kiss2025a.jpg Euroguard 	oneminamed_nav.gif dsgmotor.gif

JURNAL DE CORPORATIST – Teodor Constantin BÂRSAN – Contagiune?

   Există în psihologie un concept numit contagiune, iar prin acest concept se poate explica ușor cum sute de adolescenți fredonau ghiorțăielile unui imbecil care, în mod normal, ar fi fost asistat social. Deci, contagiune, diseminare și difuziune culturală și, bineînțeles, peer pressure…

   Se tot vehiculează prin presă, în legătură cu Untold și mizeriile de acolo, că asta se cere de către public. Copiii, adolescenții nu au cerut nici tiktok, nici trapanele, aceste mizerii au apărut și datorită marketingului agresiv care li s-a inoculat. Așa cum nimeni nu a cerut Barbie, dacă însă ai foarte mult capital și influență, poți promova ce vrei în țări în care există un vacuum cultural. Așa cum nimeni nu a cerut toate stupidele emisiuni de reality de la TV… Ți s-au dat, oferit, le-ai acceptat din plictiseală, poate din curiozitate, și ai devenit dependent, tot așa cum devenim dependenți de gratificare imediată.

   Daca ai rula și emite la tv, radio, youtube Miles Davis, Bach, Aretha Franklin, filme cu Alain Delon. Marcello Mastroiani, Sophia Loren, asta s-ar cere. Însă mizeriile audio și vizuale sunt instrumentale și esențiale în mass-hipnoza populației.

   Nu știu cum se face că, fiind copil, adolescent, apoi tânăr adult, nu am cerut să ascult nici Adi Minune, nici Mozart, nici filme proaste de duzină, nici filme de Visconti sau Tarkovski. Am descoperit eu ceea ce mi-a plăcut, ceea ce mi s a părut mai satisfăcător, ceea ce am considerat că mă împlinește, că îmi ajută dorința de cunoaștere. E adevărat și foarte important că am crescut într-un alt mediu, am avut părinți care nu m-au „expus” la mizeriile pseudo- culturale ale vremii. Mi s-au pus în față cărți bune, muzică bună, filme bune, asta am… consumat.

   E marea minciună a mass-mediei, a industriei entertainment faptul că „lumea asta cere”. Ia un copil, pune-i în față desene cu Tom si Jerry sau mizeriile de azi semi-pornografice și vulgare, sau pune-i în față o carte, el va „consuma” ceea ce îi vei da! Sigur, dacă îi oferi varianta gratificării imediate este posibil să o aleagă pe aceea, dar dacă o excluzi nu o va cere, neștiind de ea.

   Nu e rocket-science, este psihologie de bază, gratificare imediată, contagiune, peer pressure

Teodor  Constantin  BÂRSAN este sociolog, poet și prozator, corporatist de… Irlanda, dar nu a uitat Târgoviştea adolescenţei lui…

 

 

Distribuie:
Contact / Trimite știrea ta > 0737 449 352 > [email protected]
MedcareTomescu romserv.jpg hymarco

CITEȘTE ȘI

Metex oneminamed Gopo
kiss2025a.jpg dsgmotor.gif
novarealex1.jpg ConsultOptic memco1.jpg
Newsletter Gazeta Dambovitei
Introdu adresa ta de e-mail si vei fi la curent cu cele mai importante stiri din Targoviste si din judetul Dambovita.
E-mailul tau nu va fi facut public

Parteneri media