Au şcolit agenţi de turism pentru circuite tematice, care n-au vizitat niciodată obiectivele din judeţ

Cu bani europeni (cam 4 milioane de euro) au fost şcoliţi cu mare pompă în judeţele Dâmboviţa, Prahova şi Neamţ, 33 de agenţi de turism pentru circuite tematice şi alte sute de persoane pentru ospătari, chelneri, manageri de pensiune, administratori de structuri turistice. Dacă la chelneri, ospătari sau barmani, lucrurile sunt clare, cu agenţii de turism lucrurile sunt mai complicate. Cele 33  de persoane, primele din ţară cu această calificare în buzunar, au primit ieri diplome şi pot intra în pâine. Teoretic! Practic, cu banii uniunii, cursanţii au văzut Italia într-un schimb de experienţă, dar nu vizitat, unii nici chiar pe cont propriu, nici un obiectiv turistic din judeţul nostru. Au învăţat să promoveze frumuseţile judeţului pe nevăzute, neauzite şi nepipăite. De aceea. nu ne mai miră că, într-un exerciziu demonstrativ realizat de unul dintre cursanţi la primirea diplomei, a pus cap la cap un traseu cică tematic de aventură, care cuprindea Palatal Potlogi, Curtea Domnească, Mănăstirea Nucet, parcul Mateias de la Doiceşti şi festivalul Padina Fest, traseu pentru care singura aventură ar fi să ajungi la unele obiective care fie sunt închise pentru reabilitare, fie nu sunt obiective turistice.

Iar încropirea traseului demonstartiv s-a făcut cu mare dificultate deşi, cu banii europeni a fost realizat, tot teoretic, un software de informare georgrafică (SIG) adică un instrument electronic cu care agentul să creeaze trasee virtuale.  Practic SIG este o înşiruire de câteva obiective din judeţ, cu date luate de pe site-urile publice, unele neactualizate, situaţia din teren fiind alta decât cea din spaţiul virtual. În plus, instrumentul fără de care conform coordonatorilor proiectului, agenţii nu se pot descurca, nu cuprinde, la acest momet, pentru Dâmboviţa obiective precum Sfinxul, Babele, Curtea Domnească, Muzeul de Poliţie – unic în ţară şi multe altele aşa cum a remrcat şi vicepreşedintele CJD Ioan Marinescu:  “Cred că, atunci când vine vorba de Dâmboviţa, niciun circuit turistic nu poate să nu cuprindă Sfinxul, Babele, Vârful Omu, brandul Vlad Ţepeş sau locul unde a fost executat public Ceauşescu.” Mai trist este că dincolo de SIG e pauză… Agenţii de turism nu au văzut în teren ceea ce vor să vândă. Totuşi, sloganul proiectului pare să fi fost atins: nu vindem turism, vindem emoţie. Sincer aş cam avea emoţii dacă mi s-ar recomanda un asemenea traseu!

 

PS.  Întrucât am fost catalogată agresivă de managerului proiectului Iolanda Mihalache, când am cerut agentului să-mi spună dacă a fost vreodată la parcul Mateiaş Doiceşti (eu am fost), vreau să vă spun că nu am nimic nici împotriva profesiei în sine, nici împotriva celor 33. Dar am multe împotriva ipocriziei cu care a fost prezentat ca un mare succes o spoială, sub strălucirea căreia au fost cheltuiţi mulţi bani europeni, pentru foarte puţin. Nu poţi să vinzi emoţie, dacă nu şti ce vinzi. Italia este cu adevărat frumoasă, dar sejurul ar fi putut fi scurtat că să vadă cursanţii şi Babele şi Sfinxul şi Potlogii şi altele. Abia atunci pot vinde emoţie. Aşa vând iluzii! Şi nici pe astea prea bine. Drept pentru care am avut surpriza plăcută ca unii dintre ei să-mi dea dreptate la încheierea evenimentului, conştienţi şi ei că sunt aruncaţi într-un domeniul pe care nu-l cunosc şi pentru care nu sunt pregătiţi decât teoretic, învătând în Italia să vândă emoţie, uitându-se la poze cu România!

Lasă un răspuns

Info politica de confidentialitate

Cititorii Gazetei - Google.com
Cititorii Gazetei - Trafic.ro