face văzută poezia. Poezia lui este prinsă (ne)firesc în cheile și în notele acestei partituri care ne aduce în stările ei alternativ/continuu (dodeca)fonice, în măsurile propuse pentru a-i înțelege coerent sunetele, stările și cuvintele.
ești într-un loc potrivit
poți să
te bucuri
pur și simplu
pentru că nu e nici mai devreme nici mai târziu…
COERENȚA LABIRINTICĂ, de Vasile Gribincea ne păstrează în spațiul acestor măsuri identificate și făcute auzite de cuvintele poeziei lui în corpul devenit sonor și multiplicat de ecouri rostogolite alternativ sau continuu prin încăperile labirintice ale simțurilor, ale trăirilor și înțelegerilor sale, simțuri și înțelegeri care s-au lăsat împinse în tot acest univers poetic și sonor exact, dar și coerent desenat de autorul lor.
Gabriel ENACHE este licențiat al Facultății de Litere, Universitatea București, are un master în antropologie, e jurnalist cultural, poet, prozator și eseist…





Facebook
WhatsApp
TikTok

































