kiss2025a.jpg Euroguard 	oneminamed_nav.gif dsgmotor.gif

Iniţiativa este cuvântul cheie la Colegiul Economic „Ion Ghica” din Târgovişte

 

 

Colegiul Economic „Ion Ghica” din Târgovişte este o şcoală cu tradiţie în învăţământul dâmboviţean. Sub deviza „VIITORUL ÎNSEAMNĂ SERVICII! colegiul, fondat în 1923 ca Şcoală elementară de comerţ pentru băieţi, este furnizor de formare profesională continuă în 12 calificări din domeniul Servicii, continuatorul învăţământului economic târgoviştean de peste 75 de ani.

De-a lungul timpului şi-a câştigat un renume pe plan naţional şi internaţional.  În vizita noastră la Colegiul Economic Ion Ghica am încercat să surprindem elementele de identitate, cele prin care colegiul lasă o amprentă în sectorul dâmboviţean şi nu numai. Am aflat astfel că   firmele de exerciţiu, restaurantul şcoală junior şi câştigarea premiului Euroscola sunt mărcile colegiului.

Prima lecţie pe care am primit-o a fost despre firmele de exerciţiu. “Metoda interactivă firma de exerciţiu este una utilizată cu succes de profesorii din şcoala noastră. Firmele de exerciţiu presupun o simulare a activităţii dintr-o firmă reală de către elevii claselor a-XI-a şi a-XII-a. Aceasta este o oportunitate care trebuie valorificată din plin pentru că pune în centrul actului educaţional, elevul; valorifică imaginaţia, creativitatea elevului şi în acelaşi timp îi dă posibilitatea să îşi dezvolte competenţele de comunicare, de  lucru în echipă, de  luare a deciziilor în situaţii date. Firma de exerciţiu le oferă totodată posibilitatea elevilor de a-şi crea propriile locuri de muncă” a declarat Suzana Ilie, director al Colegiului Ion Ghica.

Colegiul are 5 firme de exerciţiu. De-a lungul timpului acestea au obţinut premii importante la târgurile de profil: Premiul I „Cel mai bun stand” – Firma de exerciţiu SCUT(Praga 2003), Premiul I „Cel mai bun stand” – Firma de exerciţiu DOLCEVINO şi Premiul I „Cel mai bun catalog” – Firma de exerciţiu DOLCEVINO (Praga 2004), Premiul I – „Cea mai bună prezentare” – F.E Zoom Studio; Premiul I – „Cel mai bun vânzător” – FE Fiesta(Praga 2005);  Premiul I “Cel mai bun catalog” – Firma de exerciţiu FLORART(Praga 2006);  Premiul III “Spot publicitar” – Firma de exerciţiu PATRICIA DESIGN(Salzburg), Premiul I – „Cel mai bun catalog” – FE Dolce Vino,  Premiul II – „Cel mai bun catalog” – FE Delicious si Premiul III „Cea mai bună prezentare PPT” – FE Florart(Praga  2008) si Locul  III Cel mai  bun catalog – FE MATAN DU PASION SRL(Praga 2010).

Elevii se pot mândri şi cu existenţa unui restaurant- şcoală Junior, Colegiul Economic Ion Ghica fiind singura instituţie care beneficiază de această oportunitate.” Investiţia a fost posibilă prin intermediul proiectului Phare şi constituie bază de practică pentru elevii de la domeniul de pregătire «Turism şi alimentaţie», iar pe de altă parte este locul unde se poate servi masa de prânz în condiţii avantajoase” a explicat directorul colegiului. În februarie 2011 restaurantul şcoală a început un proiect intitulat „Seara ţărilor latino”, prin care în fiecare lună s-au desfăşurat seri festive cu bucate tradiţionale şi dansuri din ţările latino.

Din seria succeselor de care se bucură instituţia de învăţământ dâmboviţeană şi care îi conferă unicitate face parte şi câştigarea premiului Euroscola în 2007. Realizările echipei formate din elevii colegiului la Strasbourg în cadrul programului Euroscola a avut ecou astfel că aceştia au primit vizita premierului de atunci, Călin Popescu Tăriceanu. Aceasta a dorit să îi felicite personal pe elevi „Felicitări pentru excepţionala reuşită la Euroscola întregii echipe de profesori şi elevi. Reuşita voastră merită o subliniere în plus. Modul în care v-aţi prezentat la concurs reprezintă o dovadă a ceea ce pot face românii prin calităţile lor şi prin educaţie”, este mesajul pe care premierul l-a adresat atunci celor prezenţi.

Dincolo de toate aceste aspecte, atmosfera din interiorul şcolii, spiritul organizatoric, disciplina şi dorinţa de afirmare, de a obţine performanţă, precum şi specificul relaţiei dintre profesori şi elevi bazată pe încredere, cooperare şi implicare dau o notă de originalitate Colegiului Economic „Ion Ghica” din Târgovişte.

 

 

 

Distribuie:

Un comentariu la „Iniţiativa este cuvântul cheie la Colegiul Economic „Ion Ghica” din Târgovişte”

  1. BUNA ZIUA,

    MA NUMESC YOCHEWED, M-AM NASCUT LA BUCURESTI, GAR LA VIRSTA DE 10 ANI AM PLECAT IN ISRAEL CU PARINTII.
    VA MULTUMESC FOARTE MULT DACA ATI PUTEA SA-MI RASPUNETI DE UNDE VINE NUMELE „DIMBOVITA”, UN PRIETEN LA FACEBOOK MA INTREBAT SI I-AM PROMIS SA INCERC SA AFLU.
    MULTUMESC MULT,
    YOCHEWED

Lasă un comentariu

Contact / Trimite știrea ta > 0737 449 352 > [email protected]
MedcareTomescu romserv.jpg hymarco

CITEȘTE ȘI

Metex oneminamed Gopo
kiss2025a.jpg dsgmotor.gif
novarealex1.jpg ConsultOptic memco1.jpg
Newsletter Gazeta Dambovitei
Introdu adresa ta de e-mail si vei fi la curent cu cele mai importante stiri din Targoviste si din judetul Dambovita.
E-mailul tau nu va fi facut public

Parteneri media