kiss2025a.jpg Euroguard InCaseEnergy 	oneminamed_nav.gif

DUMINICA DE POEZIE – Un orologiu fără semne

S–a spus… Poetul e un donator de sânge la spitalul cuvintelor (Blaga), iar poeţii sunt inima umanităţii (Eugen Ionescu)… Poetul este un evocator, când îl înţelegem, suntem tot aşa poeţi ca el. Poeţii sunt doar interpreţi ai zeilor (Socrate)… Poezia? O filosofie caligrafică… Poetul este un domn în ţara visului (Heinrich Heine)… Așadar, poezia nu e o acumulare de emoţii, ci o evadare de emoţii. Ea este creaţia ritmică a frumuseţii în cuvinte. Poeţii sunt oameni care  şi-au păstrat ochii de copil. Poezia este arta de a face să intre marea într-un pahar.  Nichita Stănescu credea că trebuie să punem şapte coroane nu pe capul poetului, ci pe verbul versului, pentru că poezia este o stare de spirit, e o prietenie durabilă. Poezia este spunerea Fiinţei… este fondarea fiinţei prin cuvânt (Martin Heidegger)… Desenul din titlul rubricii noastre îi aparține domnișoarei Erica Oprea…

 

Puiu  JIPA  

Jipoeme

1.

îți vedeam numai sînii adormiți
aromați
asimetrici
amușinam
și uitam
mă uitam
(o contemplare în zori)

 

2.

 

se duce viața
cum unghiile dinții
cum visele
(cum se cade)

 

3.

 

mai ții minte
cum ne pîndea
sindromul lunii aproape pline
și desenam pe asfaltul fierbinte
cu unghiile imense baloane și șotroane
mai negre decît
toate găurile negre
apoi a murit cineva
și ne-am sărutat scurt
pe buze
venise toamna
(amprenta)

 

4.

 

tu
virgulă
necunoscuto
(aproape adio)

 

5.

 

am să adorm
în noaptea
neștiinței tale
(egal)

 

Mircea  DRĂGĂNESCU  

Eu cu pasul singuratic

 

1.

 

Invazia

 

Larvele visează

Vezi lentoarea omidei

 

În devorarea frunzelor proaspete transformându-se în crisalida

Crisalida ce cuvânt frumos

Anunțând zborul diafan

Al delicatului flutur…

În ziua de astăzi

Este invazie de fluturi negri

La porți la uși de apartamente

La respirări întretăiate…

 

Un roi de fluturi negri

Întunecă cerul

Lumina

 

Doamne fă din crisalidă

Un înger alb

Nu unul negru

Un fulg negru de scrum…

 

2.

 

Măreţia frigului

 

Totul este încremenit

tata şade în cripta lui

neliniştit

mă atenţionează

că lucrurile nu sunt normale

 

că dalele de andezit

au devenit

mortale…

 

că echilibrul este în pericol grav

idolii de pe pereţi

nu mai au un

suav şi adevărat zu…

grav….

 

3.

 

Perfectul simplu

 

Eu fui

tu fuşi

noi furăm

ca un fu… m

al unui veştejit

parfum

de roză aruncată-n drum

dintr-o coroană scânteind

în scrum…

 

4.

 

Luntre

 

lunecându-mi luntre

pe oceanul de sub frunte

și sub cerul de sub frunte

un luntraș

vrea să mă-nfrunte…

 

Doamne

oare eu îmi sunt

cel ce vreau

să mă înfrunt?

luntre

lunecându-mi luntre…

șade cerul ca un munte

gata ca să îmi scufunde

luntrea lunecând

sub frunte…

 

Constanța  POPESCU

 

Ortografia iubirii

 

1.

 

Gânduri tainice

 

Am făcut duminici, 

camerelor sufletului,

biserici mici,

cu candele arzând, lacrimilor de la ziuă,

pentru fiecare bucurie reverberată,

închinăciune, începuturilor.

Pași mici pe lespedea tăcerilor,

să nu tulbur gânduri tainice,

ca să pot desena povești,

despre noi,

chiar dacă m-ar costa

toate cuvintele arhivate.

Toate au rost și plată…

Fiecare surâs, îmbrățișare,

se contorizează

în fibra celuilalt,

până devenim Noi

amestecându-ne ,

trăindu-ne bătăile inimii

cu un exces de adrenalină,

doar așa ne amintim 

să ne mai privim în ochi…

 

2.

 

Infinitul pe bucăți

 

Am strâns vocalele

și cu verbele ajutătoare

pictez icoane sfinților obosiți,

să ne atingă tăcerea din suflete,

unde tristețea de cinci stele

umple candele până la ziuă.

Noi, trecători prin soartă,

topim inutil lumânările

viselor de taină

și nu va mai curge ceara 

să ne încălzească gândul.

Nu suntem doi în oglindă,

ci doar suportul

celui ce nu ajunge la lumină…

Între infinit și durere,

iubirea curăță cărările

înțelenite și suportă

costurile

plătite cu viață…

 

Ecaterina PETRESCU  BOTONCEA

 

Nostalgii cu libelule

1.

Am pornit o călătorie spre ora exactă,

niciodată nu știu care e, 

unii spun că ar deține-o șopârlele verzi, 

alții că ar fi în stăpânirea ploii,

 

ții minte prima ploaie cum cădea, și soarele străveziu, leneș, de după? 

 

a fulgerelor, 

atunci se luminează pentru o clipă întunericul, se trezesc din somn lung cei plecați, 

 

și Tu… 

și deodată, pe cer, apare ora exactă, 

 

răceala gurii lor înfierbântate după prea lungă tăcere se strecoară în subțiorii mei, 

iar eu iau cu mine păduri și flori în creștere 

și un curcubeu deasupra capului, 

cerurile se deschid, verzi, ca un codru lichid, 

un râu, alăturea, plecat, ca și mine, pe jos, 

 

și zarea foșnind, 

 

nimic nu moare, mi-ai șoptit de sus, de jos, nimic nu trece, se schimbă după mersul tău, unde ești tu, este ora exactă… 

 

2.

 

E soare

 

tulpinița albă ca amiaza

stă aplecată

să-și ridice floarea căzută în dizgrație

un șoricel zelos ronțăie o fotografie

suntem o lume de șoareci flămânzi după tratatele de istorie

de ce înfloresc magnoliile iarna

de ce

e atâta freamăt în zborul cărăbușilor

cu iarba din palme netezesc spinarea câinelui care îmi adulmecă umbra

nici urmă de zăpadă

el știe că voi fi odată o frunză sau o literă din tastatură pe care omizile o vor devora și o vor transforma în primăvară

nimic nu se pierde

doar sufletul poate îngheța într-o floare de magnolie… 

 

3

 

Domnul meu

 

stau în palma Ta ca un fulg de nea mă caut și nu mă găsesc de neînsemnată ce sunt decât în raza Ta mă topesc și deși nu am glas decât pentru auzul Tău eu cânt după o partitură veche sau poate cânt după ureche am fost un munte de zăpezi și ierni crâncene în care fluieram învolburată a vânt fiecare notă muzicală era literă de cuvânt închinată Ție am fost zână înaripată în nori am fost sunetul acordeonului care împrăștie nămeții în valuri de suspine distilării întregi de lumini am umplut cu Tine am fost torențiale ploi înghețate apoi am fost pleoapă cu gene albite de îngeri am fost adăpost pentru cei plecați am fost înfrângeri am îmbrăcat iernile în sărbătoare și cerul de fluturi din iubirea Ta am căzut întâmplătoare pe poteci lapoviță ignorată de Tine un fel de mușuroi de gâze peste care treci am fost dimineți înfiorate de bucuria razelor tale reci azi sunt doar am fost un fulg un vers o secundă din univers închinată doar Ție singura zăpadă pentru care merită o iarnă pe pământ să petreci chipul Tău albit de suferință chipul Lui 

Domnul meu…

 

Erica  OPREA  

Lecția de zbor

 

1.

 

Oscilație

 

Și să nu-ți fie
frică dacă plec,
căci singurul ținut
în care am rămas
vreodată e învelișul
meu de amintiri

 

și doar acolo mă
întorc. Să nu te
îndoiești sau să
te bucuri de revin,

 

căci tot ce am știut
vreodată a fost să
mă întorc să mușc
din mal, să fiu
un flux nebun

 

dictat de lună.
Să nu te miri
dacă vei constata
că nu m-ai
cunoscut, sunt specie
ce se teme
de lumină și-ntuneric
deopotrivă, ermetic
salt în gânduri
mult prea grele
și invizibilă
văpaie pe alocuri.

 

Eram o filă
albă-n aparență,
de scris și de citit
atunci când
se-ntâmpla să ai
răbdare, dar nu
somn, atunci
când mă puteai
vedea și mă lăsam
văzută, când îți
dădeai ocazia
să înțelegi că
după primul
gust amar era
mereu ceva
mai mult.

 

Și știu, priveam
în gol de fiecare
dată când
mă feream ca nu
cumva să mă arunc
în el, căci îmi
știam și-abisul
și-nălțimea și
îmi doream să nu mă frâng
la mijlocul cărării.

 

De-ai fi avut curajul
să citești un rând
privindu-mă ca
pe-o străină, ai fi
avut mirarea de-a
mă fi regăsit acolo.

 

2.

 

Puțină umanitate

 

Proces fără recurs
la care alegem cu toții
să fim supuși privindu-ne
de undeva de sus. E,
fără îndoială, o epurare

 

a oricăror imperfecțiuni
umane care ne-ar putea
defini, o sterilizare a
umanității de organic
și de fragmente care
ar fi putut constitui vreodată
un întreg. Ne-am redus

 

la nivel de atom, ne disecăm
în numele unui discurs abil,
de parcă știința toată
ne-ar putea oferi un răspuns
la dilemele ce ne frământă
de veșnicii, de parcă urmele

ni s-ar întoarce din drum
în momentul în care găsim
cheia cunoașterii.

 

Nu suntem în stare să
găsim nimic, nici să ne
regăsim împrospătați
sau mereu la fel, deși,
în sine, suntem doar animale
concepute pentru a căuta.

 

Costel  STANCU    

 

Ochiul din palmă

 

1.

 

* * *

Mă retrag într-un colț, departe de vuietul lumii.

Ce pierd nu a fost niciodată al meu. Sînt o 

mașinărie încă neinventată, căreia i s-a 

pregătit deja un loc în muzeu. Aș vrea să

fiu ocolit. Dar, fără milă, îmi deschideți inima,

ca pe o păstaie, să iasă din ea bobul.

Și tot acolo să se întoarcă, precum 

la iertarea lui Dumnezeu, zi de zi, robul.

 

2.

 

***

În grădină e un cuib părăsit

unde îşi duce şarpele iubita pe furiş.

Sîntem copii, pîndim zile întregi din tufişuri,

prea miraţi să înţelegem ceva

– un înger ne şterge din minte propoziţia dezmăţului –

Tu încă nu simţi plăcerea ce ţi-o dă

un strop de apă picurîndu-ţi,

la nesfîrşit, pe creştet.

Eu abia deosebesc jocul de haos.

Privim într-acolo cu pofta cu care

animalul miroase piatra

şi aceasta îi dă de gîndit.

Tu calci pe o creangă uscată, mă sperii.

Dacă a auzit şarpele şi-o să fugă,

martorii cărei fericiri mai sîntem noi?

Trece copilăria, aflu 

că tu şi şarpele erați complici.

Doamne, cîtă ipocrizie!

– uneori răzbunarea are gust de apă stătută,

îţi spun. Tu plîngi, femeie. Şarpele e mort,

în cuib ciripesc puii unei păsări străine nouă.

 

3.

 

* * *

Stau singur într-o cameră,

ascult ticăitul ceasului. 

 

Ora e rotundă,

nu pot ieşi din ea.

 

Cine sunt?

Privesc disperat cum îi plouă 

pe oamenii din hîrtie. 

Ei sunt veseli, 

dansează, dansează.

 

Unde e bine, 

dacă nu sub talpa lui Dumnezeu?

 

Uşa scîrţîie.

Cine e dincolo? 

 

Intră un copil, 

îmi aduce jucăriile sale.

„Joacă-te, mă îndeamnă, poate aşa

îţi vei aminti cine eşti.”

 

4.

 

* * *

El face să fie umbră în locul unde nu a crescut, 

nicicînd, vreun copac. Însă tocmai el nu are umbră. 

E mai vechi decît somnul, deși stă mereu treaz.

Teme-te cînd îți declară război furnicile, mă sfătuiește 

el, cel care a îngenuncheat, într-o clipă, uriașii pămîntului.

Învață să te aperi de tăcerea altora cu propria-ți tăcere.

Sabia se poate întoarce în teacă nepătată de sînge.

Cuvîntul, nu. Acesta te va găsi întotdeauna nepregătit.

Nu îi crede pe cei ce îți laudă înțelepciunea și puterea.

Doar corul orbilor poate cînta cu adevărat frumusețea

unei livezi înflorite. Privește înlăuntru-ți, de acolo

așteaptă răspuns. Fii pregătit să te re-întîlnești.

 

Ioan  VIȘTEA

 

Ultimele

 

1.

 

scamatorul din prăvălia frizerului

sau

un vis prea îndepărtat

 

nimeni n-ar fi știut să spună

cum se rătăcise Scamatorul

în colonia noastră,

la vremea cînd vara

leșina în brațele secetei.

 

se purta cu lavalieră,

cu scîrț la pantofi

și visa cai verzi pe pereți.

 

cît era ziua de lungă,

lipea, din zbor, cărți de joc

pe oglinda din prăvălia frizerului,

cu o îndemînare uimitoare.

– pesemne, era felul lui 

de a tăia frunză la cîini –

 

lumea venea să se tundă

doar ca să vadă comedia.

dădea pasențe 

care arătau negreșit

că în curînd aveau să vină americanii.

nu, nu încăpea îndoială,

cărțile, zicea, nu mint, sînt precise,

cît de repede, o să vedeți debarcarea.

 

ore întregi rămînea cu privirea 

pierdută în canatul ferestrei,

de parcă, din clipă în clipă,

ar fi așteptat să se ivească,

din colbul drumului, un yankeu

și asistența, în transă

își mișca capetele cu încetinitorul

în direcția privirilor lui.

uitați, cam pe acolo or să apară,

între sonda lui Bunea

și podețul de peste apa Cricovului…

viitorul era promițător,

era roz.

 

numai că între timp, 

Vasilache chiaburul

fusese ridicat în plină zi,

cu un GAZ și gărzi de corp înarmate;

Crep, directorul școlii,

declarase la un pahar,

cui nu trebuie,

că vrea să vadă Parisul,

și după lungi interogatorii,

chiar a pus Parisul pe limbă,

a dat Parisul de dușcă

din sticla ca smaraldul de verde…

 

cum, de ani buni,

minunea cu americanii

tot întîrzia să apară,

nimeni nu-l mai lua 

pe Scamator în serios, 

pînă în ziua în care

a lăsat jumătate de colonie 

fără cureaua de la pantaloni,

iar de la mîini, fără ceasul Pobeda.

 

nu le-a înapoiat

pînă n-a pus păgubiții

să strige în ușa Sfatului,

cît îi ținea gura de tare:

– americanii, să vină americanii!

de s-au speriat organele

și-au pornit o anchetă.

 

putea să sfîrșească

cît se poate de rău întîmplarea,

dacă Scamatorul,

în ultima clipă,

n-ar fi scos din mînecă asul:

a fugit într-o noapte,

cu un circ ambulant.

 

vă spun, era o figură.

 

2.

 

Unii şi alţii

 

Se îngustase cât o dungă vara – fugea de sub picioare.

Un timp coclit vâslea prin spaţii curbe.

Lansau copacii în văzduh planoare

şi se scurgea rimelul firmelor în urbe.

 

Eram livizi ca după un leșin

cuprinşi de răul cel mai rău: de viaţă.

Parcă băusem toată noaptea sodă cu pelin,

iar noaptea refuza să se preschimbe-n dimineaţă.

 

Ne-am zis atunci că-i potrivită ora

să apărăm măturătorul străzii poreclit Socrate

Într-o clipită, de gură cască, plină ochi agora,

se minuna: din ceaşca subţiorilor îi picurau idei voalate!

 

Trecea un nor prin piaţă, mai jos, un cârd de raţe,

când soarta lui ne-a împărţit în tabere distincte.

Unii îl aclamam şi îl purtam pe braţe;

cu limbi de moarte, alţii, îi treceau pe dinainte.

 

Era şi-un tribunal ascuns printre leandrii şi petunii

şi-un cap de acuzare: la percheziţii i-au găsit căpuşe procurate

pe valută.

 

Se clătină, căzu apoi acolo-n văzul lumii,

unii ziceau de moarte bună, alţii, de cucută.

 

Nu ştim de ce-a sfârşit măturătorul străzii poreclit Socrate,

dar vara cât o dungă se-ngustează

şi tot rostim un adevăr pe jumătate.

Cealaltă jumătate retractează.

 

3.

 

Unii şi alţii (II)

 

Ei bine, ei erau nişte asasini.

Nu doar metodici şi eficienţi, nu doar îndrăgostiţi

pînă la demenţă de rigoarea calculului aritmetic,

nu doar pătrunşi de ideea că moartea

trebuie înfăptuită cu pedanterie,

ci şi atît de sensibili, atît de plini de maniere,

încît nu suportau să audă o împuşcătură

dacă între declicul armei şi explozia glontelui în ţeastă

nu porneau patefonul cu Mozart, Beethoven, Bach,

dacă creierii împroşcaţi pe pereţi

nu erau şterşi de Sonata Lunii.

 

De cîte ori duduiau cuptoarele crematoriilor,

la vremea cînd, de la primul la ultimul transport,

toţi redeveneau, nu-i aşa?, liberi,

liberi să se îmbulzească şi să iasă pe coş,

puneau primăverii pistolul în ceafă,

somînd liliacul să izbucnească în floare,

pentru ca mirosul acela, acru-dulceag,

după cum există dovezi,

să nu le gîdile nările.

 

Între o execuţie în masă şi funia spînzurătorii,

erau cei mai buni taţi, cei mai îndatoritori soţi,

cei mai tandri amanţi.

 

De la ei ne-au rămas cîteva semne particulare

– aşa cum trebuie să rămînă după orice artist –

care vorbesc despre nepieritoarea lor slăbiciune

pentru om şi calităţile sale:

mănuşi din piele de om, abajururi din piele de om,

evantaie, geamantane din piele de om,

ca dovadă că nimic nu-i mai de preţ

decît omul şi sărmana lui piele…

 

Apoi, într-o zi, au venit învingătorii.

Au filmat kilometri întregi de peliculă,

au vomat ultima ciorbă de război

în faţa teribilei productivităţi a morţii,

nemaivăzută vreodată pe metru pătrat de Europă,

şi din carele lor de stăpînitori ai lumii

au căzut de acord că, într-adevăr, 

ceilalţi au făcut-o de oaie.

 

Încet, încet, s-au aşternut pe treabă

şi-au pornit să combată metoda.

Nu erau ei doar hotărîţi să nu repete istoria?

Nu le trebuia lor o altfel de moarte,

fără publicitate, fără zgomot şi fum?

 

Între un delict de opinie şi interogatoriul cu pumnul,

ei bine, erau şi ei cei mai buni taţi, cei mai îndatoritori soţi,

cei mai tandri amanţi.

 

Ne-au lăsat şi ei câteva urme 

întru glorificarea deplină a speciei:

cîteva dictaturi ce-au declarat primăvara anotimp interzis,

cîteva clinici de psihiatrie, 

cîteva metode de spălare a creierelor 

şi chiar cîteva din cele mai perfecţionate 

căluşe, bastoane şi bîte 

verificate pe pielea, deja, tăbăcită.

 

Dar pielea, pielea încă a rămas.

 

Nu se ştie niciodată 

la ce mai poate fi bună o piele de om!

 

Ștefania  PAVEL

 

Poezia la 17 ani…

 

1.

 

Vocile

 

Într-un soi de viață în care gălăgia mă amuțește

Și liniștea îmi e mai mult gălăgie,

Am încercat să acopăr toate vocile,

Să nu mai aibă ce gălăgie să mă reducă la tăcerea

Pe care să nu o mai cunosc și să nu mai aibă cine să îmi arunce în minte gălăgia.

Am încercat să le înlocuiesc cu sunete

Care se aud numai în nicăieri, apoi am încercat să îl construiesc:

Un loc în care viața e doar viață,

Iubirea doar iubire, în orice culori ar veni îmbrăcată.

În locul ăsta care devine din ce în ce mai fantasmagoric

Pe măsură ce îl conturează mai clar mintea, cu intenția de a-l face

Din ce în ce mai real,

Nimic nu țipă,

Ci toate cântă cu vocile pe care voiam la început să le acopăr.

 

Într-un soi de viață întoarsă pe dos caut să-mi creez un nicăieri numai al meu.

Un loc în care sinele e autentic,

Un loc pe care, dacă trebuie să îl părăsesc,

Să îl pot purta după mine.

Un loc în care să am loc.

 

2.

 

Deconectare

 

Mă deconectez

De la copiii de vârsta mea care au devenit adulți

În ciuda pactului făcut acum câteva zile, pentru mine, 

Acum câțiva ani, pentru ei. 

 

Mă deconectez 

De la timpul dilatat sub influența incendiilor de vegetație, 

De la teama de a fi prea mic și nevăzut de mulțimea în care cei asemenea mie 

Sunt sufocați în fricile și în anxietățile celor care sunt mai mari

Căci se golesc renunțând la tot

Și cu cat devi mai gol,

Cu atât mai mare. 

 

Mă deconectez 

De la poteci bătătorite de pașii oamenilor îmbrăcați în port popular 

Care merg să găsească liniștea 

Și mă deconectez de la străzi prost asfaltate peste poteci,

Pe care le străbat mașini 

Care deja cunosc traseul ce trebuie străbătut:

De la disperare la extaz și înapoi, 

Fără nicio oprire pe drum,

Ca nu cumva să se piardă momentul in care extrema, 

Oricare ar fi, 

Se extinde peste limitele posibilului. 

 

Mă deconectez de la toate device-urile electronice.

Le-am folosit suficient ca să simulez orice aspect al vieții,

Creând astfel unul nou,

Și acum sunt gata să las în urmă simularea

Și să cunosc ce e real.

 

Constantin  CIUCĂ

Cele mai frumoase poezii

 

Iubește-mă, sunt străin  

 

Inima,

ca o limbă de muezin

îmi cheamă la piept cunoscuții,

unul se apropie,

mă sărută pe buze

și îmi șoptește în taină:

sunt străin!

 

Un străin

cu un bici plumbuit îmi despică spinarea

strigând:

iubește-mă,

iubește-mă, îți sunt cunoscut!

 

2.

 

Exercițiu de dispariție  

 

Eram îngropat până la piept

într-o durere

într-o margine de lume.

 

Mă durea propria mea naștere,

și ochii

și propriul meu nume.

 

Mă zbăteam ca să ies,

și dădeam din gânduri

ca din niște aripi mărunte,

 

Iarna

începuse să curgă sticloasă din mine

printr-o gaură spartă

în frunte.

 

De sus din cer ea râdea:

ha, ha, ha!

ha, ha, ha!

 

Din cauza frigului râsul ei se prefăcea

în metale.

 

Lumina scădea.

 

Voiam s-o ating

dar brațul îmi dispăruse aproape în umăr.

 

Aș fi vrut sa o strig,

să îi aud măcar numele,

dar pe buze aveam

doar semnul cifrei de 1

peste care,

nu mai puteam să înnumăr.

 

Andreea  GHICA

 

Băi!

 

1.

 

Între noi stăteau vise făcute ghem

ne încâlceam degetele printre ele

le răsfiram 

le mângâiam

ne făceam una cu ele.

visele tale se întâlneau cu ale mele

singurătățile noastre se priveau în ochi

între tine și mine stăteau kilometri de cuvinte înghesuite 

în căsuța de whatssap.

hai să ne facem un ceai

hai să fim politicoși.

aproape simt mirosul de viață

și de flori

și de dulceață.

 

2.

 

suntem pe jumătate treji.

într-un imperiu fals.

 

3.

 

există o pasăre albastră în inima mea

care vrea să iasă.

 

Teodor  Constantin  BÂRSAN

 

Poetry

 

1.

 

Dying in my living room 

 

Late in the evening

You figure out..

Between men

There’s rarely true forgiveness

We keep the mistakes of others

Like precious heirlooms

In the living room

For display

Late in the evening

A glass falls of the table

And crashes on the cold floor

My neighbors,

They fight as usual

It has become a tradition

And I’m startled at their every move

I’m a little boy again

Caught in a fight between mom and dad

“It’s ok”

I assure myself

“You’re a safe 30 something

Frightened little boy”

I look to the sky,

A big fat, jumbo jet

Flying over my flat,

Is blocking my view,

As I keep on looking for my father

Wine glasses crash,

Airplanes crash,

The whole damn economy crashes

And everyone is trying to fly around

Oblivious of the fact

That we just can’t soar

So,

As glasses crash in my head

And airplanes soar

“Climb and maintain” whatever

“Turn left, heading” whatnot

I’m just

Here, slowly dying in my living room

Watching pictures of my father

Tell their story now once more.

 

2.

 

Mor în sufrageria mea 

 

Seara târziu

Îți dai seama..

Între bărbați

Rareori există iertare adevărată

Păstrăm greșelile altora.

Ca niște moșteniri de familie prețioase.

În living

Pentru așteptare

Seara târziu

Un pahar cade de pe masă

Și se prăbușește peste podeaua rece

Vecinii mei,

Luptă ca de obicei.

A devenit o tradiție.

Și sunt speriat de fiecare mișcare a lor

Sunt un băiețel din nou

Prins într-o ceartă între mama și tata

„E în regulă”

Mă asigur

„Ești un băiețel speriat,

De vreo 30 de ani”

Privesc spre cer,

Un avion mare și gras, jumbo jet

Zboară deasupra apartamentului meu,

Îmi blochează vederea.

În timp ce eu continui să-mi caut tatăl

Paharele de vin se prăbușesc,

Avioanele se prăbușesc,

Întreaga economie nenorocită se prăbușește

Și toată lumea încearcă să zboare

Uitând faptul

Că pur și simplu nu ne putem avânta

Deci,

În timp ce ochelarii se prăbușesc de pe capul meu

Și avioanele se avântă.

„Urcă și mențin” orice

„Virează stânga, îndreptă flecuri”

Sunt doar

Aici, mor încet în sufrageria mea

Mă uit la pozele cu tatăl meu…

Spune-le povestea acum încă o dată.

 

Distribuie:
Contact / Trimite știrea ta > 0737 449 352 > [email protected]
MedcareTomescu romserv.jpg hymarco

CITEȘTE ȘI

Metex oneminamed Gopo
kiss2025a.jpg dsgmotor.gif
novarealex1.jpg ConsultOptic memco1.jpg
Newsletter Gazeta Dambovitei
Introdu adresa ta de e-mail si vei fi la curent cu cele mai importante stiri din Targoviste si din judetul Dambovita.
E-mailul tau nu va fi facut public

Parteneri media