Bătrânii spun că fetele care cos cât mai multe geavrele vor avea șanse mai mari să se mărite în anul acesta. Prăjinile sunt împodobite și cu bețe, panglici de cânepă lungi de 4 metri țesute în război de către femeile comunei și folosite pentru prinderea geavrelelor de steag. Împodobirea steagurilor continuă cu ciucurii din lână, viu colorați, dar și cu panglici de mătase. În capătul prăjinei se așează o cruce din lemn și busuioc. Localnicii spun că de Geavrele își aduc aminte mereu de copilărie. Steagurile sunt purtate de șapte sau nouă tineri necăsătoriți,care trebuie să meargă la fetele din comună să adune geavrelele, mai ales că numai un steag trebuie împodobit cu cel puțin 1500 de batiste. Cele patru steaguri sunt pregătite de cei mai pricepuți bărbați din sat, care lucrează timp de mai multe zile la împodobirea acestora. În dimineața Botezului Domnului, în mijlocul satului se adună toți sătenii . Ei așteaptă venirea preotului, care binecuvantează atât apele, cât și geavrelele.Ulterior, iordănitorii merg cu steagurile pe la fiecare gospodărie din comuna unde există un ION. Tradiția spune că cine nu primește stegarii va avea un an plin de ghinioane, astfel că gospodarii îi așteaptă cu cele mai alese bucate sau cu bani. Grupul de tineri este însoțit de un preot care felicită și binecuvantează pe cei ce poartă numele Ion. Seara de Bobotează se încheie cu o petrecere de care se vor bucura mai ales tinerii , dar la care pot participa și bătrânii satului !După 8 ianuarie, se desfac geavrelele care sunt înapoiate fetelor, iar prăjinile se țin în podul unor case alese, până în ajun de Crăciun când sunt aduse la biserică pentru a fi sfințite.


