kiss2025a.jpg Euroguard 	oneminamed_nav.gif dsgmotor.gif

Ce s-a întâmplat cu notele anul acesta de la Bac anul acesta în Dâmbovița? Analiză realizată de specialiștii Books Express

Anul acesta, rezultatele la examenul de Bacalaureat starnesc reactii controversate mai mult ca oricand si scot la iveala situatia ingrijoratoare din sistemul de invatamant romanesc. De ce sunt rezultatele atat de slabe? Daca e sa ne luam dupa spusele liceenilor, acestia dau vina fie pe subiectele prea dificile, fie pe diverse greseli de exprimare in enunturile primite. De cealalta parte, profesorii sustin ca elevii nu mai sunt deloc interesati de scoala si, in schimb, isi petrec timpul pe Internet. Indiferent de situatie, un lucru este cert! Elevii aloca din ce in ce mai putine ore studiului, iar acest lucru se reflecta in mod direct in notele obtinute la Bac.

Cu scopul de a analiza evolutia ratei de promovare la Bac a elevilor din Dambovita in ultimii doi ani si pentru a vedea pe ce pozitii se situeaza acesta in topul celor mai bune judete din acest punct de vedere, specialistii Books Express au realizat un studiu de piata pe baza datelor oferite de Google in 2015 si 2016.

Spre deosebire de sesiunea iunie-iulie 2015 a Bacalaureatului, cand 61,20% dintre elevii din Dambovita au luat nota de trecere la examen, fiind pe locul 29 la nivel national, in 2016 s-a inregistrat o scadere de 4,70%. Cifrele scot in evidenta faptul ca liceenii din judetul Dambovita au invatat mai putin anul acesta, iar judetul Dambovita a coborat pana pe locul 37 in topul national. Cu toate acestea, dintr-un total de 56 de medii de 10 in toata tara, judetul Dambovita are 1 medie generala de 10, in scadere fata de anul trecut.

De asemenea, o alta parte a analizei Books Express scoate la iveala modul in care s-au schimbat preferintele locuitorilor judetului Dambovita pentru carti, existand o legatura stransa intre aceste rezultate si notele obtinute de elevi la examenul de Bacalaureat. Cati tineri din judetul Dambovita mai citesc in zilele noastre? Si, mai ales, care sunt cartile de care sunt atrasi? Intr-o perioada in care tot mai multi specialisti in domeniul educatiei trag semnale de alarma in legatura cu lipsa de preocupare a tinerilor pentru lectura si studiu, acestia isi indreapta atentia catre alta directie.

In acest sens, o crestere spectaculoasa s-a inregistrat la cartile de colorat pentru adulti, fiind un nou trend pe plan autohton, cu tot mai multe persoane care achizitioneaza online astfel de produse. In Dambovita, este vorba despre o majorare de peste 441,18% in ultimul an, ceea ce denota faptul ca aceste carti si-au castigat notorietatea intr-un timp foarte scurt.

“Cartile reprezinta un domeniu complex, paleta de produse fiind foarte variata. In mod surprinzator, cartile de colorat pentru adulti au devenit tot mai cautate”, a declarat Bogdan Dumitru, Managing Partner Books Exppress

In ceea ce priveste interesul pentru cartile in limba engleza versus cele din literatura romana, din analiza Books Express reiese faptul ca liceenii din judetul Dambovita au fost mai atrasi de autorii clasici romani. La aceasta categorie s-a inregistrat o crestere de 20,85% in ultimul an, in timp ce volumul de cautari de pe Google pentru cartile in limba engleza s-a majorat cu 11,54%. Acest lucru pozitioneaza judetul Dambovita pe locul 6 in topul national cu privire la interesul pentru cartile in limba romana.

Analiza Books Express a identificat si cele mai populare carti pe care locuitorii judetului Dambovita le ofera cadou. „Pe prima pozitie in top se afla World of Warcraft, urmata de Mechanical and Metal Trades Handbook si The Toyota Way Fieldbook”, incheie Bodgan Dumitru.

Distribuie:

Lasă un comentariu

Contact / Trimite știrea ta > 0737 449 352 > [email protected]
MedcareTomescu romserv.jpg hymarco

CITEȘTE ȘI

Metex oneminamed Gopo
kiss2025a.jpg dsgmotor.gif
novarealex1.jpg ConsultOptic memco1.jpg
Newsletter Gazeta Dambovitei
Introdu adresa ta de e-mail si vei fi la curent cu cele mai importante stiri din Targoviste si din judetul Dambovita.
E-mailul tau nu va fi facut public

Parteneri media