Colegiul Național Pedagogic “Constantin Cantacuzino” din Târgoviște este școală acreditată de Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale, conform codului de acreditare: 2020-1-RO01-KA120-VET-095750, pentru a desfășura proiecte de mobilitate în domeniul VET, în cadrul programului european Erasmus+. În perioada 01 iunie 2025-31 august 2026 este beneficiarul unui nou proiect Erasmus+ Nr. 2025-1-RO01-KA121-VET-339698- ”Learning Together” cu un grant de 99.500 euro și o durată de implementare de 15 luni.
Grupul țintă este alcătuit din elevii de la profilul real, specializarea matematică-informatică, profilul pedagogic, specializarea învățător-educatoare și specializarea educator-puericultor. Beneficiarii direcți ai mobilităților sunt elevii și cadrele didactice VET. Astfel, pentru elevi sunt prevăzute mobilități de care vor beneficia 8 elevi de la specializarea matematică-informatică, 14 elevi de la specializarea învățător-educatoare și 14 elevi de la specializarea educator-puericultor care vor desfășura activitățile în Portugalia și Turcia. De mobilitățile pentru cadrele didactice vor beneficia 3 profesori VET care vor participa la cursuri de formare în Austria. Proiectul prevede și prezența a doi experți invitați din Portugalia.
Obiectivul general al proiectului are în vedere formarea elevilor de la profilurile pedagogic și real, specializarea matematică-informatică, pentru a crea soluții educaționale incluzive, integrând tehnologia în sprijinul copiilor cu nevoi speciale, până în 2027.
Primul obiectiv specific urmărește dezvoltarea competențelor de mentorat la minimum 60% dintre profesorii metodiști, în vederea utilizării eficiente, în cadrul practicii de specialitate de la profilul pedagogic, a strategiilor didactice și a tehnologiilor educaționale incluzive, pentru integrarea eficientă a elevilor cu nevoi educaționale speciale în învățământul de masă, până la sfârșitul anului școlar 2025-2026.
Al doilea obiectiv specific vizează îmbunătățirea competențelor digitale creative la minimum 30% dintre elevii de la specializarea matematică-informatică, prin dezvoltarea de aplicații educaționale interactive pentru dispozitive mobile, cu funcționalități de accesibilitate pentru copii cu CES, până la sfârșitul anului școlar 2025-2026.
Al treilea obiectiv specific țintește îmbunătățirea competențelor la minimum 50% dintre elevii de la profilul pedagogic de adaptare a activităților educaționale prin raportare la particularitățile deficiențelor identificate la copii cu nevoi speciale, până la sfârșitul anului școlar 2025-2026.
Incluziunea în învățământ oferă fiecărui elev șansa de a învăța într-un mediu echitabil și formează profesorii să fie mai empatici, responsabili și creativi în adaptarea metodelor pedagogice pentru diversitatea clasei. Incluziunea în educație ajută fiecare elev să se simtă valoros și fiecare profesor să devină un ghid atent, pregătit să susțină și să inspire spectrul de nevoi și de experiențe ale elevilor.
Coordonator proiect, Prof. Nedelcu Rodica Elena
Responsabil cu diseminarea proiectului, Prof. Sorescu Florina