RAPORTUL PRIVIND ACTIVITATEA DESFĂȘURATĂ ÎN ANUL 2015
In anul 2015, activitatea specifică la nivelul C.J.R.A.E. Dâmboviţa s-a desfăşurat în conformitate cu planul operațional structurat în concordanţă cu „Programul de guvernare 2013-2016”, domeniul Educaţie, „Cadrului strategic pentru cooperarea europeană în domeniul educaţiei şi formării profesionale”, precum și cu Strategia Europa 2020.
Centrul Judeţean de Resurse şi de Asistenţă Educaţională Dâmboviţa, ca instituţie conexă a învăţământului preuniversitar, care funcţionează, prin specialiştii psihopedagogi – profesori consilieri şi profesori logopezi – din centru şi din şcolile din judeţ, în relaţionare permanentă cu cadrele didactice, managerii şcolilor şi alţi parteneri educaţionali, a acţionat în acord cu obiectivele strategice cu finalitate de lungă durată (2020) pe care le implementează învăţământul preuniversitar românesc:
- eficientizarea procesului educaţional prin punerea în aplicare a educaţiei centrate pe copil şi a principiului asigurării relevanţei pentru creştere şi dezvoltare personală, socială şi profesională;
- sporirea accesului la educaţia de calitate pentru copiii de vârstă preşcolară şi şcolară;
- reducerea ratei de abandon şcolar timpuriu şi creşterea procentului de absolvenţi cu studii superioare din totalul populaţiei între 30 şi 34 de ani;
- promovarea educaţiei incluzive pentru antrenarea tuturor copiilor cu cerinţe educaţionale speciale în activităţi cu caracter instructiv-educativ;
- asigurarea formării profesionale, bazate pe competenţe, în învăţământul vocaţional / tehnic şi racordarea acesteia la cerinţele pieţei muncii prin dezvoltarea instrumentelor de asigurare a calităţii, prin promovarea parteneriatului dintre instituţiile de învăţământ – mediul de afaceri și prin modernizarea programelor şi a reţelei de instituţii;
- formarea personalului din învăţământ prin programe POSDRU/POCU;
- asigurarea normelor cu personal didactic titular în învățământ;
- reducerea violenţei din şcoli;
- realizarea unui parteneriat corect cu autoritățile administrației publice locale.
Au fost stabilite obiectivele strategice şi specifice, s-au întocmit planurile operaţionale (anual şi semestriale), corelate cu cele ale Proiectului managerial al Inspectoratului Școlar Județean Dâmbovița pentru anul școlar 2015-2016.
Obiective strategice:
- Îmbunătățirea managementului la nivel de instituție și la nivelul clasei de elevi (decizional, informațional, organizatoric, metodologic), în scopul creșterii calității în educație;
- Creşterea calităţii procesului de predare-învăţare-evaluare prin modernizarea abordării învățării, a sistemului de evaluare a calităţii în învăţământ și prin îmbunătățirea rezultatelor obţinute la evaluările / examenele naţionale 2016;
- Dezvoltarea învăţământului profesional şi tehnic, racordarea acestuia la piaţa muncii;
- Realizarea unui sistem educaţional stabil, echitabil, eficient şi relevant la nivelul judeţului Dâmbovița, compatibil cu cel european, prin sporirea accesului la educaţia de calitate, prin asigurarea politicilor de echitate socială şi a egalităţii şanselor în vederea îmbunătățirii rezultatelor elevilor.
Obiective specifice:
1.1.Optimizarea activităţilor manageriale desfășurate la nivelul ISJ Dâmbovița, prin aplicarea corectă a modificărilor legislative, a regulamentelor în vigoare, a ordinelor M.E.N.C.Ș;
2.1. Asigurarea asistenței specializate în procesul de educație centrată pe copil pentru creştere/dezvoltare personală, socială şi profesională a elevilor, în furnizarea unui curriculum individualizat/adaptat nevoilor de instruire ale unor elevi/grupuri de elevi (elevii cu performanțe școlare, elevii cu C.E.S.) la toate nivelurile de școlaritate;
2.2. Asigurarea la nivelul unităților de învățământ a unor servicii educaționale de calitate pentru toți elevii, prin adecvarea demersului didactic la nevoile reale ale elevilor, prin derulare de programe specifice;
2.3. Diversificarea ofertei educaționale de calitate prin implementarea unui program atractiv de activităţi nonformale;
3.1. Fundamentarea ofertei educaţionale şi restructurarea reţelei şcolare pe baza nevoilor de dezvoltare personală a elevilor, ţinând cont de caracteristicile comunităţii locale;
4.1. Asigurarea accesului egal şi universal la educaţie de calitate la nivelul învăţământului obligatoriu din județul Dâmbovița;
4.2. Reducerea absenteismului, a riscului de abandon școlar, diminuarea fenomenului de violenţă, creşterea siguranţei elevilor în mediul şcolar la nivelul învăţământului preuniversitar;
4.3. Compatibilizarea sistemului naţional de educaţie cu sistemele europene prin iniţierea şi derularea unor programe / proiecte care vizează creșterea performanţelor elevilor şi ale cadrelor didactice.
C.J.R.A.E. Dâmboviţa funcţionează pe baza unei relaţii ierarhice verticale: pe linie metodologică de subordonare faţă de M.E.N.C.Ș. şi I.S.J. Dâmbovița şi pe linie financiară faţă de Consiliul Judeţean Dâmboviţa.
ACTIVITATEA CENTRULUI JUDEŢEAN DE ASISTENŢĂ PSIHOPEDAGOGICĂ ŞI A CABINETELOR ŞCOLARE ŞI INTERŞCOLARE
Centrul Judeţean de Asistenţă Psihopedagogică şi cabinetele de A.P.P., în cursul anului 2015 au asigurat asistenţă psihopedagogică în unităţile şcolare arondate; astfel, s-au desfăşurat activităţi de consiliere psihopedagogică pentru elevi, părinţi şi cadre didactice prin care s-a urmărit menţinerea şi restabilirea echilibrului psihic al elevilor ca urmare a agresării acestora de către factori şcolari, economici şi/sau sociali. De asemenea activităţile de consiliere au avut ca obiective şi adaptarea elevilor la cerinţele şcolii în vederea realizării unei integrări şcolare optime, precum şi orientarea carierei elevilor.
Toate aceste activităţi s-au realizat în conformitate cu obiectivele strategice asumate de C.J.A.P.P. prin planul managerial al anului şcolar 2015-2016 după cum urmează:
1.ÎMBUNĂTĂȚIREA MANAGEMENTULUI LA NIVEL DE INSTITUȚIE ȘI LA NIVELUL CLASEI DE ELEVI (DECIZIONAL, INFORMAȚIONAL, ORGANIZATORIC, METODOLOGIC), ÎN SCOPUL CREȘTERII CALITĂȚII ÎN EDUCAȚIE s-a realizat prin:
– informarea profesorilor psihopedagogi din cabinetele de A.P.P. şi C.J.A.P.P. cu privire la respectarea şi aplicarea Regulamentului de funcţionare a C.J.A.P.P;
– acordarea sprijinului metodologic şi ştiinţific necesar profesorilor psihopedagogi în desfăşurarea şi monitorizarea activităţii cabinetului de A.P.P.;
– consilierea managerilor şcolari pentru asigurarea unor spaţii corespunzătoare necesare derulării activităţii de consiliere psihopedagogică
– derularea lunară a activităţilor metodice ale C.J.A.P.P. şi cabinetelor de A.P.P. conform planificării; menţionăm că cercul profesorilor psihopedagogi s-a desfăşurat pentru nivelul liceal la Liceul Tehnologic “Goga Ionescu” Titu şi a avut ca temă -“Dezvoltarea abilităţilor de luare a deciziilor la adolescenţi”, iar pentru nivelul gimnazial şi preşcolar la Şcoala “Ion Alexandru Brătescu Voineşti” Târgovişte a avut ca temă – “Rolul dezvoltarii empatiei în formarea abilităţilor sociale la preadolescenţi”.
2.CREŞTEREA CALITĂŢII PROCESULUI DE PREDARE-ÎNVĂŢARE-EVALUARE PRIN MODERNIZAREA ABORDĂRII ÎNVĂȚĂRII, A SISTEMULUI DE EVALUARE A CALITĂŢII ÎN ÎNVĂŢĂMÂNT ȘI PRIN ÎMBUNĂTĂȚIREA REZULTATELOR OBŢINUTE LA EVALUĂRILE / EXAMENELE NAŢIONALE 2016
2.2. Asigurarea la nivelul unităților de învățământ a unor servicii educaționale de calitate pentru toți elevii, prin adecvarea demersului didactic la nevoile reale ale elevilor, prin derulare de programe specifice, s-a realizat prin:
– derularea de către profesorii psihopedagogi ai C.J.A.P.P. şi cabinetelor de A.P.P. a următoarelor activităţi :
- activităţi de consiliere psihopedagogică adresate elevilor
- activităţi de consiliere pe probleme psihopedagogice adresate părinţilor.
- activităţi de consiliere pe probleme psihopedagogice adresate cadrelor didactice
- Derularea activităţilor de consiliere adresate elevilor s-a concretizat în:
– activităţi de consiliere individuală a elevilor, pe probleme psihopedagogice ca: optimizarea relaţiilor elev-elev, elev-profesor, şcoală-familie, diminuarea factorilor care conduc la eşec şcolar, adaptarea elevilor la cerinţele şcolii.
– activităţi de consiliere colectivă /de grup a elevilor, structurate în cadrul unor programe educaţionale după cum urmează:
ðPrograme de auto/intercunoaştere ca: ”Cine sunt eu ? “, “Să ne cunoaştem”, „Acceptă sau schimbă”
] Programe privind managementul emoţiilor/dezvoltarea abilităţilor emoţionale şi de comunicare ca: „Emotiile mele”, “Alfabetul emoţiilor!”, „Prieteni intr-o lume a emotiilor”, „Simfonia emotiilor”, “Sunt conştient de emoţiile mele”, “Nu văd ce spui, nu aud când taci!”,
] Programe privind managementul învăţării/ dezvoltarea creativitătii ca: “Ştiu să învăţ”, “Învăţarea eficientă”, “Lumea este creaţia mea“,
] Programe de prevenire a violenţei/ delincvenţei juvenile în mediul şcolar ca : „Violenţa nu te face mai o puternic”, ”Managementul conflictului”, „Câştig fără violenţă”, “Violența este arma celui slab”, „Violenţa nu este o soluţie”, „Zâmbesc nu lovesc”,
] Programul de prevenire a consumului de droguri ilegale/ legale în rândul elevilor dâmboviţeni – “Adolescență fără droguri”, “Sunt independent, nu dependent”, “Fii COOL fără alcool, tutun, droguri!”,
] Programe de prevenire a traficului de fiinţe umane în rândul elevilor dâmboviţeni – “Stop traficului de fiinte umane”, – ”Alege să nu fii o marfă!”, “E viaţa mea, eu decid!”,
- Derularea activităţilor de consiliere adresate părinţilor s-a concretizat în:
– activităţi de consiliere individuală a părinţilor pe probleme privind: cunoaşterea particularităţilor de vârstă ale copilului, optimizarea relaţiilor copil-părinte, şcoală-familie, diminuarea factorilor care conduc la eşec şcolar/abandon şcolar
– activităţi de consiliere colectivă /de grup a părinţilor structurate în cadrul unor programe
- Derularea activităţilor de consiliere pe probleme psihopedagogice adresate cadrelor didactice
– consilierea individuală a cadrelor didactice în vederea unei mai bune cunoaşteri a particularităţilor de vârstă ale elevilor, optimizării relaţiilor elev-cadru didactic, şcoală-familie
3.DEZVOLTAREA ÎNVĂŢĂMÂNTULUI PROFESIONAL ŞI TEHNIC, RACORDAREA ACESTUIA LA PIAŢA MUNCII
3.1. Fundamentarea ofertei educaţionale şi restructurarea reţelei şcolare pe baza nevoilor de dezvoltare personală a elevilor, ţinând cont de caracteristicile comunităţii locale concretizată prin:
– realizarea studiului “Opţiunea şcolară şi profesională a elevilor, factor important în elaborarea planului de şcolarizare.
Pornind de la ideea că Planul de şcolarizare propus de I.S.J. pentru anul şcolar 2016-2017, trebuie să se bazeze pe un studiu ştiinţific al cererilor exprimate de elevi, ca parteneri şi beneficiari ai actului educativ, profesorii psihopedagogi ai Centrului şi cabinetelor de A.P.P. au realizat în sem. I sondajul privind opţiunile şcolare şi profesionale primare ale elevilor de clasa a-VIII-a din unităţile şcolare dâmboviţene.
Pentru clasa aVIII-a studiul s-a efectuat pe un număr de 3707 elevi şi a urmărit:
- informarea elevilor cu privire la formele de învăţământ liceal prin studierea de către aceştia a chestionarului O.S.P. ce cuprindea totalitatea filierelor, profilelor şi calificărilor oferite de unităţile şcolare şi cuprinse în nomenclatorul de meserii;
- cunoaşterea opţiunilor şcolare primare ale elevilor, pe forme de învăţământ, filiere, profile, calificări.
– derularea unor programe de consiliere vocaţională adresate elevilor după cum urmează:
]Programe de orientare a carierei elevilor de gimnaziu – “Cum îmi aleg corect şcoala”, „Liceul – un pas spre viitorul meu! ”,
] Programe de orientare a carierei elevilor de liceu – “Cariera mea”,
- REALIZAREA UNUI SISTEM EDUCAŢIONAL STABIL, ECHITABIL, EFICIENT ŞI RELEVANT LA NIVELUL JUDEŢULUI DÂMBOVIȚA, COMPATIBIL CU CEL EUROPEAN, PRIN SPORIREA ACCESULUI LA EDUCAŢIA DE CALITATE, PRIN ASIGURAREA POLITICILOR DE ECHITATE SOCIALĂ ŞI A EGALITĂŢII ŞANSELOR ÎN VEDEREA ÎMBUNĂTĂȚIRII REZULTATELOR ELEVILOR
4.2. Reducerea absenteismului, a riscului de abandon școlar, diminuarea fenomenului de violenţă, creşterea siguranţei elevilor în mediul şcolar la nivelul învăţământului preuniversitar concretizată în:
– consilierea individuală a elevilor care absentează nemotivat, a elevilor cu eşec şcolar şi a părinţilor acestora,
– consilierea individuală a elevilor/preşcolarilor cu părinţi plecaţi în străinătate,
– derularea unor programului de prevenire a abandonului şcolar (”O absență în minus, o șansă în plus”),
– derularea unor programe de consiliere a elevilor cu părinţi plecaţi în străinătate (“Gândim, simţim, suntem împreună”, ”Singur acasă!”).
ACTIVITATEA CABINETELOR LOGOPEDICE INTERŞCOLARE
Activitatea desfăşurată în anul 2015 a vizat următoarele obiective:
- Organizarea cabinetelor logopedice pentru buna desfăşurare a activităţii logopedice;
- Identificarea logopatilor din zonele arondate cabinetelor logopedice;
- Activităţi organizatorice necesare desfăşurării activităţii terapeutice ( inştiintarea părinţilor, stabilirea grupelor de terapie, proiectarea de programe de interventie adaptate tipului şi gradului de deficienţă etc);
- Întocmirea planurilor de actvitate, stabilirea datelor de desfăşurare a cercurilor si comisiilor metodice, a tematicii acestora;
- Activităţi specifice de intervenţie terapeutică;
- Dezvoltarea competenţelor profesionale ale profesorilor logopezi ( participarea la cursuri, simpozioane, conferinţe);
- Colaborarea cu părinţii, consilierea cadrelor didactice care lucrează cu copiii cu deficienţe de limbaj si comunicare (organizarea de activităţi de informare si consiliere, pe rema comunicarii, prevenirii si corectării tulburărilor de limbaj).
In anul şcolar 2015-2016 funcţionează 14 cabinete logopedice interşcolare: 7 cabinete in Târgoviște, 2 in Găeşti, 1,1/2 Pucioasa câte unul in Titu, Moreni, Băleni, 0,5 Fieni.
În toate cabinetele au fost evaluati copii din unitati din judeţ, in special din mediul rural, care nu făceau parte din circumscripţia logopedică , iar parinţii au fost consiliaţi privind modul in care pot sprijini corectarea/ dezvoltarea limbajului; în funcţie de gravitatea tulburarii de limbaj si a posibilităţii includerii in grupe de terapie deja constituite, au fost programati la activitati de terapie logopedică copii din afara circumscriptiilor ( din Adânca, Lazuri, Răzvad, Gura Şuţii, Ocniţa, Voineşti, Doiceşti, Măneşti, Malul cu flori, Dragomireşti, Baldana, Braniştea, Potlogi, Podu Rizii, Bezdead, Valea Lungă etc).
Profesorii logopezi din centrele logopedice participă regulat la activităţile comisiilor metodice ale învăţătorilor din şcolile în care se află cabinetele logopedice, în special la clasa pregătitoare si clasa I, unde sunt cele mai frecvente cazuri de dificultăţi de limbaj şi comunicare, logopedul sprijinind formarea şi dezvoltarea aptitudinilor necesare şcolarizării.
De asemenea, susţin activităţi prin care cadrele didactice din scoli si din grădiniţe achiziţionează informaţii şi cunoştinţe despre dezvoltarea normală şi patologică a limbajului si comunicării, despre metode de intervenţie necesare corectării, ameliorării tulburărilor de limbaj, despre susţinerea copiilor cu dificultăţi de învăţare, pentru a se preveni eşecul şcolar.
Au continuat activităţile de consiliere a părinţilor, atat in perioada de evaluare initiala a copiilor, cat si pe parcursul semestrului.
RAPORT FINANCIAR
În perioada 01.01.2015-31.12.2015 instituţia a înregistrat cheltuieli în sumă totală de 2.407.556,56 lei în următoarea structură :
– cheltuieli cu personalul – 2.268.845 lei
– cheltuieli materiale – 106.711,56 lei din care :
– cheltuieli cu furnituri de birou – 2.984,83 lei
– cheltuieli cu materiale pentru curăţenie – 0 lei
– cheltuieli cu poşta, telecomunicaţiile, radio, tv, internet – 1.466,88 lei
– cheltuieli cu bunuri şi servicii pentru întretinere şi funcţionare – 3.783,33 lei
– cheltuieli efectuate cu prilejul deplasărilor – 4.186 lei
– cheltuieli cu transportul – 6.991 lei
– cheltuieli cu amortizarea mijloacelor fixe – 4.081,86 lei
– alte cheltuieli cu bunuri și servicii ( fd. pers. cu hand. neincadrate) – 11.348 lei
– cheltuieli cu apa, canal și salubritate – 1.218,99 lei
– cheltuieli cu încălzit, iluminat și forță motrică – 7.069,07 lei
– cheltuieli cu obiecte de inventar – 50.962,01 lei
– cheltuieli cu achizitia de carti – 1.904,84 lei
– cheltuieli cu pregatire profesionala – 165 lei
– chetuieli cu mijloace fixe corporale -3.421,16 lei
– chetuieli cu mijloace fixe necorporale -7.128,59 lei
Plățile efectuate în perioada de raportare au însumat 2.358.142,70 lei
Sursele de finanțare a acestor cheltuieli au fost: Consiliul Județean Dâmbovița și Ministerul Educației și Cercetării Științifice prin Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița.
Toate declaraţiile către autorităţile statului (bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale, şomaj, asigurări de sănătate etc.) au fost depuse şi obligaţiile faţă de aceste autorităţi au fost achitate în termenul legal.
Instituția nu înregistrează plăți restante.
Instituția este parteneră în Proiectului de Transfer de Inovaţie Leonardo Da Vinci LLP-LdV/ToI/2013/RO/040 cu titlul ”Support against Vocational Traning and Education Dropout, SaVED”, din cadrul Programului de Învăţare pe Tot Parcursul Vieţii, proiect în cadrul căruia s-au efectuat cheltuieli, în perioada de raportare, în suma de 32.000 lei.
RELAŢIILE CU COMUNITATEA LOCALĂ
C.J.R.A.E. Dâmboviţa a realizat parteneriate noi pentru realizarea unor proiecte cu instituţii şi organizaţii din comunitate:
DENUMIREA PROGRAMULUI
|
PARTENERI INTERNI |
FORMA DE FINALIZARE |
OBS. |
Incluziunea socială a copiilor aflați în dificultate | D.G.A.S.P.C. Dâmbovița | Protocol de colaborare | |
Asigurarea serviciilor de consiliere educațională pentru elevii din cadrul școlii | Școala Gimnazială Bilciurești | Protocol de colaborare prin voluntariat | |
Proiectul național de prevenire selectivă a consumului de droguri ”FreD goes Net” | Agenția Națională Antidrog – Centrul de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Dâmbovița | Protocol de colaborare | |
Punerea în aplicare a măsurii educative a stagiului de formare civică pentru minorii sancționați de instanța de judecată | Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița
Serviciul de Probațiune Dâmbovița
|
Protocol de colaborare | |
Activitatea de consiliere, asistenţă psihopedagogică şi terapie logopedică – organizare Conferință Națională ”Diversitatea noastră creativă – Educația incluzivă” | C.J.R.A.E. Timiș | Acord de parteneriat | |
Proiect în cadrul Strategiei Naționale de Acțiune Comunitară ”Din inimă de copil, o rază de soare!” | Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița
Grădinița cu PP ”Rază de soare” Târgoviște Organizația ”Salvați Copiii” |
Parteneriat educativ | |
Proiect în cadrul Strategiei Naționale de Acțiune Comunitară ”Împreună spre integrare” | Școala Gimnazială ”Grigore Alexandrescu” Târgoviște
Școala Gimnazială Specială Târgoviște |
Proiect educativ | |
Proiect în cadrul Strategiei Naționale de Acțiune Comunitară ”Implică-te!” | Școala Gimnazială ”Matei Basarab” Târgoviște
Școala Gimnazială ”I. Al. Brătescu – Voinești” Târgoviște Școala Gimnazială Specială Târgoviște |
Contract de parteneriat educațional privind voluntariatul | |
Proiectul ”Mai informați, mai protejați” | Colegiul Național ”Vladimir Streinu” Găești | Acord de parteneriat
|
|
Asigurarea serviciilor de consiliere educațională pentru elevii din cadrul școlii | Școala Gimnazială Poiana
Școala Gimnazială Mogoșani Școala Gimnazială Brezoaia Brezoaele Școala Gimnazială Valea Mare Școala Gimnazială Râncaciov Școala Gimnazială Mătăsaru Centrul de Resurse pentru Educație și Dezvoltare (CRED) Găești – prin Grădinița ”Inocența” din Găești |
Protocol de colaborare prin voluntariat |
C.J.R.A.E. Dâmboviţa coordonează şi monitorizează Strategia Naţională de Acţiune Comunitară, desfăşurată în parteneriat de Ministerul Educaţiei Naționale şi Cercetării Ştiinţifice şi Children`s High Level Group. În anului şcolar 2015, programul s-a derulat în cele 6 licee din judeţ cu tradiție în implementarea lui, pe parcursul semestrului I al anului școlar 2015-2016, în urma mediatizării pe site-ul I.S.J. și C.J.R.A.E., înscriindu-se în program încă 21 de licee, 60 de şcoli gimnaziale, 17 grădiniţe, alături CJRAE Dâmbovița și Clubul Copiilor Găești). În cadrul acestora, sunt activi 116 coordonatori locali
. Principalul beneficiar este Școala Gimnazială Specială Târgoviște. SNAC are ca obiective: integrarea în comunitate a elevilor cu nevoi educaționale speciale sau defavorizați, eliminarea marginalizării, dezvoltarea competenţelor de inter-relaţionare cu persoane din comunitate, facilitarea adaptării şi integrării sociale, formarea unor comportamente dezirabile, îmbogăţirea experienţei personale a elevilor/copiilor cu cerinţe educative speciale, precum şi a persoanelor cu handicap. Comparativ cu anul şcolar 2014 – 2015, numărul unităţilor de învăţământ care utilizează voluntariatul este în creştere, mai ales la nivel liceal gimnazial.
Deoarece voluntarii cred că ajutorul oferit celorlalţi și empatia faţă de semeni facilitează copiilor și elevilor implicați autocunoaşterea, o mai bună comunicare şi relaţionare interpersonală, alături de integrarea eficientă în societate, a fost organizată în Dâmbovița Campania naționala ”Săptămâna legumelor și a fructelor donate”, în perioada 16 – 20.11.2015. Cu ajutorul a 5796 de elevi voluntari, îndrumați de profesori voluntari și de 64 de coordonatori locali din tot atâtea unități școlare, au fost donate către 2364 de beneficiari 10 487 de kg. de legume și fructe, alături de rechizite, dulciuri și obiecte de îmbrăcăminte.
O altă responsabilitate a C.J.R.A.E.Dâmboviţa este monitorizarea cazurilor de violenţă din şcolile din judeţ şi transmiterea situaţiei la M.E.N.C.Ș. semestrial şi la Instituţia Prefectului Dâmboviţa – lunar. C.J.R.A.E. Dâmboviţa îşi îndeplineşte această responsabilitate prin aportul asistentului social. În semestrul I al anului şcolar 2015 – 2016, au fost raportate 180 de cazuri de violenţă, o pondere mai mare având: violenţe fizice uşoare, fără arme (lovire) – 88 / în scădere, insulte grave, repetate – 22 / în creștere ușoară, distrugerea bunurilor şcolii – 17/în creștere ușoară, amenințări repetate – 16/ categorie în creștere accentuată. Se menține reducerea numărului de furturi şi a numărului de elevi care introduc persoane străine în unităţile de învăţământ. Se constată existența unei ponderi crescute a cazurilor de violență în mediul urban, la elevii de gen masculin.
Menționăm depunerea de către C.J.R.A.E. a proiectului Pro Job în vederea obținerii finanțării de la Uniunea Europeană, prin programul Erasmus+, actiunea-cheie 1 “Mobilitatea persoanelor ” în domeniul educației și formării – proiect de mobilitate pentru cursanții și personalul din domeniul educației și formării profesionale.
DIRECTOR,
Prof. psihopedagog Cristina MARIN