Joi, 11 decembrie 2025, o parte dintre profesorii consilieri școlari din cadrul Centrului Județean de Resurse și de Asistență Educațională Dâmbovița, care desfășoară activități de consiliere cu elevi de gimnaziu și liceu din unitățile de învățământ ale județului, au participat la un schimb valoros de bune practici pe tema „Metode și instrumente de lucru utile în consilierea și orientarea în carieră”.
Activitatea, inclusă în „Programul activităților metodice, științifice și de perfecționare – decembrie 2025” al Inspectoratului Școlar Județean Dâmbovița, s-a desfășurat sub forma unor ateliere de lucru dedicate utilizării Profilului de formare al absolventului în organizarea activităților de consiliere psihopedagogică de grup la nivel preșcolar, primar și gimnazial.
Obiectivele întâlnirii au vizat:
-
Aprofundarea dimensiunilor psihologice, vocaționale și sociale ale profilului de formare, la nivel de expertiză în consiliere.
-
Identificarea decalajelor dintre așteptările definite în profilul de formare și realitățile întâlnite în activitatea de consiliere psihopedagogică.
-
Elaborarea unor intervenții specifice care să sprijine dezvoltarea competențelor-cheie ale elevilor.
Activitatea a fost structurată pe patru secțiuni principale:
-
Realități din activitatea curentă și Profilul de formare al absolventului
-
Atelierul de instrumente practice
-
Dileme etice și practice – studii de caz și soluții integrate
-
Profilul absolventului. Evaluarea activității
Concluziile generale au subliniat că modul de abordare a temei a facilitat o mai bună structurare a metodelor și instrumentelor utilizate în activitatea de consiliere axată pe autocunoașterea vocațională. Totodată, participanții au realizat o corelare eficientă între atributele profilului de formare și semnificația acestora, fiind prezentate și resurse online cu metode „avangardiste”, ușor de aplicat în consilierea psihopedagogică pentru managementul carierei.
Foto: facebook/Centrul Județean de Resurse și de Asistență Educațională Dâmbovița






Facebook
WhatsApp
TikTok


































