Chiar dacă ar părea că au fost luate măsuri drastice, pentru a ajunge la acest rezultat, directorul liceului, Georgeta Ştefan, spune că profesorii de aici nu au făcut un efort special anul acesta, iar că rezultatul se datorează, în mare parte, elevilor, care s-au speriat de ceea ce s-a întâmplat anul trecut. Au fost, într-adevăr, mai multe simulări, insistenţe din partea dascălilor ca elevii să rămână şi peste program la şcoală, precum şi şedinţe cu părinţii, chiar dacă puţini au fost cei care au răspuns prezent întâlnirilor, aşa cum ne-a declarat Georgeta Ştefan, dezamăgită de dezinteresul părinţilor. “La noi primează banul, nu educaţia, iar atunci depinde numai de ei (elevii)”, spune directoarea, care adaugă că rezultatul este doar al lor. În ceea ce priveşte un Bac diferenţiat, în funcţie de profilul fiecărui liceu, propunere care s-a vehiculat deja la nivelul Minsiterului Educaţiei, din momentul în care rezultatele la Bacalaureat au început să fie tot mai slabe, Georgeta Ştefan spune că ar fi de preferat şi i-ar avantaja pe elevii săi şi toate liceele tehnologice. Directorul vine, însă, şi cu alte propuneri care, în opinia sa, ar acorda fiecărui elev locul potrivit în licee. Prima propunere, să se înlocuiască admiterea computerizată, cu examen, aşa încât elevii cu medii sub cinci să nu mai ocupe locuri în licee unde nu pot face faţă cerinţelor. “La clasa a IX-a se face alfabetizare, uneori, şi atunci ce vor face peste patru ani, putem şti încă de pe acum”, spune Georgeta Ştefan. A doua propunere, să se înlocuiască admiterea la facultate pe bază de dosar cu examen, pentru că, spune ea, trebuie gândit pe termen lung, mai departe de Bacalaureatul, care nu înseamnă ultima etapă de şcolarizare pentru unii. Şi nu în ultimul rând, directorul crede că grupurile şcolare dâmboviţene nu îşi vor mai găsi utilitatea dacă industria nu va fi relansată în judeţul nostru, elevii nemaiavând nicio motivaţie să înveţe meserie.
