În perioada 16-21 martie, doi profesori de la instituţia de învăţământ (Suzana Ilie şi Carmen Rădulescu) au participat la cea de-a şasea întâlnire din cadrul Parteneriatului Grundtvig – Learning to Learn by Teaching, de la Santo Tirso, Portugalia, alături de profesori din mediul preuniversitar şi universitar, din cele 6 ţări partenere (Italia, Portugalia, România, Belgia, Letonia, Marea Britanie).
Proiectul urmăreşte realizarea unor instrumente online pentru învăţarea eficientă a limbilor străine şi pentru achiziţia de competenţe pentru utilizarea tehnologiei informatice, integrând în acelaşi timp aspecte legate de cultura șşi tradiţiile țţărilor partenere, dar şi experienţa personală a partenerilor, într-o abordare mai aprofundată a competeţei de ”a învăţa să înveţi”.
În cadrul întâlnirii de la Santo Tirso, s-au prezentat rezultatele testării metodologiei, rezultate care au evidenţiat îmbunătăţirea competenţelor elevilor, nu numai în ce priveşte comunicarea în limba engleză, dar şi la nivelul motivaţiei pentru învăţare şi dezvoltare personală, cooperării şi planificării eficiente a învăţării. În plus, ele au relevat faptul că elevii expuşi la o asemenea abordare dezvoltă un interes aparte pentru abordări inedite, creative, care exploatează într-un mod dinamic tehnologia IT şi contextul intercultural.
Proiectul are ca produs final ghidul de implementare a metodologiei „learning to learn by teaching”, care va putea fi folosit deopotrivă de elevii şi profesorii care doresc să îşi consolideze competenţele de comunicare în limba engleză sau să îşi dezvolte alte competenţe. Intâlnirea finală a proiectului va avea loc în luna iulie, la Londra.